Het RD op tabloid-formaat

Gebruikersavatar
freek
Berichten: 5711
Lid geworden op: 24 nov 2005, 13:55

Re: Het RD op tabloid-formaat

Bericht door freek »

Anker schreef: En over dat afzonderen, caprice, daar heb je toch geen krant voor nodig. Anders moet je die van afgelopen zaterdag goed bewaren, kun je daar bij ogenblikken nog eens lekker achter kruipen. Nostalgie ten top!
:humhihi
Gebruikersavatar
Luther
Berichten: 15857
Lid geworden op: 25 jun 2008, 20:16
Contacteer:

Re: Het RD op tabloid-formaat

Bericht door Luther »

eilander schreef:
Luther schreef:- de familieberichten (rouw- en trouwadv.) staan midden in de krant, gisteren 4 pagina's. Daarna ging het nieuws weer verder. Ik zou die pagina's helemaal achterin plaatsen, dus na de economie-pagina.
Je tweede opmerking heeft niks met overgang naar tabloid te maken: dat was nl. in de oude krant ook al zo. Ik weet eigenlijk niet waarom het RD deze keuze maakt. Ik ben er wel aan gewend, het maakt mij niet echt uit.
Dat klopt; het valt nu extra op, omdat het onlangs zelfs 4 pagina's betroffen. Is het niet mogelijk dat het lettertype bij de familieberichten een stuk kleiner wordt gemaakt?
De kracht van het Evangelie zit in de bezittelijke voornaamwoorden. (Maarten Luther, WA 101, 2, 25)
Erasmiaan
Berichten: 8596
Lid geworden op: 17 okt 2005, 21:25

Re: Het RD op tabloid-formaat

Bericht door Erasmiaan »

Luther schreef:
eilander schreef:
Luther schreef:- de familieberichten (rouw- en trouwadv.) staan midden in de krant, gisteren 4 pagina's. Daarna ging het nieuws weer verder. Ik zou die pagina's helemaal achterin plaatsen, dus na de economie-pagina.
Je tweede opmerking heeft niks met overgang naar tabloid te maken: dat was nl. in de oude krant ook al zo. Ik weet eigenlijk niet waarom het RD deze keuze maakt. Ik ben er wel aan gewend, het maakt mij niet echt uit.
Dat klopt; het valt nu extra op, omdat het onlangs zelfs 4 pagina's betroffen. Is het niet mogelijk dat het lettertype bij de familieberichten een stuk kleiner wordt gemaakt?
Wat zou dat opleveren? Als je een familiebericht plaatst, koop je ruimte in een krant. Familieberichten leveren veel geld op en men betaalt per millimeter.
DDD
Berichten: 28821
Lid geworden op: 11 jul 2012, 17:48

Re: Het RD op tabloid-formaat

Bericht door DDD »

Ik denk niet dat het RD winst maakt op de familieberichten. Je moet de tarieven in bijvoorbeeld NRC er eens mee vergelijken. Volgens mij scheelt dat 300 procent.
Gebruikersavatar
Tiberius
Administrator
Berichten: 33336
Lid geworden op: 12 jan 2006, 09:49
Locatie: Breda

Re: Het RD op tabloid-formaat

Bericht door Tiberius »

DDD schreef:Ik denk niet dat het RD winst maakt op de familieberichten. Je moet de tarieven in bijvoorbeeld NRC er eens mee vergelijken. Volgens mij scheelt dat 300 procent.
De oplage van NRC is ook bijna 4x zo groot.
DDD
Berichten: 28821
Lid geworden op: 11 jul 2012, 17:48

Re: Het RD op tabloid-formaat

Bericht door DDD »

Maar betekent dat dat de kosten evenredig omhoog gaan? Hoe groter de oplage, hoe voordeliger, toch? Maar dit is inderdaad iets waar ik geen rekening mee had gehouden.
Gebruikersavatar
Tiberius
Administrator
Berichten: 33336
Lid geworden op: 12 jan 2006, 09:49
Locatie: Breda

Re: Het RD op tabloid-formaat

Bericht door Tiberius »

DDD schreef:Maar betekent dat dat de kosten evenredig omhoog gaan? Hoe groter de oplage, hoe voordeliger, toch? Maar dit is inderdaad iets waar ik geen rekening mee had gehouden.
Ik weet niet precies wat het verdienmodel van kranten is. Maar ik kan me wel voorstellen, dat men voor een groter publiek hogere prijzen rekent.
Het kan ook zijn dat lagere prijzen in NRC een aanzuigende werking heeft op familieadvertenties en dat men dat niet wil.
eilander
Moderator
Berichten: 16786
Lid geworden op: 15 okt 2007, 21:42

Re: Het RD op tabloid-formaat

Bericht door eilander »

Tiberius schreef:
DDD schreef:Maar betekent dat dat de kosten evenredig omhoog gaan? Hoe groter de oplage, hoe voordeliger, toch? Maar dit is inderdaad iets waar ik geen rekening mee had gehouden.
Ik weet niet precies wat het verdienmodel van kranten is. Maar ik kan me wel voorstellen, dat men voor een groter publiek hogere prijzen rekent.
Het kan ook zijn dat lagere prijzen in NRC een aanzuigende werking heeft op familieadvertenties en dat men dat niet wil.
Voor commerciële advertenties is dat natuurlijk helder: hoe hoger de oplage, hoe hoger de prijs. Dat is iets wat adverteerders afwegen. Het zou kunnen dat familieberichten hiervan een soort afgeleide zijn.
dennis
Berichten: 1667
Lid geworden op: 01 mar 2011, 14:09

Re: Het RD op tabloid-formaat

Bericht door dennis »

Zo werkt het m.i. inderdaad.
Overigens heb ik er geen enkele moeite mee dat deze berichten niet achterin komen. Ik lees ze dan ook vaak beter dan bepaalde artikelen.
Gebruikersavatar
freek
Berichten: 5711
Lid geworden op: 24 nov 2005, 13:55

Re: Het RD op tabloid-formaat

Bericht door freek »

dennis schreef:Zo werkt het m.i. inderdaad.
Overigens heb ik er geen enkele moeite mee dat deze berichten niet achterin komen. Ik lees ze dan ook vaak beter dan bepaalde artikelen.
Ik merk inderdaad dat mensen die rouwadvertenties echt gewoon lezen. Ze bijna spellen. En dan allerlei (familie)verbanden en relaties zoeken.
dennis
Berichten: 1667
Lid geworden op: 01 mar 2011, 14:09

Re: Het RD op tabloid-formaat

Bericht door dennis »

freek schreef:
dennis schreef:Zo werkt het m.i. inderdaad.
Overigens heb ik er geen enkele moeite mee dat deze berichten niet achterin komen. Ik lees ze dan ook vaak beter dan bepaalde artikelen.
Ik merk inderdaad dat mensen die rouwadvertenties echt gewoon lezen. Ze bijna spellen. En dan allerlei (familie)verbanden en relaties zoeken.
Het is ook 'nieuws'. Elke keer hetzelfde bericht: memento mori.
Plaats reactie