Wat is/zijn je laatste/nieuwste aanwinst(en)?

Gebruikersavatar
Dodo
Berichten: 5643
Lid geworden op: 15 jun 2013, 15:40
Locatie: dodo.refoforum@gmail.com

Re: Wat is/zijn je laatste/nieuwste aanwinst(en)? [8]

Bericht door Dodo »

pieter zandbak schreef:Hoe was het vandaag, Dodo?
De afspraak is voor morgen...
Het wordt echt tijd, gisteren plaste hij in huis. Nog nooit gebeurd.

Het brengt ook nog wat andere dingen met zich mee. Dochter was er met de kleintjes. Wat vertel je ze? We hebben het nu nog niet gezegd, alleen benadrukt dat hond érg, érg oud is. En de rol van de dierenarts laten we ook maar even ongezegd.
Online
Bertiel
Berichten: 4556
Lid geworden op: 14 sep 2018, 08:49
Locatie: bertiel1306@gmail.com

Re: Wat is/zijn je laatste/nieuwste aanwinst(en)? [8]

Bericht door Bertiel »

ach, wel een soort van rust dat je inziet dat het tijd wordt. Sterkte voor morgen!
Wien heb ik nevens U in den hemel? Nevens U lust mij ook niets op de aarde!
Bezwijkt mijn vlees en mijn hart, zo is God de Rotssteen mijns harten, en mijn Deel in eeuwigheid.
Gebruikersavatar
Dodo
Berichten: 5643
Lid geworden op: 15 jun 2013, 15:40
Locatie: dodo.refoforum@gmail.com

Re: Wat is/zijn je laatste/nieuwste aanwinst(en)? [8]

Bericht door Dodo »

Het is achter de rug. Alles ging rustig, hij was zenuwachtig (altijd bij de DA), maar na het eerste prikje maakte hij slagzij en had hij er niet veel weet meer van. Ze namen alle tijd, en het was goed zo. En nee, geen begraafplaats, geen crematie, geen as mee naar huis, we laten hem hier.
En nu ga ik een mooie foto van hem opzoeken, voor een vergroting aan de muur.
Online
Bertiel
Berichten: 4556
Lid geworden op: 14 sep 2018, 08:49
Locatie: bertiel1306@gmail.com

Re: Wat is/zijn je laatste/nieuwste aanwinst(en)? [8]

Bericht door Bertiel »

Koester de herinneringen. Voor je hond is het beter. sterkte
Wien heb ik nevens U in den hemel? Nevens U lust mij ook niets op de aarde!
Bezwijkt mijn vlees en mijn hart, zo is God de Rotssteen mijns harten, en mijn Deel in eeuwigheid.
Mara
Berichten: 23141
Lid geworden op: 15 jun 2010, 15:54

Re: Wat is/zijn je laatste/nieuwste aanwinst(en)? [8]

Bericht door Mara »

Als de hond er niet meer is is dat eigenlijk nog meer merkbaar dan een poes.
Want poes gaat meestal haar eigen gang en een hond moet je uitlaten.
Dus ga je je rondjes zeker wel missen Dodo?
Ben je nog van plan om een nieuw hondje aan te schaffen?
Of laat je het nog even zo.
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
Gebruikersavatar
Orchidee
Berichten: 10423
Lid geworden op: 30 dec 2009, 15:06
Locatie: Naast de buren

Re: Wat is/zijn je laatste/nieuwste aanwinst(en)? [8]

Bericht door Orchidee »

Lijkt mij echt héél naar
Je hebt zoveel leuke, fijne, goede herinneringen aan zo'n beest.
Dat weet en voel je alleen als je ook een hondenliefhebber bent!
Ik heb het bij een hond nog niet hoeven meemaken (ik heb "pas" 9 jaar een hondje)
Maar katten en/of poezen heb ik helaas al heel wat "verloren".
2 kittens (hadden leukemie) 3 zijn er doodgereden, 1 hebben we in laten slapen toen hij bijna 14 jaar was (ziek/oud) én 1 heeft haar nek gebroken (vorig jaar) met een sprong van schutting naar dak ( ze komen dus niet altijd goed op hun pootjes terecht)
Stil mijn ziel wees stil, en wees niet bang voor de onzekerheid van morgen. God omgeeft je steeds, Hij is erbij, in je beproevingen en zorgen!
Pioenroosje
Berichten: 253
Lid geworden op: 24 mei 2018, 14:35

Re: Wat is/zijn je laatste/nieuwste aanwinst(en)? [8]

Bericht door Pioenroosje »

Ik bedoel het onderstaande echt niet aanvallend, maar ik ben nieuwsgierig waar het onderscheid in zit. Ik lees hier van oa Dodo dat ze haar hond laat inslapen. Mag ik vragen hoe het komt dat we het wel geaccepteerd hebben dat we dieren laten inslapen? Ook van dieren is God de schepper, die leven geeft en neemt, toch? Zou ons prolife-standpunt ook niet hierover moeten gaan?
Gebruikersavatar
Orchidee
Berichten: 10423
Lid geworden op: 30 dec 2009, 15:06
Locatie: Naast de buren

Re: Wat is/zijn je laatste/nieuwste aanwinst(en)? [8]

Bericht door Orchidee »

Reden: het zijn dieren (zonder ziel) word in het algemeen gedacht!
Toen wij het vorig voorjaar 2 kittens "gered" hebben omdat de moeder was weggelopen, wilde de eigenaar (een boer) ze een spuitje geven als er niemand voor ze kon/wilde zorgen.
Ik vond dat best heftig maar hij had dagelijks/wekelijks met zulke dillema's te maken, als een koe of varken ziek is gaf hij het ook een spuitje.
Een heel normale gang van zaken zei/vond hij.

Het was/is een Godvrezende boer!
Stil mijn ziel wees stil, en wees niet bang voor de onzekerheid van morgen. God omgeeft je steeds, Hij is erbij, in je beproevingen en zorgen!
Gebruikersavatar
Stof
Berichten: 547
Lid geworden op: 11 jul 2019, 22:56

Re: Wat is/zijn je laatste/nieuwste aanwinst(en)? [8]

Bericht door Stof »

Pioenroosje schreef:Ik bedoel het onderstaande echt niet aanvallend, maar ik ben nieuwsgierig waar het onderscheid in zit. Ik lees hier van oa Dodo dat ze haar hond laat inslapen. Mag ik vragen hoe het komt dat we het wel geaccepteerd hebben dat we dieren laten inslapen? Ook van dieren is God de schepper, die leven geeft en neemt, toch? Zou ons prolife-standpunt ook niet hierover moeten gaan?
Interessante kwestie werp je op.

We hebben Bijbels gezien permissie om dieren te doden om ze als spijze te nuttigen. Nergens wordt het doden van dieren verboden.

Ik heb heel wat muggen met genoegen geplet in m'n leven, blij dat ik ze eindelijk te pakken had.

Ik weet het niet goed.
Mara
Berichten: 23141
Lid geworden op: 15 jun 2010, 15:54

Re: Wat is/zijn je laatste/nieuwste aanwinst(en)? [8]

Bericht door Mara »

Pioenroosje schreef:Ik bedoel het onderstaande echt niet aanvallend, maar ik ben nieuwsgierig waar het onderscheid in zit. Ik lees hier van oa Dodo dat ze haar hond laat inslapen. Mag ik vragen hoe het komt dat we het wel geaccepteerd hebben dat we dieren laten inslapen? Ook van dieren is God de schepper, die leven geeft en neemt, toch? Zou ons prolife-standpunt ook niet hierover moeten gaan?
Dat is best lastig ja. Mensen die gerust een stuk vlees eten, hebben moeite als ze zelf hun geitje of kalfje zouden moeten slachten.
Daar zijn weleens proeven mee gedaan.
Mijn broer had jarenlang schapen op een stuk land, hij liet er regelmatig eentje slachten.
Als mijn moeder dan de braadpan op tafel zetten, kon ik er geen hap van eten. :ouin
Ze hadden allemaal een naam, dus als ik dan wist dat Fietje of Bobbie daar in stukken gehakt lag, was mijn trek in vlees over.
Ik heb als criterium: als een dier lijdt en er is niets meer aan te doen, vraag ik de d.a. om euthanasie.
Een dier handelt heel anders dan een mens, in doodsnood.
Een kat verstopt zich vaak als hij voelt dat zijn einde nadert.

We hebben eens een natuurfilm gezien, waarin een berenjong zijn poot brak. Hij strompelde achter zijn moeder aan, kilometers lang.
Opeens dook er een tante op en die gaf het jong zo'n optater dat het dood neerviel.
Het was zo heftig om te zien, maar de voice over zei dat dit natuurlijk gedrag is.
De zwakste vormt een bedreiging en zo'n poot geneest niet meer goed, zodat hij altijd een zwakke beer zou blijven.
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
merel
Berichten: 9674
Lid geworden op: 08 jun 2015, 10:58

Re: Wat is/zijn je laatste/nieuwste aanwinst(en)? [8]

Bericht door merel »

Eigenlijk is dat best wel vreemd om alleen vlees te willen eten als je het dier niet kent. Juist het dier dat goed verzorgd is, zou je zonder wroeging op moeten kunnen eten.

Eerlijk gezegd heb ik niet zo veel met huisdieren. Ik ben opgegroeid met honden, poezen ed vind ik vreselijk. Natuurlijk was het jammer als zo'n dier dood ging, maar dramatisch was het mi.i. niet.
Mara
Berichten: 23141
Lid geworden op: 15 jun 2010, 15:54

Re: Wat is/zijn je laatste/nieuwste aanwinst(en)? [8]

Bericht door Mara »

merel schreef:Eigenlijk is dat best wel vreemd om alleen vlees te willen eten als je het dier niet kent. Juist het dier dat goed verzorgd is, zou je zonder wroeging op moeten kunnen eten.
Als iemand alleen een gefileerd stukje uit de supermarkt haalt, is dat anders dan dat je zo'n diertje in de ogen kijkt en over zijn koppie aait.
merel schreef:Eerlijk gezegd heb ik niet zo veel met huisdieren. Ik ben opgegroeid met honden, poezen ed vind ik vreselijk. Natuurlijk was het jammer als zo'n dier dood ging, maar dramatisch was het mi.i. niet.
Als je er niet veel mee hebt, snap ik dat je geen emoties voelt als het dier sterft.
Onze oudste kater is onlangs overleden, hij was er dus gedurende een groot deel bij in het leven van de kinderen.
Er zijn wel traantjes gevloeid hoor. :ouin
Gelukkig hoefden we de beslissing niet te maken, hij overleed plotseling.
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
Gebruikersavatar
Tiberius
Administrator
Berichten: 33198
Lid geworden op: 12 jan 2006, 09:49
Locatie: Breda

Re: Wat is/zijn je laatste/nieuwste aanwinst(en)? [8]

Bericht door Tiberius »

... hij overleed plotseling.
Het is een dier hoor.
Gebruikersavatar
refo
Berichten: 23811
Lid geworden op: 29 dec 2001, 11:45

Re: Wat is/zijn je laatste/nieuwste aanwinst(en)? [8]

Bericht door refo »

Tiberius schreef:
... hij overleed plotseling.
Het is een dier hoor.
En een d.a. is een meneer of mevrouw die dierenarts is.
-DIA-
Berichten: 32701
Lid geworden op: 03 okt 2008, 00:10

Re: Wat is/zijn je laatste/nieuwste aanwinst(en)? [8]

Bericht door -DIA- »

Een cyclaam...
een mooie roze...
Het wel kunststof…
maar niet echt moeilijk in de verzorging...

U kunt ze kopen bij Intratuin.
Daar kun je ook een fikse wandeling maken,
met een mooi afwisselend 'landschap'.
En ondanks de regen loop je droog...
© -DIA- Laatst actief: 00 xxx 24??
Plaats reactie