Arafat verlaat hoofdkantoor

Plaats reactie
Billy
Berichten: 1740
Lid geworden op: 29 dec 2001, 11:49
Locatie: NL

Bericht door Billy »

De moordenaars van Ze evi hadden uitgeleverd moeten worden an israel!!!

wat betreft de houding van de palestijnen... ik denk dat Yasser dit niet helemaal had verwacht van ""zijn"" volk.

zo te zien staan ze er niet helemaal meer achter hem..
"Indien het hier in 't Vaderland zoo gelegen is, dat men de waarheid niet mag spreken, zoo ist er ellendig gesteld. Nochtans zal ik die spreken, zoo lang als mijn oogen open staan."

Michiel Adriaanszoon de Ruyter
Jelle

Bericht door Jelle »

Had Arafat dan een hoofdkantoor? volgens mij was het meer een ruine.

Ze hadden hem voorlopig nog niet moeten laten gaan. Want degene die nu opgepakt zijn lopen binnen de kortst mogelijke keer weer vrijrond. Ook onder gezag van de Amerikanen en de Engelsen. We denken toch niet dat die lui 10 jaar daar op wacht blijven staan.
Nee israel had de Theedoeken man vast moeten houden totdat de moordenaars in Israel hadden gezeten.
Kena

Bericht door Kena »

Origineel geplaatst door Jelle
Had Arafat dan een hoofdkantoor? volgens mij was het meer een ruine.

Ze hadden hem voorlopig nog niet moeten laten gaan. Want degene die nu opgepakt zijn lopen binnen de kortst mogelijke keer weer vrijrond. Ook onder gezag van de Amerikanen en de Engelsen. We denken toch niet dat die lui 10 jaar daar op wacht blijven staan.
Nee israel had de Theedoeken man vast moeten houden totdat de moordenaars in Israel hadden gezeten.
Hahaha, ik lig echt dubbel om je. In die andere posting ook al met al die theedoeken. :,
kridje
Berichten: 1193
Lid geworden op: 07 mar 2002, 22:59
Locatie: Moerkapelle
Contacteer:

Bericht door kridje »

Welk soort nieuwe leider zouden ze dan willen?? Een pro- of anti-Israel? Zelf denk ik anti, want veel Palestijnen willen Israel in de zee jagen. Men vind Arafat een te slap figuur tegenover Israel.

Wat denken jullie?

[Veranderd op 4/5/02 door kridje]
Jelle

Bericht door Jelle »

Het is heel moeilijk te zeggen wat er moet na Arafat.
Ik kan me voorstellen dat er eens iemand komt van de jongere garde die het voortouw neemt en ook zeggenschap heeft over alle groeperingen die er zijn.
Ik denk ook dat er een afkoelingsperiode moet komen zodat ze elkaar eens geruime tijd met rust laten.
Ook de jongeren zijn al van jongstafaan opgehitst tegen Israel en dat haal je er niet zo maar uit.
Hoe het precies opgelost moet worden weet ik ook niet maar ik weet wel dat de rust niet erug komt onder Arafat. Hij mocht echt vervangen worden want zijn gezag wordt met de dag minder.
Kena

Bericht door Kena »

Origineel geplaatst door kridje
Welk soort nieuwe leider zouden ze dan willen?? Een pro- of anti-Israel? Zelf denk ik anti, want veel Palestijnen willen Israel in de zee jagen. Men vind Arafat een te slap figuur tegenover Israel.

Wat denken jullie?

[Veranderd op 4/5/02 door kridje]
1 voordeel aan Yasser Arafat: we weten wat we aan hem hebben, dat weten we van de opvolger dus niet. Hierin ben ik dus met Sharon niet eens om hem niet te erkennen. Als hij hem verantwoordelijk stelt, dan juist moet je hem als leider en vertegenwoordiger van de Palestijnen erkennen.

Moeilijk hoor. *zucht*.
Jelle

Bericht door Jelle »

Is ook zeer moeilijk Kena, want hoe kan je afspraken maken met iemand waarvan je weet dat hij ze gewoon niet nakomt en nu blijkt dat hij financieel ook die aanslagen nog heeft ondersteund.
En dan kan je hem wel erkennen maar wat schiet je er mee op. Volgens mij blijft toch de beste oplossing van Arafat weg en een ander, maar wie ik weet het ook niet.
Trein

Bericht door Trein »

Nou Jelle, dan zal ik jouw voortaan maar zwarte kous noemen, blijkbaar vind jij dat kinderachtige geneuzel nogal leuk.

nou zwarte kous, Arafat was juist een matigende factor onder de palastijnen. Hij wist zijn volk redelijk onder de knie te houden. Maar nu Israel zijn positie zo enorm ondermijnd heeft, verliest zijn volk het vertrouwen in hem. Zijn opvolger zal derhalve vele malen meer extremist zijn als Arafat dat was. En dat is iets wat de israelieten over zichzelf hebben uitgeroepen.

En nogmaals (ten overvloede) ik ben tegen elke vorm van geweld, zowel door de Palastijnen als door de israelieten.
Kena

Bericht door Kena »

Origineel geplaatst door Jelle
Is ook zeer moeilijk Kena, want hoe kan je afspraken maken met iemand waarvan je weet dat hij ze gewoon niet nakomt en nu blijkt dat hij financieel ook die aanslagen nog heeft ondersteund.
En dan kan je hem wel erkennen maar wat schiet je er mee op. Volgens mij blijft toch de beste oplossing van Arafat weg en een ander, maar wie ik weet het ook niet.
Dat is ook een punt wat je hier aankaart! Ja, heel moeilijk is het.
Jelle

Bericht door Jelle »

Ja ja Trein. of er een extremer iemand in de plaats van Arafat komt moet je nog maar afwachten.
Maar ik zou zeggen maak jij eens afspraken met de bovenste beste brave Arafat. En dan kom je er even later achter dat er op jou een aanslag gepleefgt wordt die je dan nog wel overleeft ik ben benieuwd hoe je dan reageert als je hoort dat de dader dus door Arafat gesteund financieel en opgejut is tegen jou.
Ik weet zeker dat je dan andere gedachten krijgt over vriend Arafat.
Maar jij mag hem hebben van mij hoor ik heb liever met een extremist temaken waarvan ik weet wat ik van hem kan verwachten als van zo´n slappeling als een Arafat.
Een beetje gaan zitten janken op de TV om dit hij achterna gezeten wordt door Israel, ja wat wou die slapjanus dan. de zielepoot.
Trein

Bericht door Trein »

Nou zwartkous, dan heb je toch weinig begrepen van de hele situatie in israel. Verdiep je eens in de materie zou ik zeggen, en dan zonder de Bijbel erbij te halen. Tenslotte is dat de situatie voor de palastijnen.
Maar ja, dat kon wel eens een te zware opdracht zijn voor onze zwartkous, om zich objectief in de materie te verdiepen.
Jelle

Bericht door Jelle »

Trein ik zou zeggen lees eens beter, mijn laatste stukje daar zat zelfs geen greintje Bijbelse schtergrond bij, dat was zelfs een puur menselijke reactie, een realiteit zoals hij nu heden ten dage is. Daar heb ik de Bijbel zelfs niet eens voor bij gehaald.
Lees eens de kranten dat mister Arafat met geld van de europese unie zijn terroristenclub heeft gefinancieerd inplaats van het geld te besteden aan infrastructuur en voor landbouw.
Nee Trein ik zou zeggen verdiep jij je eens wat meer in wat daar afspeeld.
Wel eens in Israel geweest? Nee zeker, ik ben er twee keer geweest en dan krijg je wel een heel andere kijk op wat daar zich afspeeld en wat daar gaande is. Dan kom je erachter dat wij hier toch wel op een heel eenzijdige manier (pro Palestijns) worden voorgelicht.
Plaats reactie