Dordtse Leerregels samengevat voor jou

Jantje
Berichten: 16185
Lid geworden op: 18 mei 2017, 20:42
Locatie: Walcheren - jantjevanrefoforum@gmail.com

Re: Dordtse Leerregels samengevat voor jou

Bericht door Jantje »

Bert Mulder schreef:
refo schreef:Christenen uit de hele wereld lezen 1 Johannes 2 vers 2 : En Hij is een verzoening voor onze zonden; en niet alleen voor de onze, maar ook voor de zonden der gehele wereld.
Zij nemen dat woord letterlijk, omdat dat zo in de bijbel staat. Dus de zgn algemene verzoening heeft goede papieren. Iets dergelijks is vaker op te tekenen uit de bijbel. We moeten als reformatorisch Nederland nu niet gaan doen alsof we op dit punt de exegetische wijsheid in pacht hebben.
Christus is inderdaad voor allen gestorven. Maar, sinds die zaligheid alleen door het geloof is, is het voor allen die geloven...
Hij is niet voor iedereen gestorven. Hij is gestorven voor Zijn Kerk.

De algenoegzaamheid van Christus' verdienste is genoeg voor een ieder om zalig te worden, zelfs al waren er 10 aardes in het heelal. Maar dat betekent niet dat ook iedereen daadwerkelijk zalig wordt.
Was getekend,
uw medeforummer Jantje
Gebruikersavatar
Bert Mulder
Berichten: 9086
Lid geworden op: 28 aug 2006, 22:07
Locatie: Grace URC Leduc Alberta Canada
Contacteer:

Re: Dordtse Leerregels samengevat voor jou

Bericht door Bert Mulder »

Jantje schreef: Hij is niet voor iedereen gestorven. Hij is gestorven voor Zijn Kerk.

De algenoegzaamheid van Christus' verdienste is genoeg voor een ieder om zalig te worden, zelfs al waren er 10 aardes in het heelal. Maar dat betekent niet dat ook iedereen daadwerkelijk zalig wordt.
Dat zei ik toch ook, namelijk allen die geloven. Ieder mens, hoofd voor hoofd die in Hem geloofd, ZAL zalig worden...
Mijn enige troost is, dat ik niet mijn, maar Jezus Christus eigen ben, Die voor mijn zonden betaald heeft, en zo bewaart, dat alles tot mijn zaligheid dienen moet; waarom Hij mij ook door Zijn Heilige Geest van eeuwig leven verzekert, en Hem voortaan te leven van harte willig en bereid maakt.
Plaats reactie