de Ware Kerk

Gebruikersavatar
joy
Berichten: 224
Lid geworden op: 14 jun 2012, 20:37

Re: de Ware Kerk

Bericht door joy »

Desiree schreef:Ja, in Hem zijn we volmaakt. Eigenlijk begrijp je niet waarom God van ons houdt. Met de gestalte van elkaars voeten te wassen, is het inderdaad geen oorlog. Ik ervaar veel liefde van de Heere God, en soms ook van de hele brede groep van mede christenen, wat mij ootmoedig maakt.. Als ik dan kijk naar Syrië en ik mag de Heere kennen, dan vraag ik aan God wat nu het verschil is tussen zij daar en mijn persoontje. Ik word zo gezegend en zij lijden verschrikkelijk. Niet dat zegen positief hoeft te zijn en lijden negatief... maar als je dan Allah hoort roepen door anderen dan krimpt soms je hart ineen.
Het verschil is Christus, lieve Desiree, zonder Hem kan een mens niet zien hoe verschrikkelijk hij er aan toe is, wij weten alleen in Hem wie wij zijn in onze eigen natuur.

Maar het is heel moeilijk al die oorlogen, rampen en dat verschrikkelijk lijden te zien, het voelt zo machteloos.
Ik blijf maar denken.....God heeft alles in Zijn hand.
Wie overwint, zal over de tweede dood geen schade lijden.
Mara
Berichten: 23142
Lid geworden op: 15 jun 2010, 15:54

Re: de Ware Kerk

Bericht door Mara »

joy schreef:
Desiree schreef:Ja, in Hem zijn we volmaakt. Eigenlijk begrijp je niet waarom God van ons houdt. Met de gestalte van elkaars voeten te wassen, is het inderdaad geen oorlog. Ik ervaar veel liefde van de Heere God, en soms ook van de hele brede groep van mede christenen, wat mij ootmoedig maakt.. Als ik dan kijk naar Syrië en ik mag de Heere kennen, dan vraag ik aan God wat nu het verschil is tussen zij daar en mijn persoontje. Ik word zo gezegend en zij lijden verschrikkelijk. Niet dat zegen positief hoeft te zijn en lijden negatief... maar als je dan Allah hoort roepen door anderen dan krimpt soms je hart ineen.
Het verschil is Christus, lieve Desiree, zonder Hem kan een mens niet zien hoe verschrikkelijk hij er aan toe is, wij weten alleen in Hem wie wij zijn in onze eigen natuur.

Maar het is heel moeilijk al die oorlogen, rampen en dat verschrikkelijk lijden te zien, het voelt zo machteloos.
Ik blijf maar denken.....God heeft alles in Zijn hand.
Maar hoe zijn wij er werkelijk onder? Aanschouw ik het "op afstand" of doorleef ik het met de wetenschap dat dit een gevolg is van de zonde. Als God het niet zou verhoeden, kunnen wij in ons land dit ook meemaken.
Zo vredelievend zijn we allemaal niet als het erop aan komt, denk ik.
Ik hoor nog vaak dat de mens best goed is, we hebben veel voor elkaar over in dit land. Benefietconcerten, goede doel-acties, we helpen elkaar, mantelzorg, maar wat huist er diep van binnen?
De ganse schepping zucht. Ik hoorde dit vroeger regelmatig, nu eigenlijk nooit meer.
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
Gebruikersavatar
joy
Berichten: 224
Lid geworden op: 14 jun 2012, 20:37

Re: de Ware Kerk

Bericht door joy »

Mara schreef:
joy schreef:
Desiree schreef:Ja, in Hem zijn we volmaakt. Eigenlijk begrijp je niet waarom God van ons houdt. Met de gestalte van elkaars voeten te wassen, is het inderdaad geen oorlog. Ik ervaar veel liefde van de Heere God, en soms ook van de hele brede groep van mede christenen, wat mij ootmoedig maakt.. Als ik dan kijk naar Syrië en ik mag de Heere kennen, dan vraag ik aan God wat nu het verschil is tussen zij daar en mijn persoontje. Ik word zo gezegend en zij lijden verschrikkelijk. Niet dat zegen positief hoeft te zijn en lijden negatief... maar als je dan Allah hoort roepen door anderen dan krimpt soms je hart ineen.
Het verschil is Christus, lieve Desiree, zonder Hem kan een mens niet zien hoe verschrikkelijk hij er aan toe is, wij weten alleen in Hem wie wij zijn in onze eigen natuur.

Maar het is heel moeilijk al die oorlogen, rampen en dat verschrikkelijk lijden te zien, het voelt zo machteloos.
Ik blijf maar denken.....God heeft alles in Zijn hand.
Maar hoe zijn wij er werkelijk onder? Aanschouw ik het "op afstand" of doorleef ik het met de wetenschap dat dit een gevolg is van de zonde. Als God het niet zou verhoeden, kunnen wij in ons land dit ook meemaken.
Zo vredelievend zijn we allemaal niet als het erop aan komt, denk ik.
Ik hoor nog vaak dat de mens best goed is, we hebben veel voor elkaar over in dit land. Benefietconcerten, goede doel-acties, we helpen elkaar, mantelzorg, maar wat huist er diep van binnen?
De ganse schepping zucht. Ik hoorde dit vroeger regelmatig, nu eigenlijk nooit meer.
Moeilijk hoor dat gegeven het aanschouwen op een afstand, straks gaan we allen weer boodschappen doen en zoeken we weer wat lekkers uit voor het weekend, want we willen het gezellig maken.
En er is niemand die al deze ellende niet als een gevolg ziet van de in zonde gevallen mens.
Ja inderdaad al deze ellende kan ook in Nederland komen, wat dan ? Houdt ons geloof stand, blijven ons oordeel geven aan Hem, Hij die alleen mág oordelen, zijn we bereid te lijden voor Hem?
Doet mij denken aan de Egyptische gelovigen die het op dit moment zo zwaar hebben, die in al de chaos om hun heen konden zingen voor God al was het met tranen in de ogen. Dat heeft op mij diepe indruk gemaakt.
Voor ons de opdracht om voor elkaar te bidden, en ik dacht dat de Here Jezus in Joh.17 zei: Ik bidt niet voor de wereld, maar voor hun die geloven en die U aan mij hebt gegeven.
Zoveel van wat er gebeurt begrijp ik niet meer en dat is niet alleen in het midden-oosten.
Wie overwint, zal over de tweede dood geen schade lijden.
Gebruikersavatar
MoesTuin
Verbannen
Berichten: 887
Lid geworden op: 01 jul 2013, 10:18

Re: de Ware Kerk

Bericht door MoesTuin »

joy schreef:Nou Moestuin, daar word ik toch even heel stil van, wat ik nu lees.
Ik had al even in mezelf afscheid genomen van dit forum, omdat ik het gevoel had dat het hier het kleine "hoekje" is voor alleen gereformeerden, en daar kan ik natuurlijk niets tegen in brengen dat staat het forum geheel vrij.

Ik vond het al wonderbaarlijk dat ik hier en daar wat antwoorden heb gekregen al was het in de vorm van vragen.
En ik denk dat ik toch niet kan mee praten over de oudvaders en predikers en de verschillen in leer daarin, want ik weet daar niet veel van.

Maar toch is het jammer dat iemand uit een ander "hoekje" zo argwanend wordt bekeken, er werd zelf geopperd "moeten vreemden over ons regeren".
Ik was heel niet van plan de leer aan te vallen of over te discussiëren want ik aanvaard de ander zoals hij/zij zijn geloof gewoon is,...... tja wie ben ik....maar hartelijkheid en een veilig gevoel heb ik niet gevonden hier.

Maar goed daar heb er niet over te oordelen, moet maar bij mijzelf blijven.
En ik wil ook vermelden dat ik van de reformatorische leer op de fora veel kennis heb opgedaan,
daarom trekt me dat misschien wel. :)
Nou Joy, dan ben ik werkelijk heel blij dat je hier er bent en er wat mij betreft geheel mag zijn, net als ieder ander op het forum alhier.

Ik dank tegelijk Desiree voor haar reactie hier.

Ik vind het zo ontzettend belangrijk dat ieder lid op het forum en werkelijk zich vrij mag voelen om mee te schrijven en zich niet laat weerhouden door misschien wat hard over komende reacties.

Ook liefde hierin voor elkaar is een christelijke opdracht.

Zeker op een christelijk forum

Dat je kan mag en durft te praten en te vragen met het doel

samen dichter bij de Heer en elkaar te komen en te leren en te bemoedigen elkaar

Dat zie ik zeker als een opdracht en verplichting tegen over elkaar hier.

MoesTuin
Weet je dat de Vader je kent
Weet je dat je van waarde bent
Weet je dat je een Parel bent
Een Parel in Gods Hand!
Gebruikersavatar
joy
Berichten: 224
Lid geworden op: 14 jun 2012, 20:37

Re: de Ware Kerk

Bericht door joy »

Hallo Moestuin,

Je zegt dat een ieder op dit forum zich vrij zou moeten voelen, dat vind ik ook.
Ik vind dat je mag schrijven over je geloof zo als je dat persoonlijk beleeft en ervaart.
Maar dan moet je ook behoorlijk wat eelt op je ziel hebben, door de argwanende reacties die er dan komen. Ook zit er de kans in dat je posting weg gehaald omdat ze niet stroken met de leer die hier op dit forum vereist is.

Het is en blijft tenslotte het Refoforum, dat is te zien aan de wollige en geestelijke taal die er geschreven wordt, op wat uitzonderingen na gelukkig. En ik vraag me af of ik iemand die meesterlijk die wollige ouderwetse en geestelijke taal vaardig is.....of die persoon als ik van oog tot oog zou spreken op dezelfde manier mij zou benaderen als om dit forum, of deze personen tegen huisgenoten ook zo praten.

Maar goed ik lees nu elke dag 5 pag. van de topic "kinderpraat" soms ben ik ontroerd, andere keer is het schateren van het lachen met tranen in de ogen. ....En zie ik dat het zulke "gewone" mensen zijn
met veel liefde in de gezinnen, en heerlijke kinderen, het geeft een heel ander beeld van velen hier.

Maar goed ik ga je blijven volgen Moestuin, en vooral de reacties op jou.
Ik heb geen lust meer om te posten, ik wordt daar een beetje depressief van.
Denk dat een paar forumleden dat niet zo erg zullen vinden. :)
Wie overwint, zal over de tweede dood geen schade lijden.
Gebruikersavatar
Terri
Berichten: 3984
Lid geworden op: 21 nov 2009, 20:53

Re: de Ware Kerk

Bericht door Terri »

joy schreef:Hallo Moestuin,

Je zegt dat een ieder op dit forum zich vrij zou moeten voelen, dat vind ik ook.
Ik vind dat je mag schrijven over je geloof zo als je dat persoonlijk beleeft en ervaart.
Maar dan moet je ook behoorlijk wat eelt op je ziel hebben, door de argwanende reacties die er dan komen. Ook zit er de kans in dat je posting weg gehaald omdat ze niet stroken met de leer die hier op dit forum vereist is.

Het is en blijft tenslotte het Refoforum, dat is te zien aan de wollige en geestelijke taal die er geschreven wordt, op wat uitzonderingen na gelukkig. En ik vraag me af of ik iemand die meesterlijk die wollige ouderwetse en geestelijke taal vaardig is.....of die persoon als ik van oog tot oog zou spreken op dezelfde manier mij zou benaderen als om dit forum, of deze personen tegen huisgenoten ook zo praten.

Maar goed ik lees nu elke dag 5 pag. van de topic "kinderpraat" soms ben ik ontroerd, andere keer is het schateren van het lachen met tranen in de ogen. ....En zie ik dat het zulke "gewone" mensen zijn
met veel liefde in de gezinnen, en heerlijke kinderen, het geeft een heel ander beeld van velen hier.

Maar goed ik ga je blijven volgen Moestuin, en vooral de reacties op jou.
Ik heb geen lust meer om te posten, ik wordt daar een beetje depressief van.
Denk dat een paar forumleden dat niet zo erg zullen vinden. :)
Jammer Joy, je bent zo puur......, maar ik begrijp het ook heel goed als je je niet meer "blootgeeft", want de meetlat is soms zo hard en ongevoelig.
Waarschijnlijk weten ze zelf niet van een leven met de Heere!
Gebruikersavatar
joy
Berichten: 224
Lid geworden op: 14 jun 2012, 20:37

Re: de Ware Kerk

Bericht door joy »

Terri schreef:
joy schreef:Hallo Moestuin,

Je zegt dat een ieder op dit forum zich vrij zou moeten voelen, dat vind ik ook.
Ik vind dat je mag schrijven over je geloof zo als je dat persoonlijk beleeft en ervaart.
Maar dan moet je ook behoorlijk wat eelt op je ziel hebben, door de argwanende reacties die er dan komen. Ook zit er de kans in dat je posting weg gehaald omdat ze niet stroken met de leer die hier op dit forum vereist is.

Het is en blijft tenslotte het Refoforum, dat is te zien aan de wollige en geestelijke taal die er geschreven wordt, op wat uitzonderingen na gelukkig. En ik vraag me af of ik iemand die meesterlijk die wollige ouderwetse en geestelijke taal vaardig is.....of die persoon als ik van oog tot oog zou spreken op dezelfde manier mij zou benaderen als om dit forum, of deze personen tegen huisgenoten ook zo praten.

Maar goed ik lees nu elke dag 5 pag. van de topic "kinderpraat" soms ben ik ontroerd, andere keer is het schateren van het lachen met tranen in de ogen. ....En zie ik dat het zulke "gewone" mensen zijn
met veel liefde in de gezinnen, en heerlijke kinderen, het geeft een heel ander beeld van velen hier.

Maar goed ik ga je blijven volgen Moestuin, en vooral de reacties op jou.
Ik heb geen lust meer om te posten, ik wordt daar een beetje depressief van.
Denk dat een paar forumleden dat niet zo erg zullen vinden. :)
Jammer Joy, je bent zo puur......, maar ik begrijp het ook heel goed als je je niet meer "blootgeeft", want de meetlat is soms zo hard en ongevoelig.
Waarschijnlijk weten ze zelf niet van een leven met de Heere!

Nah..reageer ik toch nog even, dankjewel voor de vriendelijke woorden.
Ik denk dat dit forum gedomineerd wordt door een aantal "deskundigen" die inderdaad precies weten hoe dat leven met de Heere er uit behoort te zien. Te vaak worden anderen monddood gemaakt, door dat ze juist iets prijs geven van een levende relatie met de Here God.

Oei nou schrijf ik iets wat helemaal niet kan....denk ik.

Ik lees wel genoeg postings hoor die mijn hart verwarmen. :)
Maar ik hoef natuurlijk niet te blijven, alles is hierin een vrije wil. :)
Ik ga nog even naar de kinderpraat topic, daar is zeker wel wat vreugde te beleven.

m.v.g.
Wie overwint, zal over de tweede dood geen schade lijden.
Gebruikersavatar
Desiree
Berichten: 2099
Lid geworden op: 09 dec 2006, 19:10

Re: de Ware Kerk

Bericht door Desiree »

Terri schreef:
joy schreef:Hallo Moestuin,

Je zegt dat een ieder op dit forum zich vrij zou moeten voelen, dat vind ik ook.
Ik vind dat je mag schrijven over je geloof zo als je dat persoonlijk beleeft en ervaart.
Maar dan moet je ook behoorlijk wat eelt op je ziel hebben, door de argwanende reacties die er dan komen. Ook zit er de kans in dat je posting weg gehaald omdat ze niet stroken met de leer die hier op dit forum vereist is.

Het is en blijft tenslotte het Refoforum, dat is te zien aan de wollige en geestelijke taal die er geschreven wordt, op wat uitzonderingen na gelukkig. En ik vraag me af of ik iemand die meesterlijk die wollige ouderwetse en geestelijke taal vaardig is.....of die persoon als ik van oog tot oog zou spreken op dezelfde manier mij zou benaderen als om dit forum, of deze personen tegen huisgenoten ook zo praten.

Maar goed ik lees nu elke dag 5 pag. van de topic "kinderpraat" soms ben ik ontroerd, andere keer is het schateren van het lachen met tranen in de ogen. ....En zie ik dat het zulke "gewone" mensen zijn
met veel liefde in de gezinnen, en heerlijke kinderen, het geeft een heel ander beeld van velen hier.

Maar goed ik ga je blijven volgen Moestuin, en vooral de reacties op jou.
Ik heb geen lust meer om te posten, ik wordt daar een beetje depressief van.
Denk dat een paar forumleden dat niet zo erg zullen vinden. :)
Jammer Joy, je bent zo puur......, maar ik begrijp het ook heel goed als je je niet meer "blootgeeft", want de meetlat is soms zo hard en ongevoelig.
Waarschijnlijk weten ze zelf niet van een leven met de Heere!

Joy,

Ben ik ook nog even terug... Ken je het lied van Gerald Troost? .. Maar ik kijk naar jou met de ogen van Jezus.. Onlangs werd ik wakker met een ander gezang en toen begreep ik alles weer. Zo vanuit het donker ineens weer in het volle licht. Wat is God toch goed hè.

Ik zal je het lied van Gerald Troost linken. Kijk een beetje door de entourage heen.

http://www.youtube.com/watch?v=LEqdvjarH8w

Liefs, Desiree
We moeten ons niet alleen in God verblijden om wat we van Hem ontvangen hebben en nog dagelijks ontvangen,
maar ook om wat Hij beloofd heeft en wat we nog van Hem hopen te ontvangen.

Matthew Henry


Eppo Gremdaat
Berichten: 693
Lid geworden op: 19 mar 2009, 19:13

Re: de Ware Kerk

Bericht door Eppo Gremdaat »

Jáááren geleden een verkondiging gehoord (ik meen in een jeugddienst) over het thema "Johannes zegt het zó". Er zijn vier Evangelisten die het Evangelie verkondigen, maar ze zeggen het allerlei verschillend, de klemtoon wordt door alle vier verschillend gelegd; tóch brengen ze het evanglie van Jezus, en die gekruisigd, voor jou, voor mij, voor die Hem liefhebben. En dáár moet het om gaan!! Tòch?
Een ander zei ooit: we zijn allemaal kleine theoloogjes die het beter weten!
Gebruikersavatar
joy
Berichten: 224
Lid geworden op: 14 jun 2012, 20:37

Re: de Ware Kerk

Bericht door joy »

Eppo Gremdaat schreef:Jáááren geleden een verkondiging gehoord (ik meen in een jeugddienst) over het thema "Johannes zegt het zó". Er zijn vier Evangelisten die het Evangelie verkondigen, maar ze zeggen het allerlei verschillend, de klemtoon wordt door alle vier verschillend gelegd; tóch brengen ze het evanglie van Jezus, en die gekruisigd, voor jou, voor mij, voor die Hem liefhebben. En dáár moet het om gaan!! Tòch?
Een ander zei ooit: we zijn allemaal kleine theoloogjes die het beter weten!
En dat zie ik nu ook dat in de vier Evangelieën verschillende dingen beklemtoond wordt, een beetje een menselijk element zie je er in, maar alle vier vertellen de Waarheid, en inderdaad Christus is gekruisigd voor een ieder die dat gelooft.

Allen zijn wij kleine theologen met eigen ervaring net als de schrijvers van het evangelie, maar het zou jammer zijn om alleen over de theorie te discussiëren en dat zie ik hier nog wel eens dat wordt als een soort hobby gezien, lijkt wel. Is ook niets op tegen maar leren we iets van elkaar, staan we open voor elkaar.

Zelf ben ik al wat jaren op Refoweb actief en ik moet zeggen dat ik heel wat geleerd heb, maar eigenlijk is het meer kennis, mijn relatie met God is er niet door veranderd, ....of toch wel... misschien wat meer bewondering voor Hem.

Het is de veelkleurigheid van God die gekend wordt door alle gelovigen samen, )ik weet de tekst niet meer)





@ Desiree bedankt voor dat prachtige lied, ik heb de link bewaard en ga er nog wat liederen van beluisteren.

We hebben Hem lief, omdat Hij ons eerst heeft lief gehad.
Ik moet denken aan wat Moestuin als onderschrift heeft, wij zijn een parel in God's Hand.
Wat een liefde en een genade is dat, dat God de zondige mens zo lief had dat Hij zelf voor de grootste zondaar een vreselijke dood heeft doorstaan.
Laten we Hem trouw zijn en Hem de liefde geven die Hem toekomt.
Wie overwint, zal over de tweede dood geen schade lijden.
Gebruikersavatar
Tiberius
Administrator
Berichten: 33316
Lid geworden op: 12 jan 2006, 09:49
Locatie: Breda

Re: de Ware Kerk

Bericht door Tiberius »

Ik heb hier een posting plus wat reacties geknipt. Als iemand iets tegen een ander heeft, communiceert hij/zij dat maar via PB of desnoods via een moderator. Maar zulk soort postings is hier niet gewenst.

Verder on-topic aub.
Gebruikersavatar
SecorDabar
Berichten: 1541
Lid geworden op: 14 okt 2011, 16:18

Re: de Ware Kerk

Bericht door SecorDabar »

Zonder afbreuk te doen van de spontane en eerlijk openhartige bijdragen :) van onze (m.i. gewaardeerde) forumleden Moestuin en Joy, (misschien ook wel anderen),
wil ik het volgende van de Christelijk Gereformeerde dominee J. van Amstel citeren wat ik wel leerzaam vondt
over bepaalde geestelijke liederen. Het heeft gestaan in het Ref. Dagblad van 9 november 2007:


Over de teksten van de Nederlander Gerald Troost is ds. J. Van Amstel (CGK, Ede) niet enthousiast.
"Toegegeven, zo''n lied als "Contact" is mooi opgezet: morgen, middag, avond.
En de toepassing in de zogenaamde "Bridge" van dat lied kun je met enige goede wil positief invullen.
Maar de manier waarop in het refrein over het contact met God wordt gesproken, daar heb ik erg veel moeite mee.
Waar is de notie van "Ik schatte mij geheel verloren"?
Waar blijft de bede van de tollenaar: "Wees mij, de zondaar, genadig?"
Of het feit dat de gelovige door de Geest gemeenschap oefent met God?
Dit lied is te ongenuanceerd; en daarbij lijkt het dat zomaar iedereen dat contact met God heeft."

Bij "Tot aan die dag" speelt iets dergelijks.
"Het element van het oordeel op de jongste dag wordt weggelaten.
Daarbij lijkt het dat het met iedereen wel goed komt.
Maar er is in de Schrift ook sprake van de vijf dwaze maagden."

De "Parel" zit ds. Van Amstel al langer dwars.
"Waar komt dat in de Bijbel voor, dat we een parel in Gods hand zijn?
De gelijkenis spreekt van de zoon die dood was, maar weer levend werd.
En de Schrift spreekt over God Die het verlorene zoekt.
Ik heb er daarom grote moeite mee dat een baby als parel wordt aangeduid.
Als predikant moet ik dan benadrukken dat zo''n kind in zonde ontvangen en geboren is,
en in het Rijk van God niet kan komen zonder dat het wedergeboren wordt.
We zijn geen parel, hooguit een geheel ontsierde.
Overigens kun je daarom bij het veelgebruikte gebed of er nog parels
aan de middelaarskroon gehecht mogen worden, ook je vragen hebben."
Secor Dabar = Gedenkt het Woord (Psalm 119:49)


Al kunnen wij niets doen zonder de Geest,
toch zal de Geest niets doen zonder het Woord.
(Ds. Ebenezer Erskine)
-DIA-
Berichten: 32754
Lid geworden op: 03 okt 2008, 00:10

Re: de Ware Kerk

Bericht door -DIA- »

Het lied van Gerald Troost schokte me.
Zo zingen over die Hemelse Majesteit.
Deze man beseft niet waar hij over zingt.
Het is een religieus sentiment oproepend lied
dat meer weg heeft van een spotlied
dan van een geestelijk lied de eer van God beoogd.
Ik moet het even zeggen, want dit kan niet!
Ik vrees tevens dat velen (ik zeg velen!)
dit niet eens in de gaten hebben
en wegdromen bij deze sentimentele muziek.
Maar na de droom volgt altijd een ontwaken,
hetzij in dit leven
of in de eeuwigheid.
Mensen, zou dit kunnen?
Antwoord tussen uw ziel en God.
© -DIA- Laatst actief: 00 xxx 24??
Gebruikersavatar
joy
Berichten: 224
Lid geworden op: 14 jun 2012, 20:37

Re: de Ware Kerk

Bericht door joy »

Ik denk dat niet begrepen wordt wat er in het lied "met de ogen van Jezus" de bedoeling is.
Het lied gaat over een conflict dat er kan bestaan tussen gelovigen, of iets waar bij jezlef bitterheid is ontstaan door gekwetstheid en pijn die een ander je aan kan doen.

Het zijn maar eenvoudige woorden die zingen over wat de Here Jezus ons opdraagt n.l. om elkaar te vergeven.

En hierbij denk ik ook aan 2 Petr.:1-5
En daarom moet u zich er met alle inzet op toeleggen om aan uw geloof deugd toe te voegen, aan de deugd de kennis, aan de kennis zelfbeheersing, aan de zelfbeheersing volharding, aan de volharding godsvrucht, aan de godsvrucht broederliefde en aan de broederliefde, liefde voor allen.

en omdat in onze eigen natuur niet kan, zegt vers 4 gij hebt deel gekregen aan de Goddelijke natuur.
Wie overwint, zal over de tweede dood geen schade lijden.
Gebruikersavatar
Unionist
Berichten: 5738
Lid geworden op: 22 mei 2004, 16:13

Re: de Ware Kerk

Bericht door Unionist »

Misschien zou het goed zijn om elkaar hier meer met de ogen van Jezus te bezien en minder zelf op de rechterstoel te gaan zitten. Filippenzen 2 kan ons daar wellicht bij helpen, dat hoofdstuk spreekt ook van het met elkaar omgaan met de gezindheid van Christus.
Bij 7500 postings kom ik weer terug (en af en toe tussendoor als ik zin heb)
Gesloten