Op welke weg wandel jij, wandelt u?

Plaats reactie
Matthijs
Berichten: 2050
Lid geworden op: 07 okt 2002, 21:03

Op welke weg wandel jij, wandelt u?

Bericht door Matthijs »

Op welke weg wandelt u, wandel jij?

Ik snap er soms echt niets meer van. Dat er zoveel meningen en discussies zijn, en we dienen allemaal dezelfde God. Vind je dat ook niet vreemd? Na veel gediscussieerd te hebben over wereldsgezindheid, eo en over andere evangelische zaken, is het goed voor iedereen om onze wegen te onderzoeken en doorzoeken. Daar ben ik van overtuigd. Daarom stel ik een een paar vragen. Voor iedereen! Uiteraard komen ze mij zelf ook toe. Probeer een antwoord te geven in je hart. Zijn vragen die je moet bewaren in je hart. Ik verwacht helemaal niet dat als je ze hier gaat beantwoorden.


“Laat ons onze wegen onderzoeken en doorzoeken, en laat ons wederkeren tot den HEERE.â€
Liever Turks dan Paaps
Pied
Berichten: 915
Lid geworden op: 29 dec 2001, 12:36

Bericht door Pied »

Dank je wel, Matthijs.
Je wordt dit inderdaad verschrikkelijk zat.
Tuur

Bericht door Tuur »

Matthijs,

ik ben het voor een belangrijk deel met je eens. Discussieren is leuk, maar het is belangrijk dat je zelfonderzoek blijft doen en altijd naar Gog terug gaat, waar je basis moet liggen. Je hoeft dan ook niet bang te zijn voor andere meningen, want een ieder moet voor zich zelf met God het 'gevecht' aan gaan waar zijn zonde liggen die hij moet veranderen.
Gebruikersavatar
Pim
Berichten: 4033
Lid geworden op: 29 dec 2001, 11:42
Locatie: Zuid-Holland
Contacteer:

Bericht door Pim »

Mee eens Matthijs.

Zoals ik eerder deze avond elders gepost heb:

Waarom post je hier? Wat heb je ermee voor ogen?

Pim.
limosa

Bericht door limosa »

Verfrissend Matthijs!

Hoewel ik van mening ben dat onderzoek uiteraard goed is en we dat behoren te doen heb ik hier ook wel eens verzucht:

Je hoort wel een zo'n gezegde "Die geloven haasten niet", als ik hier op OSW zo af en toe lees heb ik de neiging om te denken (ook al is het niet altijd terecht) "Die geloven beredeneren niet".

De vragen die jij stelt zijn dan weer heel verfrissend. 't Is tot schande om het te moeten zeggen op dit forum maar deze essentiele vragen lezen we zelden meer iets over. De meeste topics gaan over "hoe ver kun je gaan" met mode, muziek, uitgaan, enz. ik zou haast zeggen "hoe ver kun je gaan met God te tarten". We zijn erg bedreven in redenen te bedenken waarom allerlei dingen vooral maar wel moeten mogen.

Met de vragen die jij stelt kunnen we vaak het beste maar weer in de binnenkamer eindigen. Bedankt!
Plaats reactie