Hoe is je stemming op dit moment? [2]

Gebruikersavatar
jakobmarin
Berichten: 3523
Lid geworden op: 04 aug 2004, 13:42

Re: Hoe is je stemming op dit moment? [2]

Bericht door jakobmarin »

joy schreef:
-DIA- schreef:een vreemdeling...
ook in eigen huis en kerk...
soms drukt dat wel eens.

Maar anderzijds.
Dan weten we dat het ook niet vreemd is.
Dat vind ik heel naar voor je DIA, dat je je een vreemdeling voelt in eigen huis en kerk, zou dat ooit eens kunnen veranderen, want je zou je toch thuis moeten voelen tussen broeders en zusters
Zo zou het moeten zijn inderdaad: elkaar liefhebben (wat volgens Johannes hét kenmerk is van een ware gelovige) en een van hart zijn (zodat zelfs de wereld dit opvalt, begin Handelingen).

Helaas zijn we daar soms ver vandaan en voel ik me ook wel eens een (klein beetje een) vreemdeling in de gemeente als ik zie welke bijzaken tot hoofdzaken worden verheven....
Wie zegt 'er is geen waarheid' heeft groot gelijk, want die bestaat wél.
-DIA-
Berichten: 32874
Lid geworden op: 03 okt 2008, 00:10

Re: Hoe is je stemming op dit moment? [2]

Bericht door -DIA- »

jakobmarin schreef:
joy schreef:
-DIA- schreef:een vreemdeling...
ook in eigen huis en kerk...
soms drukt dat wel eens.

Maar anderzijds.
Dan weten we dat het ook niet vreemd is.
Dat vind ik heel naar voor je DIA, dat je je een vreemdeling voelt in eigen huis en kerk, zou dat ooit eens kunnen veranderen, want je zou je toch thuis moeten voelen tussen broeders en zusters
Zo zou het moeten zijn inderdaad: elkaar liefhebben (wat volgens Johannes hét kenmerk is van een ware gelovige) en een van hart zijn (zodat zelfs de wereld dit opvalt, begin Handelingen).

Helaas zijn we daar soms ver vandaan en voel ik me ook wel eens een (klein beetje een) vreemdeling in de gemeente als ik zie welke bijzaken tot hoofdzaken worden verheven....
De liefde waar de Schrift van spreekt is als een band door God gelegd. Deze is zo sterk
dat vele wateren deze liefde niet zullen kunnen uitblussen.
Deze liefde is een liefde uit God, en geen algemene menselijke naastenliefde.
Laten we het grote verschil tussen de algemene liefde en de liefde uit en tot God toch in
het oog houden. Als we dat niet doen krijgen we als vanzelf menselijke gedachten van
God. De liefde uit God is van een geheel andere orde, maar daar weet de natuurlijke mens
niet van. Denk ook aan de liefde die er lag tussen David en Jonathan.
Dat was een wonderlijker liefde dan de liefde der vrouwen. Hier is de liefde uit God.
Uit die liefde vloeit vanzelf altijd de naastenliefde. De natuurlijke mens kent deze
liefde niet, en haat die liefde. We zijn van nature haters van elkaar. Ik hoop dat het
verstaan wordt?
© -DIA- 18-05-2024: 32800
Curatorium
Berichten: 1564
Lid geworden op: 17 apr 2012, 17:47

Re: Hoe is je stemming op dit moment? [2]

Bericht door Curatorium »

"Dit is Mijn gebod, dat gij elkander liefhebt, gelijkerwijs Ik u liefgehad heb."
Gebruikersavatar
joy
Berichten: 224
Lid geworden op: 14 jun 2012, 20:37

Re: Hoe is je stemming op dit moment? [2]

Bericht door joy »

Zeer verdrietig en gekwetst maar niet uit het veld geslagen
wordt het tijd dat ik vertrek.

Moge God jullie zegenen.
Wie overwint, zal over de tweede dood geen schade lijden.
Gebruikersavatar
Orchidee
Berichten: 10470
Lid geworden op: 30 dec 2009, 15:06
Locatie: Naast de buren

Re: Hoe is je stemming op dit moment? [2]

Bericht door Orchidee »

Bezorgd, nerveus, heen en weer geslingerd :?
Stil mijn ziel wees stil, en wees niet bang voor de onzekerheid van morgen. God omgeeft je steeds, Hij is erbij, in je beproevingen en zorgen!
Gebruikersavatar
helma
Berichten: 18759
Lid geworden op: 11 sep 2006, 10:36
Locatie: Veenendaal

Re: Hoe is je stemming op dit moment? [2]

Bericht door helma »

Orchidee schreef:Bezorgd, nerveus, heen en weer geslingerd :?
:fleur :fleur :fleur
Sterkte!!
-DIA-
Berichten: 32874
Lid geworden op: 03 okt 2008, 00:10

Re: Hoe is je stemming op dit moment? [2]

Bericht door -DIA- »

Als iemand weet wat een emetofobie is, zal er een beetje van voelen wat ik voel.
Misselijk, koorts en weet niet waar het vandaan komt.
Stemming bedrukt, benauwd.
© -DIA- 18-05-2024: 32800
Gebruikersavatar
refo
Berichten: 23930
Lid geworden op: 29 dec 2001, 11:45

Re: Hoe is je stemming op dit moment? [2]

Bericht door refo »

Koorts krijg je daar niet van.
Gebruikersavatar
vlinder
Berichten: 5474
Lid geworden op: 22 nov 2004, 18:19

Re: Hoe is je stemming op dit moment? [2]

Bericht door vlinder »

-DIA- schreef:Als iemand weet wat een emetofobie is, zal er een beetje van voelen wat ik voel.
Misselijk, koorts en weet niet waar het vandaan komt.
Stemming bedrukt, benauwd.
Neem een anti-emitcum. Bij elke drogisterij te koop. En idd. Koorts krijg je er niet van.
Maar zoals het woord fobie al zegt: met verandering van denken (cognitieve therapie) kom je ook een heel eind, al kost dat tijd. Wat is het precies waar je bang voor bent?
Een lepel vol vriendelijkheid helpt de ander om de waarheid te slikken.
Gebruikersavatar
MarthaMartha
Berichten: 13043
Lid geworden op: 21 nov 2007, 21:04
Locatie: Linquenda

Re: Hoe is je stemming op dit moment? [2]

Bericht door MarthaMartha »

:baille :baille :baille

en

:)
Als de moed je in de schoenen zinkt, ga dan eens op je kop staan!
-DIA-
Berichten: 32874
Lid geworden op: 03 okt 2008, 00:10

Re: Hoe is je stemming op dit moment? [2]

Bericht door -DIA- »

vlinder schreef:
-DIA- schreef:Als iemand weet wat een emetofobie is, zal er een beetje van voelen wat ik voel.
Misselijk, koorts en weet niet waar het vandaan komt.
Stemming bedrukt, benauwd.
Neem een anti-emitcum. Bij elke drogisterij te koop. En idd. Koorts krijg je er niet van.
Maar zoals het woord fobie al zegt: met verandering van denken (cognitieve therapie) kom je ook een heel eind, al kost dat tijd. Wat is het precies waar je bang voor bent?
Nee, koorts staat er normaal wel los van. Een fobie is niet te verklaren, het moet als klein kind ontstaan zijn in een erge, wat ik me niet meer herinner. Hierdoor komt deze fobie weer op, elke keer als ik misselijk ben. Overgeven lijkt dan -wie het vat die vatte het, de meesten zullen dat niet vatten- dat het je dood gaat worden. Het is in feite een irreële gedachte, maar daarom zei ik ook dat je dit alleen kunt begrijpen als je zelf aan een of andere fobie lijdt.

Stemming update: Vannacht slecht kunnen slapen, heb nog wat koorts. Misselijkheid is momenteel weg, maar voel wel dat er
nog 'iets' zit. Verder moet ik hoesten (en dat i.c.m. de 'normale' benauwdheid door mijn kwaal) en heb ik diarree. Voor de misselijkheid gebruik ik Domperidom tabletjes. Deze werken (zover als ik het kan bezien) wel. Over het algemeen gezien geen dus nog geen gevoel waar men zich als mens goed bij voelt.
© -DIA- 18-05-2024: 32800
Gebruikersavatar
MoesTuin
Verbannen
Berichten: 887
Lid geworden op: 01 jul 2013, 10:18

Re: Hoe is je stemming op dit moment? [2]

Bericht door MoesTuin »

Dat is niet fijn.
Heel veel sterkte Dia en rustig aan.

Afbeelding
Weet je dat de Vader je kent
Weet je dat je van waarde bent
Weet je dat je een Parel bent
Een Parel in Gods Hand!
Gebruikersavatar
Orchidee
Berichten: 10470
Lid geworden op: 30 dec 2009, 15:06
Locatie: Naast de buren

Re: Hoe is je stemming op dit moment? [2]

Bericht door Orchidee »

Heel veel sterkte @Dia!
Stil mijn ziel wees stil, en wees niet bang voor de onzekerheid van morgen. God omgeeft je steeds, Hij is erbij, in je beproevingen en zorgen!
Mara
Berichten: 23142
Lid geworden op: 15 jun 2010, 15:54

Re: Hoe is je stemming op dit moment? [2]

Bericht door Mara »

-DIA- schreef:Als iemand weet wat een emetofobie is, zal er een beetje van voelen wat ik voel.
Misselijk, koorts en weet niet waar het vandaan komt.
Stemming bedrukt, benauwd.
Heel akelig DIA.
Het ene gevoel lokt zo het andere uit.
Het is vaak niet te verklaren waardoor een fobie ontstaat. En als je een zeldzame hebt, zoals deze, voel je je ook nog eenzaam en onbegrepen denk ik.
Probeer een beetje afleiding te zoeken.
Jammer dat het zonnetje niet schijnt, (hier niet tenminste, er hangt een dichte mist) anders zou een wandelingetje in een park je goed doen.
Sterkte toegebeden!
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
Gebruikersavatar
refo
Berichten: 23930
Lid geworden op: 29 dec 2001, 11:45

Re: Hoe is je stemming op dit moment? [2]

Bericht door refo »

Zo zeldzaam is het niet, 1% van de Nederlanders schijnt eraan te lijden.
Wat Dia beschrijft klinkt meer als een algehele (weliswaar extreme) beroerdheid tengevolge van griepverschijnselen. Asl je het echt flink te pakken hebt en je keert dan ook je maag binnenstebuiten is een algeheel gevoel van ellendigheid niet vreemd. Maar fobisch klinkt dat niet.
Plaats reactie