Israël bedreiging voor de wereldvrede

Kena

Bericht door Kena »

Oorspronkelijk gepost door Harry
Met het argument dat je joods en Arabisch bloed hebt, overtuig je mij niet dat Jelle op dit punt gelijk heeft. Je kunt de multi-etnische Nederlandse samenleving niet als verklaring geven voor de uitslag van deze enquête.
Dus graag een beter argument...
Nou, leg mij eens uit waarom er tegen mij gezegd werd: Hamas Hamas Kena aan het gas?
Leg mij eens uit waarom mijn Arabische BROEDERS (zie dus dat het wel enig zin heeft dat ik dit even vermeldde) mij vol haat aankijken wanneer mijn Magen Dawid (Davidster) in de zomer openlijk aan mijn nek bungelt en nu de klapper beste Harry:

Leg mij uit waarom mijn vader en ik voor mijn moeder en broer geen Magen Dawid op hun graf kunnen neerzetten.

Dit zijn zorgen die jij misschien niet kent. Daarvoor moet je idd openlijk Joods bloed hebben.

Jelle heeft gelijk!
Harry

Bericht door Harry »

Nee, op het punt waarover de discussie gaat heeft Jelle geen gelijk. Je kunt de meerderheid van 74 % niet verklaren als je de opvatting van een minderheid evenredig laat meewegen, hetgeen Eurobarometer gewoon heeft gedaan.
Als die punten die je daarbij aanhaalt zijn erg vervelend, maar hebben met deze discussie niets te maken. Open dan een nieuw topic....
Kena

Bericht door Kena »

Dat is jouw mening Harry! Nee, ik open geen nieuw onderwerp, omdat als je goed met aandacht leest en het plaatje in het geheel goed bekijkt, dat het wel degelijk ON (zo heet dit) topic is. Het is een kwestie van wel of niet aanvoelen wat de ander bedoelt!

Maar je was duidelijk Harry, maar ik ook.

Groet!
Jelle

Bericht door Jelle »

Harry die 74 % wordt natuurlijk makkelijk gehaald als je de moslims telt en de nederlanders die zich gewoon laten meeslepen, ja er zijn nog heel wat nederlanders die zich met een slap karakter door vrienden mee laten slepen, dan is het niet verwonderlijk dat we tot dit percentage komen.
Als de enquete gehouden was op de veluwe of in zeeland dan was de uitslag beslist anders geweest. waarom? Omdat dat ook veel minder buitenlandse moslims wonen.
een enquete hier in de randstad geeft een heel andere uitslag dan in zeeland of op de veluwe.

En dan nog hoe is de mening van menig een beinvloed door de pers?

men laat wel zielige kinderen zien van palestijnen die verwond zijn bij een gevecht of gedood. Maar welke gek stuurt zijn kinderen naar het front om stenen te gooien. Dan ben je inbesielig bezig als je daar je kinderen toe aanzet. Maar heel de wereld kijkt ontzet toe en roept in koor: verschrikkelijk wat die joden allemaal doen.

Maar waar blijven de beelden van onschuldige Joodse kinderen die omkomen bij aanslagen in Jeruzalem en elders. waar blijven de beelden dat deze kinderen met messen van de muur geschrapt moeten worden omdat ze totaal uit elkaar gereten zijn.
Kijk als je deze beelden weg laat en alleen maar roept dat Israel de hoofdschuldige is dan beinvloed je de mening van velen die niets weten van de situatie ter plaatse.

Daarom de uitslag is van te voren bekend omdat de pers daar al vooraf invloed op heeft gehad.

daarom ook lap ik dergelijke enquetes aan mijn laars en zijn ze van nul en generlei waarden.

Dergelijke bureau's zijn vaak alleen maar goed in geldklopperij door wazige voorspellingen te doen.
moderne gelovige

Bericht door moderne gelovige »

Oorspronkelijk gepost door Jelle
men laat wel zielige kinderen zien van palestijnen die verwond zijn bij een gevecht of gedood. Maar welke gek stuurt zijn kinderen naar het front om stenen te gooien. Dan ben je inbesielig bezig als je daar je kinderen toe aanzet. Maar heel de wereld kijkt ontzet toe en roept in koor: verschrikkelijk wat die joden allemaal doen.

Maar waar blijven de beelden van onschuldige Joodse kinderen die omkomen bij aanslagen in Jeruzalem en elders. waar blijven de beelden dat deze kinderen met messen van de muur geschrapt moeten worden omdat ze totaal uit elkaar gereten zijn.
Dit ben ik niet geheel met je eens, ook deze beelden ziin na een aanslag wel te zien,
des te vreemder de uitslag van die vermadelijde enquete....



[Aangepast op 11/11/03 door moderne gelovige]
Egbert
Berichten: 1334
Lid geworden op: 29 dec 2001, 12:17

Bericht door Egbert »

Luister allemaal, pa Egbert hier. Geen ruzie, zou het niet zo kunnen zijn dat ons seculiere nederland gewoon geen boodschap meer aan het uitverkoren volk heeft? Daarbij genomen de bekende linkse voorkeur van het journaille, die zich al jaren afficieerd met de 'bevrijdingsstrijd' van de arabieren in gaza en samaria en zulke uitslagen [afgezien nog van de sturende vragen] liggen voor de hand. Zal ik eens een voorspelling doen? [Egbert als profeet op sokken] Het volk Israël zal wereldwijd in de verdrukking komen en eens zien dat wapens e.d. geen oplossing bieden en tot wanhoop gekomen zal het zijn uiteindelijk zijn hoop bij de gekomen Messias zoeken.
Met vriendelijke groet, Egbert.

Maar indien gij elkander bijt en vereet, zie toe, dat gij van elkander niet verteerd wordt.
Galaten 5:15

ps. iedereen die jarig is geweest of iets anders memorabels heeft meegemaakt is hierbij gefeliciteerd, alle anderen veel sterkte.
Jelle

Bericht door Jelle »

Daar heb je groot gelijk in Egbert. Eigenlijk is dit vele jaren geleden al begonnen tijdens de eerste oliecrisis in de jaren van den Uil.
Toen straalde Nederland nog een pro Israelische houding uit en toen de arabieren begonnen te dreigen dat men Nederland zou boicotten met olie, toen is men al met die slappe houding begonnen om alles af te zwakken en toen is volgens mij ook al de stap gezet om meer pro palestijns te gaan denken.
Nederland is vaak al een broekschijterigland geweest behalve als het eens met dat vingertje naar een ander kon wijzen, dan lopen ze ineens voorop.
Maar dit alles neemt niet weg dat dit hele conflict al lang had opgelost kunnen zijn als de andere arabische landen hun verantwoording genomen hadden.
Die hebben bij het ontstaan van de staat Israel de palestijnen ook allemaal gedumpt in kampen en in het gebied waar ze nu zitten met de huidige gevolgen van vandaag.
Maar dat neemt niet weg dat een dergelijke enquete dus al vele jaren gestuurd wordt door de pers en andere kinks georienteerde mensen, dit mede nog eens versterkt door het grote aantal moslims wat osn land binnen stroomd die vaak toch anti Israel zijn.
Harry

Bericht door Harry »

Tsjonge Kena, dat is wel lastig converseren zo. Je schijnt mijn punt niet te willen begrijpen. Het gaat mij niet om de situatie hier in de clash tussen moslims en niet-moslims. Dat is een ander punt. Het gaat mij erom dat je van die enquete kan zeggen wat je wilt, maar niet dat hij niet representatief is. Jelle zou gelijk hebben als er alleen een steekproef was genomen in Zeeland of op de Veluwe, maar dat is nu net niet gebeurd. De uitslag is representatief voor doorsnee Nederland. Vandaar dat ik hier een topic van heb gemaakt, omdat ik de uitslag ronduit bizar vind. Het verhaal over de media vind ik niet zo sterk. In Frankrijk en Belgie zijn de media zogenaamd nog een stuk linkser, maar daar lag het percentage dat Israel de grootste bedreiging van de wereldvrede vindt, een stuk lager. Ik kan meer meekomen in de gedachte van Israel als een steen des aanstoots tussen de volkeren. En Kena, maak nu niet opnieuw een karikatuur van mijn opvatting.
moderne gelovige

Bericht door moderne gelovige »

Egbert, Jelle, Kena en anderen:

Over de uitslag van de enquete in andere landen: je moet dat niet altijd in links en rechts zoeken....kan ook godsdienstige invloeden hebben.
Zo weet ik dat Polen in onze ogen behoorlijk anti-semmitisch zijn.
Het is moeilik voor mij als buitenlander om aan te geven of dit nu een RK-invloed of nog steeds de invloed is van de houding van de communistische regering voor de omwenteling: misschien wel beiden!
Quazzy

Bericht door Quazzy »

Wat een gedoe zeg. Wel vraag ik me af waarom opeens bij elke vraag het onderwerp moslims gehaald moet worden. Er zijn in Nederland zo'n 900.000 tot 1.000.000 moslims, in het gunstigste geval dus 1 op de 16 nederlanders. Oftewel zo'n 6%. Maakt dit ook maar iets uit? Nee.

Open vraag aan enkele moslim-samenzweringstheorie aanhangers: zien jullie je buurman van niet Nederlands voorgeslacht wel als landgenoot? Als een Nederlander? Als ik jullie reacties zo lees krijg ik het idee dat dit niet echt zo is.

On topic:
Tot voor kort was ik geen tegenstander van het huidige beleid van Israël om een muur te plaatsen. Goed, er was wel wat commotie over hoe die muur precies stond, maar dat zijn details die de grote lijn niet verstoorden.
Nu zag ik alleen afgelopen week het programma Tegenlicht (VPRO) Nu kan dit programma beter Voorlicht genoemd worden, want eigenlijk was alles heel voorspelbaar en lieten ze alleen die Israëliers aan het woord die negatief over het beleid waren, toch lieten ze een stukje zien over het dagelijkse leven van de Palestijnen door de muur.

Dit maakte mij aan het schrikken. Er was ook een meer gematigde Israeliet bij, die commentaar gaf. Wat je zag is dat om door de muur bepaalde gemeenschappen volledig ommuurd waren en dat mensen altijd toestemming moesten vragen voordat ze het dorp/stad binnengingen of uitgaan (zelfs al is het voor een eenvoudige boodschap)
De commentator zei dat hij bang was dat de nieuwe generatie Palestijnen geen genuanceerd beeld van Israël meer leerde te hebben. De oudere generatie had nog in Israël gewerkt, de mensen daar leren kennen, kunnen leren dat het ook normale mensen zijn.
Maar de nieuwe generatie komt alleen met Israëlische soldaten in contact. Dagelijks komt hij ze op controleposten tegen, waarbij wederzijdse intimidatie niet ongewoon is. Waarschijnlijk heeft hij bekenden kwijtgeraakt in de oorlog/intifada. Hoe kan zo iemand ooit een genuanceerd beeld van Israël krijgen? Hoe kan er ooit vrede komen als er maar steeds haat opgewekt wordt, aan beide zijden?
Jelle

Bericht door Jelle »

quazzi was dat voor de muur dan wel zo? Ze hebben al jaren lang de Israeli's leren kennen of kunnen leren kennen. Het heeft blijkbaar in al die jaren niet gewerkt.
En om aanslagen en dergelijke en bescherming van hun eigen bevolking dan kan ik volledig achter die muur staan.
De palestijnen hebben zelf wel aangegeven dat een open gens dus niet mogelijk is, en dan nu klagen dat het zo lastig wordt, laten we hopen dat het voor de Israeli's in elk geval beter en veiliger leven wordt.
Kena

Bericht door Kena »

Harry,

Voel je niet aangvallen joh! Ik ben gewoon niet met je eens en wel met Jelle? Dit is een d i s c u s s ie f o r u m waar soms even hard tegen hard gaat.
Oorspronkelijk gepost door moderne gelovige
Egbert, Jelle, Kena en anderen:

Over de uitslag van de enquete in andere landen: je moet dat niet altijd in links en rechts zoeken....kan ook godsdienstige invloeden hebben.
Zo weet ik dat Polen in onze ogen behoorlijk anti-semmitisch zijn.
Het is moeilik voor mij als buitenlander om aan te geven of dit nu een RK-invloed of nog steeds de invloed is van de houding van de communistische regering voor de omwenteling: misschien wel beiden!
Eens!

Dit geeft m.i. aan hoe antisemitisch Ned. kan zijn. Maar ach, voorbeelden te over in WOII of mag ik dat ook niet aankaarten omdat het niet relevant zou zijn? Wel, als schot voor de boeg: dat is het wel! Wij hebben er weinig van geleerd wat onze [groot]ouders ons probeerden te leren.

Hartelijke groet!
Harry

Bericht door Harry »

Ik voel me helemaal niet aangevallen en ik kan prima tegen een stootje en zo te horen jij ook. Das mooi want ik ben het helemaal met je oneens en van mening dat je er naast zit. (haha)
Plaats reactie