Kleine vreugden

Gebruikersavatar
Arja
Berichten: 2059
Lid geworden op: 30 mei 2019, 15:57
Locatie: Provincie Utrecht
Contacteer:

Re: Kleine vreugden

Bericht door Arja »

Dodo schreef:
Dodo schreef:Gisteren een kleine vreugde: voor het eerst een specht gezien in het plantsoen voor ons huis. Bijzonder leuk. Ik hoop dat hij zich gaat vestigen.
Grappig, vanmorgen zag ik 'm weer. Op dezelfde plek. Hij kroop in een holletje in de boom, en even later zag ik van alles er uit gegooid worden, het leek op zaagsel. Misschien vast een beginnetje van de voorjaarsschoonmaak.

Later op de dag zag ik een grote gele kwikstaart, dat is ook pas voor de tweede keer. Die komen hier normaal niet voor.

Is het trouwens bij de havermoutstrooiers nog gelukt om roodborstjes te lokken? Ik heb er elke dag eentje. Hij maakt ruzie met de pimpelmezen.
O wat leuk. Wat voor soort wat het (die specht)?
Mara
Berichten: 23141
Lid geworden op: 15 jun 2010, 15:54

Re: Kleine vreugden

Bericht door Mara »

Hier werd ik wel blij van. Niet van het beklemde vogeltje, maar omdat hij gered is :super
Afbeelding
https://www.ed.nl/home/ijsvogel-overlee ... google.com
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
Gebruikersavatar
Dodo
Berichten: 5643
Lid geworden op: 15 jun 2013, 15:40
Locatie: dodo.refoforum@gmail.com

Re: Kleine vreugden

Bericht door Dodo »

Dodo schreef:
Hendrien schreef:Vogeltjes in de tuin!
Als je havermout strooit, krijg je misschien roodborstjes! Zonnebloempitten voor de kool- en pimpelmezen, broodkruimels voor de duifjes. Vorig jaar hadden we veel groenlingen voor de uitgebloeide zonnebloemen.
Weer wat geleerd, dit roodborstje zat te eten van het rauwe vlees voor de kat.
Afbeelding
-DIA-
Berichten: 32701
Lid geworden op: 03 okt 2008, 00:10

Re: Kleine vreugden

Bericht door -DIA- »

Mara schreef:Hier werd ik wel blij van. Niet van het beklemde vogeltje, maar omdat hij gered is :super
Afbeelding
https://www.ed.nl/home/ijsvogel-overlee ... google.com
Een ijsvogel! Die zie je hier zelden! Erg mooi klein vogeltje, die nog wel in de omgeving van het Lutterzand bij het riviertje de Dinkel te zien is.
© -DIA- Laatst actief: 00 xxx 24??
Gebruikersavatar
Orchidee
Berichten: 10424
Lid geworden op: 30 dec 2009, 15:06
Locatie: Naast de buren

Re: Kleine vreugden

Bericht door Orchidee »

Zaterdag bij mijn dochter geweest en daar in de tuin geweldig veel vogels gezien
Bonte specht, vlaamse gaai, boomklever, goudvink en kwikstaart vond ik het leukst omdat koolmezen, pimpelmezen, roodborstjes, vlaamse gaai, merels en spreeuwen hier ook veelvuldig te zien zijn
Stil mijn ziel wees stil, en wees niet bang voor de onzekerheid van morgen. God omgeeft je steeds, Hij is erbij, in je beproevingen en zorgen!
Gebruikersavatar
samanthi
Berichten: 7880
Lid geworden op: 16 jul 2009, 10:30
Locatie: rotterdam

Re: Kleine vreugden

Bericht door samanthi »

Orchidee schreef:Zaterdag bij mijn dochter geweest en daar in de tuin geweldig veel vogels gezienAfbeelding
Bonte specht, vlaamse gaai, boomklever, goudvink en kwikstaart vond ik het leukst omdat koolmezen, pimpelmezen, roodborstjes, vlaamse gaai, merels en spreeuwen hier ook veelvuldig te zien zijnAfbeelding
Super mooi he ik kan er ook zo van genieten.
O HEERE, wat is de mens, dat Gij hem kent? Het kind des mensen, dat Gij het acht?
Gebruikersavatar
Orchidee
Berichten: 10424
Lid geworden op: 30 dec 2009, 15:06
Locatie: Naast de buren

Re: Kleine vreugden

Bericht door Orchidee »

Een nieuwe goede melkopschuimer
Kan net het verschil maken voor een goede cappuccino
Stil mijn ziel wees stil, en wees niet bang voor de onzekerheid van morgen. God omgeeft je steeds, Hij is erbij, in je beproevingen en zorgen!
Piet Puk
Berichten: 5421
Lid geworden op: 22 mar 2018, 23:55
Locatie: Keteldorp

Re: Kleine vreugden

Bericht door Piet Puk »

Een kleine vreugde dat een bepaald topic op slot is gegaan. Compliment voor de actie van de moderator in deze. Wat mij betreft gaat het ook in de vuilnisbak. Je wilt toch niet dat meelezers zonder account deze indruk meekrijgen van Refoforum? Aan de andere kant: niets menselijks is ons als Refoforummers vreemd
-DIA-
Berichten: 32701
Lid geworden op: 03 okt 2008, 00:10

Re: Kleine vreugden

Bericht door -DIA- »

Piet Puk schreef:Een kleine vreugde dat een bepaald topic op slot is gegaan. Compliment voor de actie van de moderator in deze. Wat mij betreft gaat het ook in de vuilnisbak. Je wilt toch niet dat meelezers zonder account deze indruk meekrijgen van Refoforum? Aan de andere kant: niets menselijks is ons als Refoforummers vreemd
Ik deel in uw vreugde, want ik had ook onbedacht gereageerd. :love
© -DIA- Laatst actief: 00 xxx 24??
Mara
Berichten: 23141
Lid geworden op: 15 jun 2010, 15:54

Re: Kleine vreugden

Bericht door Mara »

Een paar weken geleden verloor ik mijn dure leesbril, toen ik naar de bieb was geweest. Geen vreugde dus.
Omdat ik het recept van de glazen heb, heb ik het aangedurfd om een bril op internet te bestellen, bij een bekende website.
Vanwege de prijs kun je daar niet echt een buil mee vallen en zo'n bril is altijd beter dan een "drogistenbril".
En wat een fijne bril :super
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
Gebruikersavatar
samanthi
Berichten: 7880
Lid geworden op: 16 jul 2009, 10:30
Locatie: rotterdam

Re: Kleine vreugden

Bericht door samanthi »

Gisteren opgepast bij mijn kleindochters, na het eten heb ik over Bartimeus verteld, ik vroeg wat zouden jullie vragen? Ach ze wilde vragen dat ze altijd bij de Heere mochten zijn en een nieuw hart.
O HEERE, wat is de mens, dat Gij hem kent? Het kind des mensen, dat Gij het acht?
Gebruikersavatar
Orchidee
Berichten: 10424
Lid geworden op: 30 dec 2009, 15:06
Locatie: Naast de buren

Re: RE: Re: Kleine vreugden

Bericht door Orchidee »

samanthi schreef:Gisteren opgepast bij mijn kleindochters, na het eten heb ik over Bartimeus verteld, ik vroeg wat zouden jullie vragen? Ach ze wilde vragen dat ze altijd bij de Heere mochten zijn en een nieuw hart.
AfbeeldingAfbeelding
Stil mijn ziel wees stil, en wees niet bang voor de onzekerheid van morgen. God omgeeft je steeds, Hij is erbij, in je beproevingen en zorgen!
Gebruikersavatar
Dodo
Berichten: 5643
Lid geworden op: 15 jun 2013, 15:40
Locatie: dodo.refoforum@gmail.com

Re: Kleine vreugden

Bericht door Dodo »

Dodo schreef:
Dodo schreef:Gisteren een kleine vreugde: voor het eerst een specht gezien in het plantsoen voor ons huis. Bijzonder leuk. Ik hoop dat hij zich gaat vestigen.
Grappig, vanmorgen zag ik 'm weer. Op dezelfde plek. Hij kroop in een holletje in de boom, en even later zag ik van alles er uit gegooid worden, het leek op zaagsel. Misschien vast een beginnetje van de voorjaarsschoonmaak.
Ik heb het holletje in de boom in de gaten gehouden, maar helaas: er zitten nu spreeuwen in.
Die specht was waarschijnlijk als aannemer ingehuurd…
Gebruikersavatar
joy
Berichten: 224
Lid geworden op: 14 jun 2012, 20:37

Re: Kleine vreugden

Bericht door joy »

samanthi schreef:
Orchidee schreef:Zaterdag bij mijn dochter geweest en daar in de tuin geweldig veel vogels gezienAfbeelding
Bonte specht, vlaamse gaai, boomklever, goudvink en kwikstaart vond ik het leukst omdat koolmezen, pimpelmezen, roodborstjes, vlaamse gaai, merels en spreeuwen hier ook veelvuldig te zien zijnAfbeelding
Super mooi he ik kan er ook zo van genieten.
Voor alle vogelliefhebbers :)
https://www.vogelbescherming.nl/beleefd ... slechtvalk
Wie overwint, zal over de tweede dood geen schade lijden.
-DIA-
Berichten: 32701
Lid geworden op: 03 okt 2008, 00:10

Re: Kleine vreugden

Bericht door -DIA- »

joy schreef: Voor alle vogelliefhebbers :)
https://www.vogelbescherming.nl/beleefd ... slechtvalk
De appelvink laat zich niet gemakkelijk spotten. Een mooi filmpje met de appelvink!
© -DIA- Laatst actief: 00 xxx 24??
Plaats reactie