dagje uit???

Mara
Berichten: 23141
Lid geworden op: 15 jun 2010, 15:54

Re: dagje uit???

Bericht door Mara »

Arja schreef:
Zeeuw schreef:Iemand suggesties voor een dagje uit in de omgeving van Kesteren?
https://www.fruitpark.nl/

Er is daar blotevoetenpad, Misschien is het wat.
Is dat niet link vanwege de teken?
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
Zeeuw
Berichten: 11550
Lid geworden op: 19 sep 2018, 08:28

Re: dagje uit???

Bericht door Zeeuw »

Mara schreef:
Arja schreef:
Zeeuw schreef:Iemand suggesties voor een dagje uit in de omgeving van Kesteren?
https://www.fruitpark.nl/

Er is daar blotevoetenpad, Misschien is het wat.
Is dat niet link vanwege de teken?
Ach, bij warm weer ook blote benen en armen. Dus of die voetjes dan wel of niet bloot zijn, doet ook niet zoveel meer ter zake denk ik.
Mara
Berichten: 23141
Lid geworden op: 15 jun 2010, 15:54

Re: dagje uit???

Bericht door Mara »

Zeeuw schreef:
Mara schreef:
Arja schreef:
Zeeuw schreef:Iemand suggesties voor een dagje uit in de omgeving van Kesteren?
https://www.fruitpark.nl/

Er is daar blotevoetenpad, Misschien is het wat.
Is dat niet link vanwege de teken?
Ach, bij warm weer ook blote benen en armen. Dus of die voetjes dan wel of niet bloot zijn, doet ook niet zoveel meer ter zake denk ik.
Ja ik ook maar dan dan niet zo het bos of veld in.

Ik neem de adviezen serieus
Trek Bugsox aan
Teken komen vaak via je broekspijp op je huid. Het is daarom belangrijk je benen en je voeten goed te beschermen. Door speciale Bugsox te dragen kunnen teken niet naar boven kruipen. De sokken zijn geïmpregneerd waardoor de teek bedwelmd raakt en zich niet vastbijt.

De katten heb ik een vlooienampul gegeven die teken ook binnen 24 uur doodt.
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
Zeeuw
Berichten: 11550
Lid geworden op: 19 sep 2018, 08:28

Re: dagje uit???

Bericht door Zeeuw »

Mara schreef: Ja ik ook maar dan dan niet zo het bos of veld in.

Ik neem de adviezen serieus
Trek Bugsox aan
Teken komen vaak via je broekspijp op je huid. Het is daarom belangrijk je benen en je voeten goed te beschermen. Door speciale Bugsox te dragen kunnen teken niet naar boven kruipen. De sokken zijn geïmpregneerd waardoor de teek bedwelmd raakt en zich niet vastbijt.

De katten heb ik een vlooienampul gegeven die teken ook binnen 24 uur doodt.
Ik ben vrij vaak in bos en veld, bv op de mtb. In al die jaren 1 keer een teek gehad. Maar misschien zal ik eens op zoek gaan naar de bugsox. Ik heb al happy socks en dan kan ik wat afwisselen. Of ik kan mijn happy socks in mijn whisky dopen, dan heb ik een eigen bugsox. Wel zonde van de drank. Keuzestress.
Gebruikersavatar
Arja
Berichten: 2057
Lid geworden op: 30 mei 2019, 15:57
Locatie: Provincie Utrecht
Contacteer:

Re: dagje uit???

Bericht door Arja »

Zeeuw schreef:
Arja schreef:
Zeeuw schreef:Iemand suggesties voor een dagje uit in de omgeving van Kesteren?
https://www.fruitpark.nl/

Er is daar midgetgolf, allerlei soorten fruitbomen, blotevoetenpad, een toren voor de kinderen om te beklimmen, je kunt er wat drinken enzo. Wij zijn in de lente geweest voor de bloesem. Misschien is het wat.
Het is deze geworden Arja. Was een geslaagde dag!
Fijn! Was zeker wel mooi in de zomer. Fruit aan de bomen?
Gebruikersavatar
Dodo
Berichten: 5643
Lid geworden op: 15 jun 2013, 15:40
Locatie: dodo.refoforum@gmail.com

Re: dagje uit???

Bericht door Dodo »

Ik kreeg leuke foto's en filmpjes in de app van familie die in de Avonturenboerderij was geweest, klik hier. Dat zag er erg leuk en modderig uit.
Gebruikersavatar
Nasrani
Berichten: 1853
Lid geworden op: 21 dec 2016, 21:36

Re: dagje uit???

Bericht door Nasrani »

Mannetje schreef:Vandaag bij "Terra Maris" in Oostkapelle geweest. Best een leuk museum, ook voor de kinderen.
Als je in de buurt bent, zou ik er zeker even langs gaan.
Wij hadden het met een uurtje of drie gezien.

Binnen heb je wat over zeedieren en het ontstaan van het dijklandschap. Buiten heb je wat landschappen in het klein en een nagebouwde oude voorloper van een kasteel.
Vandaag ook geweest. Inderdaad leuk om eens naar toe te gaan.
Wij leven in een wereld waarin bijna alles ons afleidt van God.
Daarom zullen we keuzes moeten maken als we een vertrouwelijke omgang met God willen.
Jantje
Berichten: 16185
Lid geworden op: 18 mei 2017, 20:42
Locatie: Walcheren - jantjevanrefoforum@gmail.com

Re: dagje uit???

Bericht door Jantje »

Dan zullen we ook weer eens die richting op moeten.
Was getekend,
uw medeforummer Jantje
DDD
Berichten: 28479
Lid geworden op: 11 jul 2012, 17:48

Re: dagje uit???

Bericht door DDD »

De tentoonstelling Sprezzatura in het Drents Museum is heel mooi, mijns inziens.
Online
merel
Berichten: 9676
Lid geworden op: 08 jun 2015, 10:58

Re: dagje uit???

Bericht door merel »

Wij willen met onze oudste van vrijdag tot en met zaterdag avond naar een stad en museum naar keuze Het lijkt ons leuk om zo de lagere school periode af te gaan sluiten en dit als een soort traditie met elk kind te gaan doen. Nu is hij erg bezig met WO II en nu lijkt mij een oorlogsmuseum erg leuk. Ik zie genoeg musea staan, maar weet niet of het echt aan te raden is. Ook zouden de Hollandse waterlinies een optie zijn ( of beiden). Heeft iemand een idee wat leuk is?
Gebruikersavatar
Arja
Berichten: 2057
Lid geworden op: 30 mei 2019, 15:57
Locatie: Provincie Utrecht
Contacteer:

Re: dagje uit???

Bericht door Arja »

merel schreef:Wij willen met onze oudste van vrijdag tot en met zaterdag avond naar een stad en museum naar keuze Het lijkt ons leuk om zo de lagere school periode af te gaan sluiten en dit als een soort traditie met elk kind te gaan doen. Nu is hij erg bezig met WO II en nu lijkt mij een oorlogsmuseum erg leuk. Ik zie genoeg musea staan, maar weet niet of het echt aan te raden is. Ook zouden de Hollandse waterlinies een optie zijn ( of beiden). Heeft iemand een idee wat leuk is?
Museum: https://www.grebbelinie.nl/page/Grebbel ... erscentrum
Stad Arnhem? Of Veenendaal :garde
Gebruikersavatar
Tiberius
Administrator
Berichten: 33198
Lid geworden op: 12 jan 2006, 09:49
Locatie: Breda

Re: dagje uit???

Bericht door Tiberius »

merel schreef:Wij willen met onze oudste van vrijdag tot en met zaterdag avond naar een stad en museum naar keuze Het lijkt ons leuk om zo de lagere school periode af te gaan sluiten en dit als een soort traditie met elk kind te gaan doen. Nu is hij erg bezig met WO II en nu lijkt mij een oorlogsmuseum erg leuk. Ik zie genoeg musea staan, maar weet niet of het echt aan te raden is. Ook zouden de Hollandse waterlinies een optie zijn ( of beiden). Heeft iemand een idee wat leuk is?
Breda is een absolute aanrader. Het is sowieso de gezelligste stad van Nederland, met een prachtig stadshart.
In de omgeving zijn veel natuurgebieden. En als je naar een oorlogsmuseum wilt, kan ik het Generaal Maczek Museum aanbevelen.
Gebruikersavatar
Hollander
Berichten: 2804
Lid geworden op: 26 aug 2019, 11:54
Locatie: Afwezig

Re: dagje uit???

Bericht door Hollander »

merel schreef:Wij willen met onze oudste van vrijdag tot en met zaterdag avond naar een stad en museum naar keuze Het lijkt ons leuk om zo de lagere school periode af te gaan sluiten en dit als een soort traditie met elk kind te gaan doen. Nu is hij erg bezig met WO II en nu lijkt mij een oorlogsmuseum erg leuk. Ik zie genoeg musea staan, maar weet niet of het echt aan te raden is. Ook zouden de Hollandse waterlinies een optie zijn ( of beiden). Heeft iemand een idee wat leuk is?
Geschikt voor kinderen van die leeftijd is het Nationaal Militair Museum. Een prachtig museum, volledig verbouwd en vernieuwd. In de omgeving zijn voldoende stadjes/dorpjes die het bezoeken waard zijn, maar ook een leuke overnachting te krijgen is.

Museum: https://www.nmm.nl/

Zelf vind ik het museum in Arnhem (Airborne Museum) ook heel erg mooi, maar wat geschikter vanaf 14/15 jaar.
Jantje
Berichten: 16185
Lid geworden op: 18 mei 2017, 20:42
Locatie: Walcheren - jantjevanrefoforum@gmail.com

Re: dagje uit???

Bericht door Jantje »

merel schreef:Wij willen met onze oudste van vrijdag tot en met zaterdag avond naar een stad en museum naar keuze Het lijkt ons leuk om zo de lagere school periode af te gaan sluiten en dit als een soort traditie met elk kind te gaan doen. Nu is hij erg bezig met WO II en nu lijkt mij een oorlogsmuseum erg leuk. Ik zie genoeg musea staan, maar weet niet of het echt aan te raden is. Ook zouden de Hollandse waterlinies een optie zijn ( of beiden). Heeft iemand een idee wat leuk is?
Als Zeeuw kan ik natuurlijk ook niet achterblijven om iets aan te bevelen. ;)

Ik zou het Bevrijdingsmuseum in Nieuwdorp (Zeeland) aanbevelen:
https://www.bevrijdingsmuseumzeeland.nl ... ingstijden
Je kunt dan mooi overnachten in Middelburg of Goes of omgeving.

Een andere aanrader, weliswaar buiten de provincie, maar toch, is het Oorlogsmuseum Overloon te Overloon (Noord-Brabant):
https://www.oorlogsmuseum.nl/nl/informa ... ngstijden/
Ik weet alleen niet goed of daar ook goede overnachtingsmogelijkheden in de nabije omgeving zijn.
Laatst gewijzigd door Jantje op 20 jan 2020, 13:50, 1 keer totaal gewijzigd.
Was getekend,
uw medeforummer Jantje
CvdW
Berichten: 2928
Lid geworden op: 23 mar 2015, 13:07

Re: dagje uit???

Bericht door CvdW »

merel schreef:Wij willen met onze oudste van vrijdag tot en met zaterdag avond naar een stad en museum naar keuze Het lijkt ons leuk om zo de lagere school periode af te gaan sluiten en dit als een soort traditie met elk kind te gaan doen. Nu is hij erg bezig met WO II en nu lijkt mij een oorlogsmuseum erg leuk. Ik zie genoeg musea staan, maar weet niet of het echt aan te raden is. Ook zouden de Hollandse waterlinies een optie zijn ( of beiden). Heeft iemand een idee wat leuk is?
Moet het in Nederland zijn?
In de Belgische Ardennen heb je de plaats Bastogne liggen met een prachtig museum over de WO II. Zelf vind ik de afstand naar Luxemburg goed te doen voor een dagje. In Bastogne en omgeving kun je goed overnachten. Bijv.:
https://www.airbnb.nl/rooms/35678209?ad ... BZGEBhj0Mr
Plaats reactie