Wat schaft de pot vandaag? ... evt met recepten

PvS
Inactief

Re: Wat schaft de pot vandaag? ... evt met recepten.. [4]

Bericht door PvS »

helma schreef:Een stuk serranoham (1,5 kg) van mijn moeder gekregen. Iemand een recept?
http://www.lekkertafelen.nl/recepten/ve ... erranoham/
Mara

Bericht door Mara »

PvS schreef:
helma schreef:Een stuk serranoham (1,5 kg) van mijn moeder gekregen. Iemand een recept?
http://www.lekkertafelen.nl/recepten/ve ... erranoham/
Dat is heel wat beter :super
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
Zita
Moderator

Bericht door Zita »

Zaterdag een heel simpele salade op: mozzarella, basilicum, tomaten, callennili-bonen, bieslook en versgemalen peper. Het zou ook lekker kunnen zijn met feta ipv mozzarella en nog wat komkommer erbij.
Margriet
Contacteer:

Bericht door Margriet »

Vandaag kip, ananas , pindasaus en een salade! Best lekker!
Christian faith has to do less with what you know and more with whom you know, namely God and God in Christ. Rev. Martin E Marty
sirdanilot

Bericht door sirdanilot »

Warme salade met sla, aardappeltjes, spekjes, augurken, bosuitjes en een lekkere dressing waarin ook wat van het spekvet zat. Het is lekkerder dan het klinkt ! De bosuitjes en de ijsbergsla waren in de aanbieding. Normaal eet ik geen ijsbergsla (het smaakt naar gras, geef mij maar kropsla), maar het was dusdanig goedkoop dat ik dit er maar van gemaakt had en dat ging best goed.
helma

Bericht door helma »

oh nee; geef mij maar ijsbergsla; lekker knapperig!

Wij eten vandaag schouder-karbonaadje/gekookte aardappels in schil/worteltjes en peultjes
en een koude bietensalade erbij.

ik heb de peultjes gekregen van een man waar mijn dochter werkt voor Agathos. Toch leuk; ze krijgt wel vaker groenten mee.
MarthaMartha

Bericht door MarthaMartha »

voordeel van ijsbergsla: je kunt er lekker lang mee doen, een krop wordt veel eerder slecht in de koelkast.

Hier wordt het spagetti vanavond. (nog 1 week makkelijk koken, dan wordt de keuken geplaatst is de bedoeling)
Als de moed je in de schoenen zinkt, ga dan eens op je kop staan!
Dodo

Bericht door Dodo »

Vandaag had ik tuinbonen als bij-groente. Ik zei dat ik dit misschien in mijn trouwen nog nooit gekookt had, waarop de reactie was: daar is dan vast een reden voor.

En bij de meesten vielen ze niet in de smaak. Ik vond ze niet vies, maar ik lust bijna alle groente. Jammer dat het spul er zo onooglijk uit ziet. Ik zou ook niet weten wat je er voor leuke schotel mee kunt maken.
Zita
Moderator

Bericht door Zita »

Dodo schreef:Vandaag had ik tuinbonen als bij-groente. Ik zei dat ik dit misschien in mijn trouwen nog nooit gekookt had, waarop de reactie was: daar is dan vast een reden voor.

En bij de meesten vielen ze niet in de smaak. Ik vond ze niet vies, maar ik lust bijna alle groente. Jammer dat het spul er zo onooglijk uit ziet. Ik zou ook niet weten wat je er voor leuke schotel mee kunt maken.
http://www.ah.nl/allerhande/#/recepten/ ... =tuinbonen
Zita
Moderator

Bericht door Zita »

peultjes, champignons en paprika geroerbakt, nieuwe aardappels en een worstje dat over was van de bbq.
-DIA-

Bericht door -DIA- »

aardappelpuree, broccoli, worst (rundvlees), jus, en een toetje...
Een eenvoudige doch voedzame maaltijd.
© -DIA- 33.950 || ©Dianthus »since 03.10.2008«
Bert Mulder
Contacteer:

Bericht door Bert Mulder »

gisteravond 'campfire stew' gehad.
Mijn enige troost is, dat ik niet mijn, maar Jezus Christus eigen ben, Die voor mijn zonden betaald heeft, en zo bewaart, dat alles tot mijn zaligheid dienen moet; waarom Hij mij ook door Zijn Heilige Geest van eeuwig leven verzekert, en Hem voortaan te leven van harte willig en bereid maakt.
-DIA-

Bericht door -DIA- »

Bert Mulder schreef:gisteravond 'campfire stew' gehad.
Klinkt exotisch... geen idee wat het is...

Kampvuur stamppot?
© -DIA- 33.950 || ©Dianthus »since 03.10.2008«
sirdanilot

Bericht door sirdanilot »

Dodo schreef:Vandaag had ik tuinbonen als bij-groente. Ik zei dat ik dit misschien in mijn trouwen nog nooit gekookt had, waarop de reactie was: daar is dan vast een reden voor.

Ik heb ze liever op mediterrane wijze, of in een salade, dan op z'n oerhollands. Als je ze kookt altijd met bonenkruid koken (dat is gewoon te vinden in de supermarkt bij de kruiden). Na het koken afspoelen als je ze in een salade gebruikt dan blijven ze misschien wat mooier groen.

Niet iedereen lust tuinbonen, je moet ervan houden. Voor mijn studentenbudget zijn ze meestal wat aan de dure kant, mee-eters lusten ze vaak niet en je moet ze doppen dus op mijn menu zul je ze niet vaak tegenkomen !
Dodo

Bericht door Dodo »

Supermarkt... ??
Ik haal de groenten liever bij de groenteman. Ik wil graag de lokale winkels ondersteunen, de slager, groenteman, dierenwinkel etc.

Maar ik was het bonenkruid inderdaad vergeten. Had ik mss beter wel kunnen doen.
Plaats reactie