Opstappen kabinet n.a.v. NIOD-rapport

Plaats reactie
kridje
Berichten: 1193
Lid geworden op: 07 mar 2002, 22:59
Locatie: Moerkapelle
Contacteer:

Opstappen kabinet n.a.v. NIOD-rapport

Bericht door kridje »

Vinden jullie het terecht als er een minister(s) opstappen n.a.v. conclusies NIOD-rapport Sebrenica.

Persoonlijk vind ik dit erg veel op een verkiezingsstunt lijken! Er zijn afgelopen jaren soms grote fouten gemaakt en dan bleef men veelal zitten. Nu pal voor de verkiezingen voelt men zich opeens wel verantwoordelijk. Zelfs voor de daden van een voorganger!
Jelle

Bericht door Jelle »

Ik ben het er wel mee eens dat dit kabinet moet opstappen. Als men ziet wat er allemaal is mis gegaan dat zeg ik wel ze zijn schromelijk te kort geschoten.
Maar dat ben ik met je ens dat er al zoveel dingen zijn misgegaan en ze zijn steeds blijven zitten.
Volgens mij hadden ze dus ook al lang veel eerder hun biezen moeten pakken. Maar paars is altijd al goed geweest om alle oneffenheden glad te strijken en te blijven zitten waar men zit.
Of het nu een verkiezingsstunt is of niet ik vind wel dat ze nu toch maar moeten opkrassen. ze willen wel voorstellen om de handels betrekkingen met Israel op te schorten of de ambasadeurs terug te trekken, terwijl ze zelf verantwoorden dragen over duizenden doden die onder hun toezicht zijn vermoord.
Een beetje een dubbele moraal.
Paars? weg ermee en niet meer terug.:?:sne
Aapje

Bericht door Aapje »

Moet dat nu echt die laatste 3 weken nog?
Calvo

Bericht door Calvo »

Ik vraag me af of het wel zin heeft. Zal een volgende regering het echt zoveel beter gaan doen? (pimmetje bijv.)????
Mirror

Bericht door Mirror »

Eigenlijk vind ik het wel terecht dat het kabinet opstapt, zij hebben een verantwoordelijkheid. Een aantal personen heeft zijn of haar verantwoordelijkheid onvoldoende gedragen. Deze conclusie kan niet zonder gevolgen blijven.

Misschien is het een verkiezingsstunt, ik denk het niet. Het komt op mij in ieder geval niet veel positiever over. De Grave trekt een vreemde conclusie, hij draagt de verantwoordelijkheid van zijn voorganger. Dat is een stapje tever denk ik. Pronk is het niet eens met de conclusie, hij vind die te mild. Eigenlijk stelt hij Kok verantwoordelijk voor de massamoord. De Grave en Pronk hebben twee totaal verschillende motieven voor het opstappen.

Het is voor de Paarse partijen nu wel gemakkelijker om echt afstand te nemen van het oude kabinet. Een schone taak voor de oppositie om hier een passend antwoord op te geven. Ik ben benieuwd hoe Pim en Balkenende hierop gaan reageren.
Billy
Berichten: 1740
Lid geworden op: 29 dec 2001, 11:49
Locatie: NL

Bericht door Billy »

van dat zootje in Den Haag met Pronk :?:? bleeeehhh aan de top komt denk ik wel ten goede in de verkiezingen aan de oppositie-partijen. zoals CDA! en .... Lijst PF.

Eindelijk nemen ze op de valreep hun consequenties voor weer eens een staaltje van des-functioneren..

Jammer dat het kabinet valt op zo'n etisch teer onderwerp. khad ze liever zien klappen op het euthanasie of homo debat.

maar goed het is nu ( 14.27 uur)nog niet helemaal zeker of ze allemaal gaan of alleen pronk en de grave
"Indien het hier in 't Vaderland zoo gelegen is, dat men de waarheid niet mag spreken, zoo ist er ellendig gesteld. Nochtans zal ik die spreken, zoo lang als mijn oogen open staan."

Michiel Adriaanszoon de Ruyter
kridje
Berichten: 1193
Lid geworden op: 07 mar 2002, 22:59
Locatie: Moerkapelle
Contacteer:

Bericht door kridje »

Origineel geplaatst door Calvo
Ik vraag me af of het wel zin heeft. Zal een volgende regering het echt zoveel beter gaan doen? (pimmetje bijv.)????
NEE!!!! Tenzij de SGP en RPF aan de macht komen! :bou:
Jelle

Bericht door Jelle »

Nu kridje en de anderen nu allemaal maar stemmen op de SGP en CU. Misschien dat het wat wordt.
Ik denk alleen dat we nu twee onderwerpen hebben die eigenlijk een beetje gelijk zijn of althans onder een en dezelfde noemer gezet kunnen worden.
kridje
Berichten: 1193
Lid geworden op: 07 mar 2002, 22:59
Locatie: Moerkapelle
Contacteer:

Bericht door kridje »

Origineel geplaatst door Jelle
Nu kridje en de anderen nu allemaal maar stemmen op de SGP en CU. Misschien dat het wat wordt.
Ik denk alleen dat we nu twee onderwerpen hebben die eigenlijk een beetje gelijk zijn of althans onder een en dezelfde noemer gezet kunnen worden.
Way denk je wel van mij? :?:?:?:?:?:?:? Tuurlijk stem ik SGP, want daar kunnen we wat mee! :in:in
Plaats reactie