Katverjaag apparaat met ultrasoon geluid?

Mara
Berichten: 23142
Lid geworden op: 15 jun 2010, 15:54

Re: Katverjaag apparaat met ultrasoon geluid?

Bericht door Mara »

ejvl schreef:
Mara schreef: Wij hebben kattenbakken in huis, waar de katten op gaan. Veel mensen sturen hun kat naar buiten om het daar te doen.
Onze oude buren hadden dit ook, maar mooi dat ze het bij ons in de tuin net zo goed deden. Ook al begraven ze het, met plantjes poten heb je hier net zo goed last van. Ik zeg niet dat dit voor jullie eventuele katten geldt hoor.
Ik blijf van mening dat een kat niet bij anderen hoort te lopen. Hier zijn prima oplossingen voor, bijvoorbeeld kattenschrikdraad rond de tuin (schuttingen) of van die draaiende elementen waardoor de kat geen grip krijgt om de tuin te verlaten.
Katten horen niet los te lopen, net wat refo zegt, kattenbelasting, verplicht een penning om zodat loslopende katten geïdentificeerd kunnen worden en hier een boete voor geschreven kan worden.
Onze katten zijn gechipt en dus te traceren.
Ze mogen alleen overdag naar buiten, voor het avondeten roep ik hen binnen.
We hadden eerst rollen op de schuttingen, maar omdat de buurman aan één zijde alles weggehaald had en er boompjes en planten voor in de plaats had teruggezet, helpt dat niet, want dan gaan ze juist steeds door dat struikgewas naar zijn tuin.
Dus hebben we maar een kattenluikje in de poortdeur gemaakt.
Alle buurtkatten zijn bekend bij iedereen, dus als er eentje iets uitvreet, weet je dat meteen. :D
Kattenbelasting is geldklopperij, een hond kun je dwingen om ergens te gaan zitten en dat moet je verplicht opruimen. Bij katten werkt dat niet. En dan zou ik eerder paardenbelasting invoeren, want dat zijn flinke hopen die opgeruimd moeten worden.
ejvl schreef:Of de kat alleen maar binnenhouden, alhoewel ik mij afvraag of dit goed is voor het beest, maar er zijn mensen die dit dus doen.
Het kan wel in principe, maar ze worden er niet gelukkiger van, tenzij ze echt een buitenren hebben. Ze voelen graag ook de wind om de kop.
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
Gebruikersavatar
JolandaOudshoorn
Berichten: 11271
Lid geworden op: 15 mar 2006, 20:53
Locatie: Groot Ammers

Re: Katverjaag apparaat met ultrasoon geluid?

Bericht door JolandaOudshoorn »

Heel apart... men moet maar toestaan dat je kat overlast bezorgd en dat moet dan ook zeker gratis blijven, maar zodra de buurman de bbq of de open haard aansteekt, gaan we wel klagen :bobo
Ik weet, mijn Verlosser leeft
Mara
Berichten: 23142
Lid geworden op: 15 jun 2010, 15:54

Re: Katverjaag apparaat met ultrasoon geluid?

Bericht door Mara »

JolandaOudshoorn schreef:Heel apart... men moet maar toestaan dat je kat overlast bezorgd en dat moet dan ook zeker gratis blijven, maar zodra de buurman de bbq of de open haard aansteekt, gaan we wel klagen :bobo
Nee dat staan wij niet toe!
Wat een vreemde gevolgtrekking. :fi
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
Wim Anker
Berichten: 3954
Lid geworden op: 05 dec 2014, 18:34

Re: Katverjaag apparaat met ultrasoon geluid?

Bericht door Wim Anker »

Ik vind het soms best jammer dat geen kat het waagt in onze tuin te komen of anderzins overlast te bezorgen. Katten pesten, natgooien, zich rot laten schrikken enz. is een hobby van mij waar ik weinig gelegenheid voor krijg.
eilander
Moderator
Berichten: 16786
Lid geworden op: 15 okt 2007, 21:42

Re: Katverjaag apparaat met ultrasoon geluid?

Bericht door eilander »

Wim Anker schreef:Ik vind het soms best jammer dat geen kat het waagt in onze tuin te komen of anderzins overlast te bezorgen. Katten pesten, natgooien, zich rot laten schrikken enz. is een hobby van mij waar ik weinig gelegenheid voor krijg.
Vreemde hobby, en volgens mij mag dit ook niet.
Sheba
Inactief
Berichten: 1997
Lid geworden op: 23 okt 2013, 21:48

Re: Katverjaag apparaat met ultrasoon geluid?

Bericht door Sheba »

Mara schreef:
ejvl schreef:
Mara schreef: Wij hebben kattenbakken in huis, waar de katten op gaan. Veel mensen sturen hun kat naar buiten om het daar te doen.
Onze oude buren hadden dit ook, maar mooi dat ze het bij ons in de tuin net zo goed deden. Ook al begraven ze het, met plantjes poten heb je hier net zo goed last van. Ik zeg niet dat dit voor jullie eventuele katten geldt hoor.
Ik blijf van mening dat een kat niet bij anderen hoort te lopen. Hier zijn prima oplossingen voor, bijvoorbeeld kattenschrikdraad rond de tuin (schuttingen) of van die draaiende elementen waardoor de kat geen grip krijgt om de tuin te verlaten.
Katten horen niet los te lopen, net wat refo zegt, kattenbelasting, verplicht een penning om zodat loslopende katten geïdentificeerd kunnen worden en hier een boete voor geschreven kan worden.
Onze katten zijn gechipt en dus te traceren.
Ze mogen alleen overdag naar buiten, voor het avondeten roep ik hen binnen.
We hadden eerst rollen op de schuttingen, maar omdat de buurman aan één zijde alles weggehaald had en er boompjes en planten voor in de plaats had teruggezet, helpt dat niet, want dan gaan ze juist steeds door dat struikgewas naar zijn tuin.
Dus hebben we maar een kattenluikje in de poortdeur gemaakt.
Alle buurtkatten zijn bekend bij iedereen, dus als er eentje iets uitvreet, weet je dat meteen. :D
Kattenbelasting is geldklopperij, een hond kun je dwingen om ergens te gaan zitten en dat moet je verplicht opruimen. Bij katten werkt dat niet. En dan zou ik eerder paardenbelasting invoeren, want dat zijn flinke hopen die opgeruimd moeten worden.
ejvl schreef:Of de kat alleen maar binnenhouden, alhoewel ik mij afvraag of dit goed is voor het beest, maar er zijn mensen die dit dus doen.
Het kan wel in principe, maar ze worden er niet gelukkiger van, tenzij ze echt een buitenren hebben. Ze voelen graag ook de wind om de kop.
Misschien moet je dan de gevolgtrekking maken dat een kat ten diepste eigenlijk geen huisdier is?
Wij hebben echt last van katten gehad bij ons vorige huis. En ik heb inderdaad met waterkanonnen kunnen spelen . Weg mogen laten schrikken... Was erg leuk @WimA.
Omdat wij ongeveer de enige waren die niet de hele tuin dicht betegeld hadden kwamen alle katten bij ons langs. En deden er vanalles. Poepen en plassen. En al het jonge plantengoed om zeep helpen...
Ik kon ondanks alle huis en tuin en keukenmiddeltjes die er bestonden de rotzooi een paar keer in de week opsnorren en opruimen. En eerlijk gezegd werd ik daar behoorlijk chagrijnig van. En ook iedere dag bepaalde plekken schoonmaken om de kattepis geur te verwijderen. Ondanks de ammoniak geur die de katten moesten verjagen was het erg vaak of te vaak prijs.
Verder werden wij regelmatig door krijsende katten getrakteerd onder ons slaapkamerraam die ons uit de slaap hielden
Ik moet zeggen, vogels geven minder overlast.

En fijn @Mara dat bij jullie iedereen de buurtkatten kent. En jij je kat s avonds naar binnen roept... Maar dat is dus echt niet overal zo. Ze veroorzaken vervuiling en stank op straat. Dus daar mag best geld voor worden gevraagd door de gemeente m.i. En ik kan er niet bij waarom een huisdier, als je het dier bijna niet of soms helemaal niet in huis hebt...?
...
Ik denk dat als mensen geld moeten gaan betalen voor hun kat ze er minder snel toe zullen overgaan er een aan te schaffen.
( overigens hadden wij vroeger bij ons thuis ook een kat, die inderdaad niet buitenkwam (los)) ::bye
Mara
Berichten: 23142
Lid geworden op: 15 jun 2010, 15:54

Re: Katverjaag apparaat met ultrasoon geluid?

Bericht door Mara »

Sheba schreef: En fijn @Mara dat bij jullie iedereen de buurtkatten kent. En jij je kat s avonds naar binnen roept... Maar dat is dus echt niet overal zo. Ze veroorzaken vervuiling en stank op straat. Dus daar mag best geld voor worden gevraagd door de gemeente m.i. En ik kan er niet bij waarom een huisdier, als je het dier bijna niet of soms helemaal niet in huis hebt...?
En ik ken alle buurtkatten. ;)
De overlast wordt veroorzaakt door verwilderde katten, niet-gesteriliseerde katten en mensen die hun dier naar buiten schoppen.
Ik houd ze sowieso binnen tot na hun sterilisatie en dan hebben ze geen drang meer om de buurt te verkennen of hun vlag uit te zetten.
Ze liggen vaker in de tuin of op de stoep voor onze deur en zeker in de winter zijn hun uurtjes buiten zeer beperkt.
Wij wonen in een stad en dat betekent o.m. dat mijn naaste buren 2 grote honden hebben, buurman verderop heeft een duivenhok, achterbuurman heeft een grote voliëre met allerlei gekwetter en er is er eentje met een grote vijver met koikarpers, wat weer grote vogels aantrekt.
(in een nog leeg huis verderop waar momenteel in geklust wordt, zag ik 6 katten en 3 honden lopen, dus dat belooft wat. :D )

Ik heb niks met honden, maar ze mogen er ook zijn. Dus dat betekent dat je soms moet hinkstapspringen om geen vieze schoenen te krijgen, en geblaf moet tolereren.
Het zij zo.
Sheba schreef:Ik denk dat als mensen geld moeten gaan betalen voor hun kat ze er minder snel toe zullen overgaan er een aan te schaffen.
Dat is waar. Maar je hebt nu ook mensen die geen hondenbelasting betalen.
Van mij mag een streng registratiebeleid komen, waarbij iedereen die een huisdier aanschaft, geregistreerd wordt, met het beestje erbij.
Dat voorkomt verloedering, dierenmishandeling, onnodige aanschaf en weer dumpen als de vakantie begint.
En dat daar kosten aan verbonden zijn, prima!
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
Plaats reactie