Vrije tijd en hobby's

Jantje
Berichten: 16185
Lid geworden op: 18 mei 2017, 20:42
Locatie: Walcheren - jantjevanrefoforum@gmail.com

Re: Vrije tijd en hobby's

Bericht door Jantje »

DDD schreef:Ik moet denken aan het artikel van Enny de Bruijn in het RD van vorige week over Twitter. Wellicht schrijft ze ook nog eens over Refoforum.
Hé ja, dat zou ik leuk vinden! :)
Was getekend,
uw medeforummer Jantje
Gebruikersavatar
Orchidee
Berichten: 10424
Lid geworden op: 30 dec 2009, 15:06
Locatie: Naast de buren

Re: Vrije tijd en hobby's

Bericht door Orchidee »

Hoe is het onder ons met hobby's?
Word er nog gehobbyd?
Stil mijn ziel wees stil, en wees niet bang voor de onzekerheid van morgen. God omgeeft je steeds, Hij is erbij, in je beproevingen en zorgen!
Gebruikersavatar
samanthi
Berichten: 7880
Lid geworden op: 16 jul 2009, 10:30
Locatie: rotterdam

Re: Vrije tijd en hobby's

Bericht door samanthi »

Orchidee schreef:Hoe is het onder ons met hobby's?
Word er nog gehobbyd?
Ja heeeeel veeeel.
Ik ben nu bezig aan een mennonietenjurk
O HEERE, wat is de mens, dat Gij hem kent? Het kind des mensen, dat Gij het acht?
Gebruikersavatar
Orchidee
Berichten: 10424
Lid geworden op: 30 dec 2009, 15:06
Locatie: Naast de buren

Re: Vrije tijd en hobby's

Bericht door Orchidee »

Voor jezelf of voor iemand anders?
Stil mijn ziel wees stil, en wees niet bang voor de onzekerheid van morgen. God omgeeft je steeds, Hij is erbij, in je beproevingen en zorgen!
Gebruikersavatar
samanthi
Berichten: 7880
Lid geworden op: 16 jul 2009, 10:30
Locatie: rotterdam

Re: Vrije tijd en hobby's

Bericht door samanthi »

Orchidee schreef:Voor jezelf of voor iemand anders?
Voor mezelf, ik stuur wel een foto als hij klaar is
O HEERE, wat is de mens, dat Gij hem kent? Het kind des mensen, dat Gij het acht?
Gebruikersavatar
Orchidee
Berichten: 10424
Lid geworden op: 30 dec 2009, 15:06
Locatie: Naast de buren

Re: RE: Re: Vrije tijd en hobby's

Bericht door Orchidee »

samanthi schreef:
Orchidee schreef:Voor jezelf of voor iemand anders?
Voor mezelf, ik stuur wel een foto als hij klaar is
Wat knap! Gebruik je een patroon?
Stil mijn ziel wees stil, en wees niet bang voor de onzekerheid van morgen. God omgeeft je steeds, Hij is erbij, in je beproevingen en zorgen!
Gebruikersavatar
samanthi
Berichten: 7880
Lid geworden op: 16 jul 2009, 10:30
Locatie: rotterdam

Re: RE: Re: Vrije tijd en hobby's

Bericht door samanthi »

Orchidee schreef:
samanthi schreef:
Orchidee schreef:Voor jezelf of voor iemand anders?
Voor mezelf, ik stuur wel een foto als hij klaar is
Wat knap! Gebruik je een patroon?

Afbeelding

dit is het voorbeeld
O HEERE, wat is de mens, dat Gij hem kent? Het kind des mensen, dat Gij het acht?
Gebruikersavatar
Orchidee
Berichten: 10424
Lid geworden op: 30 dec 2009, 15:06
Locatie: Naast de buren

Re: Vrije tijd en hobby's

Bericht door Orchidee »

En verder hobby't niemand meer?
Jammer!
Anders konden we elkaar stimuleren, helpen, tips geven enz.
Ik ziek nog een nieuwe hobby
Haken, naaien en borduren en kaarten maken is leuk maar waar laat je die meuk en wat doe je er uiteindelijk mee
Borduren heb ik bijvoorbeeld altijd heel leuk gevonden maar niemand wil meer zo'n geborduurd schilderij, geboorte/trouwtegel, schellekoord ophangen.
Een randje op een baddoek of slab doe ik nog heel af en toe maar daar blijft het dan ook bij meestal.
O ja, als de pannelappen versleten zijn haak ik nieuwe
Geborduurde kussens vind ik zelf ook niet mooi
Lezen doe ik ook graag maar iets maken geeft ook voldoening meestal.
Dus:nog suggesties om iets nieuws uit te proberen???
Stil mijn ziel wees stil, en wees niet bang voor de onzekerheid van morgen. God omgeeft je steeds, Hij is erbij, in je beproevingen en zorgen!
Gebruikersavatar
Arja
Berichten: 2059
Lid geworden op: 30 mei 2019, 15:57
Locatie: Provincie Utrecht
Contacteer:

Re: Vrije tijd en hobby's

Bericht door Arja »

Ik heb als hobby wandelen en foto's maken (meestal gewoon met telefoon)
En ik blog graag, dus af en toe plaats ik foto's op mijn blog:https://momentsfrozentime.blogspot.com/

Ik houd erg van dingen uitpluizen en onderzoeken. Ik ben bezig met onderzoek voor een nieuw boek en dat gedeelte is eigenlijk een hobby. Het uitzoeken, doorzoeken, uitpluizen.
Mara
Berichten: 23141
Lid geworden op: 15 jun 2010, 15:54

Re: Vrije tijd en hobby's

Bericht door Mara »

Orchidee schreef: Lezen doe ik ook graag maar iets maken geeft ook voldoening meestal.
Dus:nog suggesties om iets nieuws uit te proberen???
Voor een "droomdeken" (ja zo heet dat :) ) heb ik geen geduld, dat duurt te lang, maar ik heb wel 2 kussens gehaakt.
Met een tunische haaknaald nummer 7, dus dat schiet tenminste op.
In de winkels kost zo'n kussen toch wel minstens 30 of 40 euro zag ik, maar aanschaf katoen is zo rond 15 euro. Wel van goede kwaliteit, anders gaat het pluizen.
Ik wissel wel af met breien, ik ben donderdag begonnen met een vest voor mijn zoon.
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
Gebruikersavatar
Dodo
Berichten: 5643
Lid geworden op: 15 jun 2013, 15:40
Locatie: dodo.refoforum@gmail.com

Re: Vrije tijd en hobby's

Bericht door Dodo »

Orchidee schreef:En verder hobby't niemand meer?
Jammer!
Anders konden we elkaar stimuleren, helpen, tips geven enz.
Ik ziek nog een nieuwe hobbyAfbeelding
Haken, naaien en borduren en kaarten maken is leuk maar waar laat je die meuk en wat doe je er uiteindelijk meeAfbeeldingAfbeelding
Borduren heb ik bijvoorbeeld altijd heel leuk gevonden maar niemand wil meer zo'n geborduurd schilderij, geboorte/trouwtegel, schellekoord ophangen.
Een randje op een baddoek of slab doe ik nog heel af en toe maar daar blijft het dan ook bij meestal.
O ja, als de pannelappen versleten zijn haak ik nieuweAfbeelding
Geborduurde kussens vind ik zelf ook niet mooiAfbeelding
Lezen doe ik ook graag maar iets maken geeft ook voldoening meestal.
Dus:nog suggesties om iets nieuws uit te proberen???
Mijn moeder kon kantklossen, en mijn tante kon frivolité. Allebei arbeidsintensief, maar wel mooie resultaten. Hoewel uiteindelijk ook: wat doe je met al de dingen die je maakt?
Mijn moeder kloste een mooi wiegje in een lijstje, met in ons geval de originele stof van de wieg erachter, als er een baby geboren werd. En later een initiaal voor elk kleinkind, in een klein lijstje. Dat zijn de bewaardingen.
Mara
Berichten: 23141
Lid geworden op: 15 jun 2010, 15:54

Re: Vrije tijd en hobby's

Bericht door Mara »

Dodo schreef: Hoewel uiteindelijk ook: wat doe je met al de dingen die je maakt?
Mijn moeder kloste een mooi wiegje in een lijstje, met in ons geval de originele stof van de wieg erachter, als er een baby geboren werd. En later een initiaal voor elk kleinkind, in een klein lijstje. Dat zijn de bewaardingen.
Nou Dodo, dat is het. Het moet wel nut hebben.
Ik vind kantklossen enig om te doen, maar wat doe je met die kleedjes en kraagjes? Niemand die meer een kanten kleedje neerlegt of een kanten kraagje op haar bloesje naait.
Een stola haken (als kado) is ook vaak dankbaar werk. Zeker als mensen zelf niet kunnen handwerken.
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
Gebruikersavatar
Dodo
Berichten: 5643
Lid geworden op: 15 jun 2013, 15:40
Locatie: dodo.refoforum@gmail.com

Re: Vrije tijd en hobby's

Bericht door Dodo »

Het is ook belangrijk om plezier te hebben in het proces. Het gaat niet alleen om het resultaat. Mijn moeder kon erg genieten van het onder de knie krijgen van een nieuwe slag.
Bij deze handwerktechnieken is het ook lastig dat het resultaat niet goed laat zien hoeveel uur nauwgezet werk er in zit. Je kunt ze dus ook niet goed verkopen.
Mara
Berichten: 23141
Lid geworden op: 15 jun 2010, 15:54

Re: Vrije tijd en hobby's

Bericht door Mara »

Dodo schreef:Het is ook belangrijk om plezier te hebben in het proces. Het gaat niet alleen om het resultaat. Mijn moeder kon erg genieten van het onder de knie krijgen van een nieuwe slag.
Bij deze handwerktechnieken is het ook lastig dat het resultaat niet goed laat zien hoeveel uur nauwgezet werk er in zit. Je kunt ze dus ook niet goed verkopen.
Mensen die zelf niet kunnen handwerken hebben geen idee hoeveel uren en soms zweetdruppels er in een gebreide trui of gehaakte sprei zitten.
Jaren geleden heb ik op verzoek een visserstrui gebreid. De wol kreeg ik uiteraard vergoed, en ik kreeg 5 gulden voor de moeite. :haha
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
Hendrien
Berichten: 1328
Lid geworden op: 01 mar 2012, 17:44

Re: Vrije tijd en hobby's

Bericht door Hendrien »

Arja schreef:Ik heb als hobby wandelen en foto's maken (meestal gewoon met telefoon)
En ik blog graag, dus af en toe plaats ik foto's op mijn blog:https://momentsfrozentime.blogspot.com/

Ik houd erg van dingen uitpluizen en onderzoeken. Ik ben bezig met onderzoek voor een nieuw boek en dat gedeelte is eigenlijk een hobby. Het uitzoeken, doorzoeken, uitpluizen.
Erg mooie foto's van Kwintelooijen!
Plaats reactie