Tiberius schreef:En wat dacht je van Piet Puk bokaal? Betekent eigenlijk refoforummer van het jaar 2018!

Tiberius schreef:En wat dacht je van Piet Puk bokaal? Betekent eigenlijk refoforummer van het jaar 2018!
Mijn moeder zei dat ook altijd en ze was geen Zeeuwsche.Bruna schreef: Ook 'daarstraks' snapte ik in het begin niet (betekenisnet gebeurd). 'Straks' was voor mij toekomst en 'daarnet' in het verleden.
Maar dat geheel terzijde, refo.refo schreef:
Maar dat terzijde.
Watergruwel is een goede inderdaad. Maar het is niet waterig hoor. Juist heerlijk.Lilian1975 schreef:Geen idee of dit binnen de categorie valt?
Klapper= vouwwagen
Watergruwel: waterig toetje met gerst of gort? En bessen, bessensap, rozijnen.
Hete bliksem: staampotje met appelmoes bonen etc gepeperd gerecht Veluwe?
Ok ik had het op de veluwe op. Die gruwel is inderdaad heerlijk. Maar in mijn herinnering was het dun. At het vroeger bij mijn oma. Je kan nu nog de bessola kopen in supermarkt, lijkt erop.Dodo schreef:Watergruwel is een goede inderdaad. Maar het is niet waterig hoor. Juist heerlijk.Lilian1975 schreef:Geen idee of dit binnen de categorie valt?
Klapper= vouwwagen
Watergruwel: waterig toetje met gerst of gort? En bessen, bessensap, rozijnen.
Hete bliksem: staampotje met appelmoes bonen etc gepeperd gerecht Veluwe?
Hete bliksem heb ik een keer op, dat viel erg tegen. Het klinkt zo heerlijk maar het is gewoon een appel/aardappelstamppot. Het was in Zeeland, trouwens.