Waar denk je op dit moment aan? [3]

Hendrien

Re: Waar denk je op dit moment aan? [3]

Bericht door Hendrien »

parsifal schreef:Vermoedelijke aanslag in mijn stad. Voor werk was ik zelf de dag in Uppsala (en zit vast daar, vanwege het stilleggen van het OV) wel een schok. Hoop en bid dat er niet meer slachtoffers zijn.
Sterkte Parsifal, lijkt me heel heftig! Hoe lang zal het nog duren tot er een aanslag in Nederland komt?
parsifal

Bericht door parsifal »

Hendrien schreef:
parsifal schreef:Vermoedelijke aanslag in mijn stad. Voor werk was ik zelf de dag in Uppsala (en zit vast daar, vanwege het stilleggen van het OV) wel een schok. Hoop en bid dat er niet meer slachtoffers zijn.
Sterkte Parsifal, lijkt me heel heftig! Hoe lang zal het nog duren tot er een aanslag in Nederland komt?
Het is vreemd om te weten dat er een aanslag is op een plek waar ik regelmatig kom (de plaats waar de truck de winkel inreed is ook de ingang van de metro. Er hadden veel meer slachtoffers kunnen zijn, als je kijkt hoe druk het daar vaak is. In Nederland is dit ooit op Koninginnedag gebeurd.
"Then he isn't safe?" said Lucy.
"Safe?" said Mr. Beaver. "Don't you hear what Mrs. Beaver tells you? Who said anything about safe? "Course he isn't safe. But he's good. He's the King, I tell you."
-DIA-

Bericht door -DIA- »

Aan mijn bed...
© -DIA- 33.950 || ©Dianthus »since 03.10.2008«
helma

Bericht door helma »

Een Paasvuur in Dronten gaat niet door vanwege vader en moeder Koolmees die een nestje hebben gebouwd in het opgestapelde hout. Echt ontroerend. Waarom zijn in ons land kinderen in de baarmoeder wel vogelvrij?
Hendrien

Bericht door Hendrien »

Aan de pandaberen die onderweg zijn!
Desiree

Bericht door Desiree »

helma schreef:Een Paasvuur in Dronten gaat niet door vanwege vader en moeder Koolmees die een nestje hebben gebouwd in het opgestapelde hout. Echt ontroerend. Waarom zijn in ons land kinderen in de baarmoeder wel vogelvrij?
Inderdaad. Als modern land moet je elk leven beschermen. Dan ben je een vent.
We moeten ons niet alleen in God verblijden om wat we van Hem ontvangen hebben en nog dagelijks ontvangen,
maar ook om wat Hij beloofd heeft en wat we nog van Hem hopen te ontvangen.

Matthew Henry

modesto
Inactief

Bericht door modesto »

helma schreef:Een Paasvuur in Dronten gaat niet door vanwege vader en moeder Koolmees die een nestje hebben gebouwd in het opgestapelde hout. Echt ontroerend. Waarom zijn in ons land kinderen in de baarmoeder wel vogelvrij?
Aan de ene kant koolmezen beschermen en aan de andere kant abortus toestaan is wellicht niet consistent. Maar dan nodig ik je uit om eens na te gaan of je eigen houding ten opzichte van verschillende kwesties wel consistent is. Ik denk dat jij meer geeft om ongeboren levens dan om de slachtoffers van de hongersnoden in Afrika, bijvoorbeeld, of om de Christenen in het Midden-Oosten die bij aanslagen om het leven komen. Daar hoor ik op dit forum maar weinig over. Is dat consistent? Waarschijnlijk net zomin.

Het is niet mijn bedoeling hier een beschuldigende vinger uit te steken naar wie dan ook; het gaat mij om het besef dat niemand er consistente denkbeelden op na houdt. Daar denk ik op dit moment aan.

Is de ene inconsistentie ernstiger dan de andere? Misschien, maar dat is weer een andere discussie.
Logisch-reformatorisch meubelconsulent -- bij 500 berichten houd ik het hier echt helemaal voor gezien, en dan kom ik de dag daarop weer terug op het forum
helma

Bericht door helma »

Ik snap wat je bedoelt, toch vind ik je vergelijking inconsistent. Het gaat er niet om dat de ene nood voor jou persoonlijk zwaarder weegt dan een andere nood. Je kan niet alle nood van de hele wereld dragen. Ik vind dit een mooie quote van Helen Keller: I am only one, but I am still one. I cannot do everything, but still I can do something. And because I cannot do everything I will not refuse to do the something that I can do.

De honger in Afrika en de vervolgde christenen laten mij niet koud, maar ik heb ook minder mogelijkheden om daar daadwerkelijk wat aan te doen. Daar ben ik inderdaad op een andere manier mee bezig dan met Pro Life.

De Heere heeft mij een bewogen hart gegeven voor het ongeboren leven en voor (hun) moeders. Ik denk dat Hij je eerst een bewogen hart geeft als Hij je een taak toewijst in Zijn koninkrijk. De Heere legt een bepaalde nood op je hart.

Abortus is een grote schuld die op ons land ligt. En aangezien ik medeNederlander ben, ben ik geen toeschouwer maar medeschuldig. (Lees het gebed van Daniël in hoofdstuk 9)

Ik ben medeverantwoordelijk!

Om maar weer een quote te noemen: Al wat er nodig is voor de triomf van het kwaad, is dat de goede mensen niets doen. (Edmund Burke) of Albert Einstein: De wereld is een gevaarlijke plek om te wonen; niet vanwege de mensen die kwaad willen, maar vanwege de mensen die daar niets tegen doen.

Als je wel bewogen bent met een nestje koolmeeseitjes en met gemak ongeboren kinderen laat doden in de moederschoot dan ligt dat voor mij echt anders dan dat ik de ene nood meer aandacht geef dan een andere nood. Ik zou net zo min graag koolmeesjes doden als dat ik ongeboren leven zou doden. Het onbegrijpelijke voor mij is dat mensen wel willen opkomen voor een nestje vogels maar dat abortus een vrije keus moet zijn. Dat mensen je uitschelden bij de abortuskliniek omdat je opkomt voor het leven terwijl je je beter druk kan maken om doodgeknuppelde zeehondjes.

Daar zit een satanische tactiek achter.

We geloven massaal de leugen dat abortus een oplossing is. Dat het een verworven recht is. Dat het vrijblijvend is.

Eigenlijk moet het ergens toch hoopgevend zijn dat er toch nog mensen zijn die opkomen voor een nestje koolmeeseitjes, bedenk ik me nu. Diep in ons hart weten we het dan toch nog wel dat leven beschermwaardig is.
eilander
Moderator

Bericht door eilander »

Ik ben het helemaal met je eens, @helma.
De vergelijking van @modesto zou pas valide zijn, als je op het ene moment zou zeggen dat je abortus afwijst en daarvoor de straat opgaat, en vervolgens t.a.v. de honger in Afrika zegt: dat zoeken ze maar lekker zelf uit, het is hun eigen schuld.
Dán zou ik het een terecht punt vinden!
aggieoudje

Bericht door aggieoudje »

Aan mijn tante want zojuist gehoord dat er een donorlever voor haar beschikbaar is gekomen! Nu net naar LUMC in Leiden vervoerd waar ze zo snel mogelijk zal worden geopereerd.
Hopen maar vooral bidden dat ze door de operatie mag komen want ze is zo ontzettend zwak! Hij is bij haar daar mogen we op vertrouwen!
Bewaar mijn ziel en red mij; laat mij niet beschaamd worden, want tot U heb ik de toevlucht genomen. (Psalm25:20, Belijdenistekst)
Dodo

Bericht door Dodo »

Dat is spannend! Het is een zware operatie, denk ik?
aggieoudje

Bericht door aggieoudje »

aggieoudje schreef:Aan mijn tante want zojuist gehoord dat er een donorlever voor haar beschikbaar is gekomen! Nu net naar LUMC in Leiden vervoerd waar ze zo snel mogelijk zal worden geopereerd.
Hopen maar vooral bidden dat ze door de operatie mag komen want ze is zo ontzettend zwak! Hij is bij haar daar mogen we op vertrouwen!
Zojuist goed nieuws uit Leiden gekregen, de operatie is goed geslaagd! De Heere heeft haar doorgeholpen!
Bewaar mijn ziel en red mij; laat mij niet beschaamd worden, want tot U heb ik de toevlucht genomen. (Psalm25:20, Belijdenistekst)
helma

Bericht door helma »

Fijn zeg!! Soli Deo Gloria!
parsifal

Bericht door parsifal »

De gouverneur verkiezingen in Jakarta. Vandaag is de tweede ronde. Een van de kandidaten is een Christen, en het zou iets zijn om dankbaar te zijn als hij in de grootste stad van een land met de grootste moslimbevolking, de meerderheid kan halen.
"Then he isn't safe?" said Lucy.
"Safe?" said Mr. Beaver. "Don't you hear what Mrs. Beaver tells you? Who said anything about safe? "Course he isn't safe. But he's good. He's the King, I tell you."
Mara

Bericht door Mara »

parsifal schreef:De gouverneur verkiezingen in Jakarta. Vandaag is de tweede ronde. Een van de kandidaten is een Christen, en het zou iets zijn om dankbaar te zijn als hij in de grootste stad van een land met de grootste moslimbevolking, de meerderheid kan halen.
Bijzonder!
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
Gesloten