Was dat een verbetering of een verslechtering in jouw ogen? Ik neem aan dat het curatorium goed weet dat er breedgedragen mensen in het curatorium moeten worden gekozen.DDD schreef:Het is zeker niet enkel voor de bühne. Het is nog in deze eeuw voorgekomen dat de synode heel andere mensen in het curatorium koos dan het curatorium voorstelde.
Generale Synode GG (alleen nieuws)
-
Re: Generale Synode GG (alleen nieuws)
Vertrekpunt: Ik heb geen enkele twijfel over de integriteit en deskundigheid van de huidige curatoren.Mannetje schreef:Wat zou je willen? Het lot werpen?
Mij lijkt het goed als:
A. het curatorium alleen uit predikanten bestaat, en:
- minimaal drie jaar predikantservaring hebben
B. alle dienstdoende predikanten bij toerbeurt in het curatorium plaatsnemen:
- ieder jaar worden twee andere curatoren gewisseld en blijven zes curatoren (m.u.v. voorzitter) in 'dienst'
- bij wisseling schuiven de eerste twee secundi door naar het curatorium en worden de vijfde en zesde secundus-plaatsen ingenomen door twee nieuwe predikanten
C. de voorzitter als enige curator door de GS wordt aangesteld, en:
- drie jaar voorzitter blijft
- minimaal één jaar curatorium-ervaring heeft
- niet uit dezelfde PS komt als de vertrekkende voorzitter
Dit account wordt niet meer gebruikt.
Ik bekeek net de beschikbare foto's en alhoewel je niet alle gasten kunt zien valt me op dat ik buiten de afgevaardigden en studenten om maar twee andere predikanten als belangstellenden zie zitten in de kerk (ds. Bakker en ds. Joosse). Er zullen er meer zijn, maar het zijn er zeker geen tientallen. https://www.rd.nl/kerk-religie/synode-g ... -1.1593409. Ik had gedacht dat iedereen wel zoveel mogelijk aanwezig zou zijn bij zoiets als de Generale Synode. Is deze opkomst normaal gesproken ook ongeveer zo?
Wat moet je daar zes dagen doen dan als je niet afgevaardigd bent als predikant? Je kan dan toch ook één dag(deel) gaan?Stof schreef: Ik had gedacht dat iedereen wel zoveel mogelijk aanwezig zou zijn bij zoiets als de Generale Synode. Is deze opkomst normaal gesproken ook ongeveer zo?
Het is ook helemaal niet de bedoeling dat een synode dient als een evenement of onderlinge ontmoetingsdagen voor predikanten. Zij (eigenlijk hun gemeenten) worden immers al vertegenwoordigd door de afgevaardigden. Ook gaat het gemeenteleven gewoon door en blijft er genoeg werk te verrichten.
-
Er zal vanavond vast nog een uitgebreide fotoserie op refdag komen, waar ook de andere kant van de kerk zichtbaar is. Over het algemeen wordt de synode goed bezocht.Stof schreef:Ik bekeek net de beschikbare foto's en alhoewel je niet alle gasten kunt zien valt me op dat ik buiten de afgevaardigden en studenten om maar twee andere predikanten als belangstellenden zie zitten in de kerk (ds. Bakker en ds. Joosse). Er zullen er meer zijn, maar het zijn er zeker geen tientallen. https://www.rd.nl/kerk-religie/synode-g ... -1.1593409. Ik had gedacht dat iedereen wel zoveel mogelijk aanwezig zou zijn bij zoiets als de Generale Synode. Is deze opkomst normaal gesproken ook ongeveer zo?
-
- Verbannen
Ik zie ook één van de broeders ouderling uit de plaats onzer inwoning, als belangstellende, samen met enkele ambtsdragers uit zustergemeenten in de omgeving.
Was getekend,
uw medeforummer Jantje
uw medeforummer Jantje
Er komen meestal nogal kittig mensen, aldus iemand uit Dirksland.
-
Welk een schone manier van uitdrukken hebt gij komen te ontwikkelen!Jantje schreef:Ik zie ook één van de broeders ouderling uit de plaats onzer inwoning, als belangstellende, samen met enkele ambtsdragers uit zustergemeenten in de omgeving.
De helft van de predikanten kan ook wel spelen.Hollander schreef:Zo, die twee uitroeptekens maken de vreugde compleet.Zanger schreef:Organist is Pieter Heykoop!!
Deze organist is vaker de 'huisorganist' van de GS.
.... Jij was toch voorstander van de Rouwendaal-vertaling en SV-revisie?Jantje schreef:uit de plaats onzer inwoning

Dan is de orgelbank te klein.GerGem schreef:De helft van de predikanten kan ook wel spelen.Hollander schreef:Zo, die twee uitroeptekens maken de vreugde compleet.Zanger schreef:Organist is Pieter Heykoop!!
Deze organist is vaker de 'huisorganist' van de GS.
-
- Verbannen
Zeker. Het stemde ons tot grote blijdschap dit heugelijke feit te mogen aanschouwen.Refoforum2017 schreef:Welk een schone manier van uitdrukken hebt gij komen te ontwikkelen!Jantje schreef:Ik zie ook één van de broeders ouderling uit de plaats onzer inwoning, als belangstellende, samen met enkele ambtsdragers uit zustergemeenten in de omgeving.
Was getekend,
uw medeforummer Jantje
uw medeforummer Jantje
-
- Verbannen
Ik schrijf toch niet in het Frans?Tom schreef:.... Jij was toch voorstander van de Rouwendaal-vertaling en SV-revisie?Jantje schreef:uit de plaats onzer inwoning
Was getekend,
uw medeforummer Jantje
uw medeforummer Jantje
- Delftenaar
Of gij moet de tale Kanaans als ener der Frans dialecten mogen gaan beschouwen.