Oorlog tegen Irak

Plaats reactie
Billy
Berichten: 1740
Lid geworden op: 29 dec 2001, 11:49
Locatie: NL

Oorlog tegen Irak

Bericht door Billy »

CAIRO - De Iraakse president Saddam Hoessein heeft verklaard dat zijn land zich al helemaal heeft ingesteld op een oorlog. "We zijn klaar ook als de oorlog over een uur uitbreekt." Hoessein zei dat in een interview met het Egyptische weekblad Elosboa, dat het gesprek zondag publiceerde op zijn website.

De Iraakse dictator benadrukte dat de tijd op de hand van Irak is. "De tijd staat aan onze kant. We moeten meer tijd winnen, want de coalitie van de Amerikanen en de Britten zal om interne redenen en vanwege de druk van buiten uit elkaar vallen."

"We zijn er psychologisch klaar voor en we zijn voorbereid op een oorlog", aldus Hoessein. Hij waarschuwde de Verenigde Staten dat Irak niet vergeleken kan worden met Afghanistan. "Dat wil niet zeggen dat we sterker zijn dan de VS. Zij hebben vloten en langeafstandsraketten, maar wij hebben ons vertrouwen in God, het vaderland en het Iraakse volk maar ook het Arabische volk. Een oorlog zal voor de Amerikaanse en Britse soldaten geen uitje zijn", verzekerde Hoessein.

"Het Arabische volk verkeert niet zoals velen denken in een diepe slaap. De betogingen in de Arabische wereld en in het Oosten, waar honderdduizenden pacifisten op af komen om te betogen tegen een oorlog tegen het Iraakse volk, trotseren de wil van zionistisch en extremistisch rechts in Washington om Irak te vernietigen." De Iraakse president beschuldigde de VS ervan "de hegemonie over de Arabische wereld te willen uitbreiden door eerst Bagdad te controleren en de opstandige landen die die hegemonie verwerpen slagen toe te brengen". Washington wil volgens Saddam Israël tot een superstaat in de regio laten evolueren en zelf de macht grijpen over de olievoorraden.
"Indien het hier in 't Vaderland zoo gelegen is, dat men de waarheid niet mag spreken, zoo ist er ellendig gesteld. Nochtans zal ik die spreken, zoo lang als mijn oogen open staan."

Michiel Adriaanszoon de Ruyter
Kena

Bericht door Kena »

:,:,:, die Sadam, beetje paranoai :,:,:,

Shalom *Kena hikt nog ff door*
limosa

Bericht door limosa »

De Iraakse president beschuldigde de VS ervan "de hegemonie over de Arabische wereld te willen uitbreiden door eerst Bagdad te controleren en de opstandige landen die die hegemonie verwerpen slagen toe te brengen". Washington wil volgens Saddam Israël tot een superstaat in de regio laten evolueren en zelf de macht grijpen over de olievoorraden.

Kena,

Dit zal dan wel paranoia zijn maar de Arabische wereld is hier wel gevoelig voor. Saddam probeert een wig te drijven tussen de VS en de Arabische staten die (achter de schermen) achter de VS staan. Kan gevaarlijk zijn!

limosa
Kena

Bericht door Kena »

Origineel geplaatst door limosa
Kena,

Dit zal dan wel paranoia zijn maar de Arabische wereld is hier wel gevoelig voor. Saddam probeert een wig te drijven tussen de VS en de Arabische staten die (achter de schermen) achter de VS staan. Kan gevaarlijk zijn!

limosa
Limosa,

Ik weet héél goed wat er gebeurd daar. Zijn volk is mijn volk ;) Waar ik nu nog steeds om lach (xcm) is deze citaat mbt meneer Hoessein:
Washington wil volgens Saddam Israël tot een superstaat in de regio laten evolueren en zelf de macht grijpen over de olievoorraden.
Ondanks het grote en dreigende gevaar mag ik lachen en blijf ik lachen. Ik laat genoeg tranen om dat volkje daar ...

Shalom!

Kena



[Veranderd op 5/11/02 door Kena]
Plaats reactie