Zeker, vliegen is een legale vorm van reizen. In toenemende mate kun je stellen dat het een onaanvaardbare manier van reizen is, gezien de hoge uitstoot CO2 per persoon per kilometer.huisman schreef:
.....En vliegen is een wettig vervoersmiddel. Hier de mooie cijfers van 2017....2018 volgt binnenkort.
Luchtvaartmaatschappijen vervoeren recordaantal van 4,1 miljard passagiers
Luchtvaartmaatschappijen hebben in 2017 wereldwijd een recordaantal van 4,1 miljard vliegtuigpassagiers vervoerd, meldt brancheorganisatie IATA. Dat is 7,3 procent meer dan een jaar eerder.
Klimaatspijbelaars
Re: Klimaatspijbelaars
Dan loop je toch achter. De regel in Nederland is dat je overal 130 km/h mag rijden, behalve op de plekken waar een lagere minimumsnelheid geldt.Zeeuw schreef: Ik hoor ik ook altijd 120 te rijden, maar rijdt stiekem ook wel eens 130.
Kinderen worden juist verwend als ze gewoon onder schooltijd zich voor een "goede zaak" in mogen zetten. En binnen de lijntjes is er ruimte zat om je mening en zorgen kenbaar te maken.Zeeuw schreef: De ene keer zijn kinderen te verwend, andere keer doen ze iets, kleuren ze niet binnen de lijntjes. Als we allemaal binnen de lijntjes kleuren blijft het altijd hetzelfde. Als mijn kids, die nu nog te klein zijn, dit een keer wilden doen, mochten ze van mij gerust. Kregen ze gedoe met school, mogen ze dat ook zelf oplossen. Eigen verantwoordelijkheid. Verandering komt niet tot stand door de braven die alle regeltjes exact volgen.
Ik hoor ik ook altijd 120 te rijden, maar rijdt stiekem ook wel eens 130.
- Niet meer zo actief -
Waar ik rijd geldt over het algemeen 120. Maar goed, ik zal het je makkelijk maken: 10 km/h harder dan de toegestane snelheid.Ambtenaar schreef:Dan loop je toch achter. De regel in Nederland is dat je overal 130 km/h mag rijden, behalve op de plekken waar een lagere minimumsnelheid geldt.Zeeuw schreef: Ik hoor ik ook altijd 120 te rijden, maar rijdt stiekem ook wel eens 130.
Dat mag je vinden. Ik vind iets anders.Mannetje schreef:Kinderen worden juist verwend als ze gewoon onder schooltijd zich voor een "goede zaak" in mogen zetten. En binnen de lijntjes is er ruimte zat om je mening en zorgen kenbaar te maken.Zeeuw schreef: De ene keer zijn kinderen te verwend, andere keer doen ze iets, kleuren ze niet binnen de lijntjes. Als we allemaal binnen de lijntjes kleuren blijft het altijd hetzelfde. Als mijn kids, die nu nog te klein zijn, dit een keer wilden doen, mochten ze van mij gerust. Kregen ze gedoe met school, mogen ze dat ook zelf oplossen. Eigen verantwoordelijkheid. Verandering komt niet tot stand door de braven die alle regeltjes exact volgen.
Ik hoor ik ook altijd 120 te rijden, maar rijdt stiekem ook wel eens 130.
Gisteravond zat Baudet aan de tafel bij Jinek en hij had toch wel een paar terechte kanttekeningen. Dat er verschil is tussen milieu en klimaat en dat nu alles op 1 en dezelfde hoop gegooid wordt.
Wij hebben niet zoveel invloed op het klimaat, stelde hij. Dat verandert al eeuwenlang. Soms is er een ijstijd soms is het te warm. Maar wat weten wij nog in feite van de invloed van stroming, wolken? En alhoewel ik geen fan ben van hem, was ik het hierin wel met hem eens.
De plastic soep in de oceaan, is een heel ander probleem dan de verandering van het klimaat.
Volgens plan moet Nederland in 2050 volledig koolstofvrij worden, dat betekent wel dat er bijv helemaal geen landbouw meer is.
Dat kost miljarden. Bovendien loopt Nederland hierin voorop. Maar wij zijn maar een stiipje op de landkaart, zeker t.o.v. landen zoals Amerika en China. In dat laatste land wordt massaal plastic in de rivieren gedumpt.
Amerika heeft zich teruggetrokken uit het klimaatakkoord.
Nederland is dus nog niet eens in staat om de temperatuur met éénhonderdste graad te laten verlagen.
Wij hebben niet zoveel invloed op het klimaat, stelde hij. Dat verandert al eeuwenlang. Soms is er een ijstijd soms is het te warm. Maar wat weten wij nog in feite van de invloed van stroming, wolken? En alhoewel ik geen fan ben van hem, was ik het hierin wel met hem eens.
De plastic soep in de oceaan, is een heel ander probleem dan de verandering van het klimaat.
Volgens plan moet Nederland in 2050 volledig koolstofvrij worden, dat betekent wel dat er bijv helemaal geen landbouw meer is.
Dat kost miljarden. Bovendien loopt Nederland hierin voorop. Maar wij zijn maar een stiipje op de landkaart, zeker t.o.v. landen zoals Amerika en China. In dat laatste land wordt massaal plastic in de rivieren gedumpt.
Amerika heeft zich teruggetrokken uit het klimaatakkoord.
Nederland is dus nog niet eens in staat om de temperatuur met éénhonderdste graad te laten verlagen.
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
-
Is het normaal dat kinderen meepraten/meebeslissen en hun ouders advies geven? Ja, hun zelfs met brutale zo-moet-het bordjes hun de les lezen?
Is het normaal dat kinderen(!) dit doen bij de overheid?
Wij praten toch echt nog over kinderen. Het feit nog daargelaten dat ze gewoon op school hoorden te zitten.
Een schop onder de k... moesten ze krijgen. In plaats daarvan worden ze nog toegejuicht door ministers.
Wij praten toch echt nog over kinderen. Het feit nog daargelaten dat ze gewoon op school hoorden te zitten.
Een schop onder de k... moesten ze krijgen. In plaats daarvan worden ze nog toegejuicht door ministers.
Ja, het is meer een denkpunt van mij. God is 'van de grondlegging der wereld' de Eigenaar en Bezitter en bestuurt alles tot een zeker einde. Wat nu gebeurt (kijk een willekeurig Journaal of lees een krant) en een groot deel gaat over het klimaat, de rol van de mens en wat WIJ allemaal moeten doen. Dat is een miskenning van de Schepper. Natuurlijk is rentmeesterschap een ding. Maar dit protest van gisteren is een demonisch proces. Je ziet het ook gebeuren: protesteren met toestemming van ouders terwijl er 3 vliegvakanties per jaar geboekt worden. Wilders zei hetzelfde tegen Rob Jetten n.a.v. informatie uit zijn Instagramaccount.Ambtenaar schreef:Kun je dit nader toelichten?Ad Anker schreef: Heel het klimaatgedoe is opstand tegen onze Schepper.
Dus klimaathysterie als teken van het beest. Maar vraag niet direct om een theologische en Schriftonderbouwde visie. Ik hoorde pas een vriend zeggen: Er staat in openbaring dat de mensen God zullen lasteren vanwege de hitte der zon. Lasteren betekent: zeggen dat er geen God is. God loochenen door het zelf op te willen lossen via 'corrupte' klimaatdoelen, zo lek als een mandje.
Dat deed me nadenken...
Als je de opvoeddeskundigen beluistert wel ja. Want die adviseren om met je kind het gesprek aan te gaan.Thuisvrouw schreef:Is het normaal dat kinderen meepraten/meebeslissen en hun ouders advies geven? Ja, hun zelfs met brutale zo-moet-het bordjes hun de les lezen?
Dan gaat het over kinderen onder de 10!
Hoezo het gesprek aangaan??
Ik ben absoluut geen autoritaire moeder (heb daar teveel schadelijke gevolgen van gezien) maar onder de 10 bepaal ik wat goed en niet goed is en daarna houden we ons nog steeds aan bepaalde regels.
Een puber kan ouders geen advies geven. Alleen over puberale kwestie misschien.
Het brein van een puber is nog niet voldoende ontwikkeld om de gevolgen van zijn daden te kunnen overzien. (dat zie je heel goed terug in het kinderstrafrecht)
Het feit dat ze meer dan 2 uren in de rij stonden om een hamburger te kunnen bemachtigen en daar echt met smaak van te eten, zegt al genoeg. Een jongen zei, "het kan zo niet langer, het klimaat gaat eraan". Hoe vaak vlieg jij? vroeg de verslaggever, waarop de jongen antwoordde "3 x per jaar".Thuisvrouw schreef:Een schop onder de k... moesten ze krijgen. In plaats daarvan worden ze nog toegejuicht door ministers.
Wat ik eerder zei, ze vergeten even hun eigen gedrag kritisch onder de loep te leggen. Een andere jongen draaide nog eens een lekker blowtje. Bij volwassenen zouden we zeggen: wat een hypocrieten!
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
Ik vind dat je een beetje overdrijft en lichtelijk hysterisch reageert.Thuisvrouw schreef:Is het normaal dat kinderen meepraten/meebeslissen en hun ouders advies geven? Ja, hun zelfs met brutale zo-moet-het bordjes hun de les lezen?
Het is toch de bedoeling dat tieners op den duur zelf keuzes gaan maken. Als zij zonder toestemming van school dit gaan doen, mogen ze op de blaren zitten. Daar maak je je toch als ouder niet druk over.
En er zijn genoeg kinderen die wel heel bewust met het milieu bezig zijn en al op jonge leeftijd keuzes hierin maken. Althans mijn kinderen wel.
Dank!Ad Anker schreef:Ja, het is meer een denkpunt van mij. God is 'van de grondlegging der wereld' de Eigenaar en Bezitter en bestuurt alles tot een zeker einde. Wat nu gebeurt (kijk een willekeurig Journaal of lees een krant) en een groot deel gaat over het klimaat, de rol van de mens en wat WIJ allemaal moeten doen. Dat is een miskenning van de Schepper. Natuurlijk is rentmeesterschap een ding. Maar dit protest van gisteren is een demonisch proces. Je ziet het ook gebeuren: protesteren met toestemming van ouders terwijl er 3 vliegvakanties per jaar geboekt worden. Wilders zei hetzelfde tegen Rob Jetten n.a.v. informatie uit zijn Instagramaccount.Ambtenaar schreef:Kun je dit nader toelichten?Ad Anker schreef: Heel het klimaatgedoe is opstand tegen onze Schepper.
Dus klimaathysterie als teken van het beest. Maar vraag niet direct om een theologische en Schriftonderbouwde visie. Ik hoorde pas een vriend zeggen: Er staat in openbaring dat de mensen God zullen lasteren vanwege de hitte der zon. Lasteren betekent: zeggen dat er geen God is. God loochenen door het zelf op te willen lossen via 'corrupte' klimaatdoelen, zo lek als een mandje.
Dat deed me nadenken...
-
Helemaal eens. Ik denk dus dat we een ouderprobleem hebben. Die kinderen zijn dus... kinderen.Mara schreef:Als je de opvoeddeskundigen beluistert wel ja. Want die adviseren om met je kind het gesprek aan te gaan.Thuisvrouw schreef:Is het normaal dat kinderen meepraten/meebeslissen en hun ouders advies geven? Ja, hun zelfs met brutale zo-moet-het bordjes hun de les lezen?
Ik ben absoluut geen autoritaire moeder (heb daar teveel schadelijke gevolgen van gezien) maar onder de 10 bepaal ik wat goed en niet goed is en daarna houden we ons nog steeds aan bepaalde regels.
Het brein van een puber is nog niet voldoende ontwikkeld om de gevolgen van zijn daden te kunnen overzien. (dat zie je heel goed terug in het kinderstrafrecht)Het feit dat ze meer dan 2 uren in de rij stonden om een hamburger te kunnen bemachtigen en daar echt met smaak van te eten, zegt al genoeg. Een jongen zei, "het kan zo niet langer, het klimaat gaat eraan". Hoe vaak vlieg jij? vroeg de verslaggever, waarop de jongen antwoordde "3 x per jaar".Thuisvrouw schreef:Een schop onder de k... moesten ze krijgen. In plaats daarvan worden ze nog toegejuicht door ministers.
Wat ik eerder zei, ze vergeten even hun eigen gedrag kritisch onder de loep te leggen. Een andere jongen draaide nog eens een lekker blowtje. Bij volwassenen zouden we zeggen: wat een hypocrieten!
-
Overdrijven doet duidelijk maken zullen we maar zeggen. En voor de rest zie post @maramerel schreef:Ik vind dat je een beetje overdrijft en lichtelijk hysterisch reageert.Thuisvrouw schreef:Is het normaal dat kinderen meepraten/meebeslissen en hun ouders advies geven? Ja, hun zelfs met brutale zo-moet-het bordjes hun de les lezen?
Het is toch de bedoeling dat tieners op den duur zelf keuzes gaan maken. Als zij zonder toestemming van school dit gaan doen, mogen ze op de blaren zitten. Daar maak je je toch als ouder niet druk over.
En er zijn genoeg kinderen die wel heel bewust met het milieu bezig zijn en al op jonge leeftijd keuzes hierin maken. Althans mijn kinderen wel.
Mara heeft het over kinderen op de lagere school. Gisteren demonstreerden scholieren van de middelbaren school waarvan het merendeel over een een paar jaar mag gaan stemmen. Het lijkt mij niet dat je die zo minachtend kan wegzetten Zij hebben namelijk wel een punt dat de zorg over het milieu groot is.
Sorry Mara, maar ik moet even om jouw post (glim)lachen. Je beweert dit nu heel stellig, maar kookt verschillende gerechten als een van je kinderen het niet lust en koopt 4 soorten zuivel, om elk kind te plezieren met het juiste smaakje.Mara schreef:Als je de opvoeddeskundigen beluistert wel ja. Want die adviseren om met je kind het gesprek aan te gaan.Thuisvrouw schreef:Is het normaal dat kinderen meepraten/meebeslissen en hun ouders advies geven? Ja, hun zelfs met brutale zo-moet-het bordjes hun de les lezen?
Het brein van een puber is nog niet voldoende ontwikkeld om de gevolgen van zijn daden te kunnen overzien. (dat zie je heel goed terug in het kinderstrafrecht)