Misschien heb je wel een punt. Nu is het hier wel een discussieforum.Anker schreef:Wat is er selectief aan mijn citaat?Wilhelm schreef:Nu snap ik wat er met selectief citeren bedoeld wordt...
Met acceptatie van elkaar... schrijf je. Met alle respect Wilhelm, was die acceptatie er toen er een meditatie over de doop werd besproken hier van een predikant uit jouw kerkverband?
Ik ben er erg voor, ja, die acceptatie en die aandacht voor de kernzaken. Alleen verbaas ik me dat alles rechts van het midden weinig geaccepteerd wordt.
De discussie Kok-Steenblok is nog springlevend, de acceptatie is m.i. soms nog ver te zoeken, twee kanten op. Daarom vind ik de recensies over bijv. preken van Spurgeon waardevol. Daar wordt hij niet gelijk aan de kant gezet maar wel eerlijk voorzien van kanttekeningen. Zo moet het volgens mij.
En dat rechts weinig geaccepteerd wordt kan zo lijken , maar in de praktijk ervaar ik het anders.
Dan accepteert 'links' 'rechts' wel , maar andersom lijkt dat veel moeilijker. Ik zie dat ook in gemeenten. bv: Rechtse predikanten worden vaak wel uitgenodigd in 'linkse' gemeenten , maar andersom niet.
Maar ook landelijk binnen ons kerkverband. 'Links' wordt aangepakt tot op synodes aan toe, dat zal andersom niet zo snel gebeuren.