GGotK schreef:eilander schreef:Ik ga hier geen predikanten bespreken. Ik wilde alleen de opmerking van @Jantje (dat de stelling van @Zeeuw 'absoluut niet op waarheid berustte) corrigeren.
De reacties passen wel in het patroon. Er is gewoon niets (ik herhaal: niets) aan de hand. Bij ons dan.
Je maakt er een karikatuur van.
Het gesprek dat ik aanhaalde, deed mij pijn. Ik reageer nu wat scherp omdat dat gesprek nu wordt weggezet als onbeduidend incident uit blijkbaar verdachte hoek. En ik signaleer daarin een patroon dat ik vroeger ook tegen kwam in een ander kerkverband: iemand die van elders naar onze gemeente binnenkwam, werd met vreugde binnengehaald. Iemand die wegging, werd verdacht gemaakt.
Laat mijn scherpe bewoordingen maar voor wat het is, dat is niet belangrijk. Maar neem als GG-ers alsjeblieft dit soort signalen nu eens serieus. Waarom wordt er geen fatsoenlijk gesprek gevoerd na vertrek? Daar kun je toch van leren?
Ik pleit er echt niet voor om elke dissident het hoogste woord te laten voeren. Maar steek niet je kop in het zand voor zorgen die er zijn over de prediking, zoals al veel te vaak gebeurd is.