Kleine ergernissen [2]

Gebruikersavatar
caprice
Berichten: 2672
Lid geworden op: 22 jan 2004, 21:51
Locatie: Woestijn des levens

Re: Kleine ergernissen

Bericht door caprice »

Ander schreef:
caprice schreef:
Tiberius schreef:Dat we bijna een 2e topic in moderatie moeten plaatsen om dezelfde reden, terwijl de eerste nog niet eens afgehandeld is.
Hoezo? Was het dan zo ontspoord? Ik heb na mijn reactie in dat topic nog niets gelezen van wat daar (eventueel) op volgde.
Nee joh, dat afhankelijkheidstopic werd (en is nog steeds) ook wat te gezellig. Daar doelde Tib enigszins op, denk ik. Met ongeveer dezelfde hoofdrolspelers. (Huisman, memento, Willem en ik ook een beetje ;) )
Je bedoelt het topic met de discussie over de zorgverzekering?
Gewetensbezwaarde trouwambtenaar - 'De totalitaire staat werpt het geweten van haar burgers weg als een waardeloos vod'
Dr. J.H. Bavinck
Ander
Berichten: 3548
Lid geworden op: 20 mar 2007, 20:50

Re: Kleine ergernissen

Bericht door Ander »

caprice schreef:
Ander schreef:
caprice schreef:
Tiberius schreef:Dat we bijna een 2e topic in moderatie moeten plaatsen om dezelfde reden, terwijl de eerste nog niet eens afgehandeld is.
Hoezo? Was het dan zo ontspoord? Ik heb na mijn reactie in dat topic nog niets gelezen van wat daar (eventueel) op volgde.
Nee joh, dat afhankelijkheidstopic werd (en is nog steeds) ook wat te gezellig. Daar doelde Tib enigszins op, denk ik. Met ongeveer dezelfde hoofdrolspelers. (Huisman, memento, Willem en ik ook een beetje ;) )
Je bedoelt het topic met de discussie over de zorgverzekering?
Nee, die is weg, maar komt weer terug. Daar werd wat op de persoon gespeeld. Dat zal wel weggeknipt worden. Vanmiddag is er wat discussie geweest in de topic 'wat is afhankelijkheid'. Daarin dacht huisman dat ik zijn geestelijke staat beoordeelde/veroordeelde. Ik denk dat Tib daarop doelde.
Gebruikersavatar
TAF
Berichten: 363
Lid geworden op: 19 okt 2011, 11:29

Re: Kleine ergernissen

Bericht door TAF »

een discussie op een ander refoforum (refoweb) aangaande homofilie.

inleiding :
In het RD stond een stukje over de emancipatie van homo's, vergeleken met die van vrouwen. De homo-emancipatie zal net zo gaan als de vrouwenemancipatie. Niet in de eerste plaats door druk van buitenaf, maar van binnen uit. Ook refovrouwen zijn de laatste decennia gaan werken en dat wordt niet meer met een beroep op de Bijbel bestreden. Zo zal het, aldus Jan van Klinken, ook met de homo-emancipatie gaan.

Denk jij dat dat net zo gaat?

Lees HIER het artikel.
een artikel dat beschouwelijk is, is tot daar aan toe (al mag duidelijk zijn dat als dat gebeurd dat een zeer trieste zaak zou zijn, en ten koste zou gaan van het zieleheil van velen)

maar waar ik me over erger is dat mensen zelfs op een refoforum die ranzige homo-knuffelarij van ons land nog steunen ook -------ongefundeerd oordeel geknipt.

ik verwacht toch van eenieder die zich Christen noemd hij dit :

*een kerk die homohuwelijken niet rechtstreeks afwijst laat staan toepast IS geen kerk.
*het is onverenigbaar om actief homosexueel en christen te zijn..
*homofiele gevoellens zijn een geestes-afwijking, (de gevoellens zelf) waar een persoon zelf niet schuldig aan is, maar slachtoffer van is, echter het is een christen verboden deze gevoellens op wat voor wijze dan ook na te leven, en het enige bijbelse antwoord op dergelijke gevoellens is een celibaat leven.
*als kerk maken we een onderscheid tussen homofilie (de gevoellens) die wij als geestesafwijking benaderen, en homosexualiteit (de daad) die wij als een ernstig vergrijp en zonde en reden tot ernstige tucht danwel excomminicatie zien.
*homosexualiteit is een gruwel in Gods ogen.

met een volmondig JA en AMEN kan beantwoorden.
Kislev
Berichten: 2528
Lid geworden op: 08 apr 2002, 16:20

Re: Kleine ergernissen

Bericht door Kislev »

Kleine ergernis, eerder lichte verbazing is dat Hyves, Facebook etc. ontraden wordt in Saambinder etc. en ik vervolgens bij toeval predikanten van de GerGem tegen kom op LinkedIn..... :huh:
Daar zit ik als voetvolk niet eens op omdat het allemaal egotripperij is... :fi
Erasmiaan
Berichten: 8596
Lid geworden op: 17 okt 2005, 21:25

Re: Kleine ergernissen

Bericht door Erasmiaan »

Kislev schreef:Kleine ergernis, eerder lichte verbazing is dat Hyves, Facebook etc. ontraden wordt in Saambinder etc. en ik vervolgens bij toeval predikanten van de GerGem tegen kom op LinkedIn..... :huh:
Daar zit ik als voetvolk niet eens op omdat het allemaal egotripperij is... :fi
Inderdaad, bizar.
Gebruikersavatar
refo
Berichten: 23902
Lid geworden op: 29 dec 2001, 11:45

Re: Kleine ergernissen

Bericht door refo »

Kislev schreef:Kleine ergernis, eerder lichte verbazing is dat Hyves, Facebook etc. ontraden wordt in Saambinder etc. en ik vervolgens bij toeval predikanten van de GerGem tegen kom op LinkedIn..... :huh:
Daar zit ik als voetvolk niet eens op omdat het allemaal egotripperij is... :fi
Bijna de gehele Goudse kerkenraad zit op LinkedIn. En wel meer dan 2 predikanten.
Wat bedoel je met ego-tripperij? De wereld zit momenteel van netwerken in elkaar.
Het is niet anders.
Gebruikersavatar
Hendrikus
Berichten: 16761
Lid geworden op: 10 apr 2004, 09:37

Re: Kleine ergernissen

Bericht door Hendrikus »

Kislev schreef:en ik vervolgens bij toeval predikanten van de GerGem tegen kom op LinkedIn..... :huh:
LinkedIn wordt wel gezien als een (belangrijk?) hulpmiddel voor mensen die op zoek zijn naar een (andere) baan.
Misschien wordt dit de nieuwe trend in het beroepingswerk? :huhu
~~Soli Deo Gloria~~
Kislev
Berichten: 2528
Lid geworden op: 08 apr 2002, 16:20

Re: Kleine ergernissen

Bericht door Kislev »

Waarschijnlijk ga ik er een mailtje aan wagen. Schijn bedriegt nu een beetje.
refo schreef:Wat bedoel je met ego-tripperij? De wereld zit momenteel van netwerken in elkaar.
Het is niet anders.
Collega's van mij zitten op LinkedIn en hebben er meer last dan gemak van.
Kislev
Berichten: 2528
Lid geworden op: 08 apr 2002, 16:20

Re: Kleine ergernissen

Bericht door Kislev »

Hendrikus schreef:
Kislev schreef:en ik vervolgens bij toeval predikanten van de GerGem tegen kom op LinkedIn..... :huh:
LinkedIn wordt wel gezien als een (belangrijk?) hulpmiddel voor mensen die op zoek zijn naar een (andere) baan.
Misschien wordt dit de nieuwe trend in het beroepingswerk? :huhu
Inderdaad:

Contact (naam gg-predikant) for:
●career opportunities
●consulting offers
●new ventures
●job inquiries
●expertise requests
●business deals
●reference requests
●getting back in touch
Gebruikersavatar
Afgewezen
Berichten: 17323
Lid geworden op: 12 mei 2005, 21:50

Re: Kleine ergernissen

Bericht door Afgewezen »

En de mens moest wat doen tot mensenoffers toe om zulke goden tot medelijden te bewegen. En dat heidendom ontmoet men nog in de meest zware kringen, waar de verlammende gedachte heerst, dat er 'eerst heel wat gebeuren moet', voordat God Zich erbarmt over zondaren. ds. J. Overduin
Er moet inderdaad 'heel wat' met een mens gebeuren, hij moet nl. van dood levend gemaakt worden. Maar het is niet zo dat God Zich dán pas erbarmt over die mens, nee, Hij zorgt er Zelf voor dat het gebeurt!
ZWP
Berichten: 1684
Lid geworden op: 29 dec 2001, 12:43

Re: Kleine ergernissen

Bericht door ZWP »

Erasmiaan schreef:
Kislev schreef:Kleine ergernis, eerder lichte verbazing is dat Hyves, Facebook etc. ontraden wordt in Saambinder etc. en ik vervolgens bij toeval predikanten van de GerGem tegen kom op LinkedIn..... :huh:
Daar zit ik als voetvolk niet eens op omdat het allemaal egotripperij is... :fi
Inderdaad, bizar.
Nouja, het verschil tussen Hyves en Facebook aan de ene kant en LinkedIn aan de andere mag toch wel duidelijk zijn?
Wilhelm
Berichten: 3240
Lid geworden op: 13 okt 2007, 19:26

Re: Kleine ergernissen

Bericht door Wilhelm »

Erasmiaan schreef:
Kislev schreef:Kleine ergernis, eerder lichte verbazing is dat Hyves, Facebook etc. ontraden wordt in Saambinder etc. en ik vervolgens bij toeval predikanten van de GerGem tegen kom op LinkedIn..... :huh:
Daar zit ik als voetvolk niet eens op omdat het allemaal egotripperij is... :fi
Inderdaad, bizar.

Wat is er bizar aan?
Dat er in de Saambinder tegen hyves en FB gewaarschuwd wordt weet ik niet, maar ik juich het goede gebruik juist toe. Er zijn al heel wat ambtsdragers die op deze wijze social media gebruiken en zo midden in de maatschappij staan. Op Linkedin, FaceBook, Hyves en Twitter zijn deze ambtsdragers juist beter benaderbaar. Navolgingswaardig zou ik zeggen.
Gebruikersavatar
Tiberius
Administrator
Berichten: 33391
Lid geworden op: 12 jan 2006, 09:49
Locatie: Breda

Re: Kleine ergernissen

Bericht door Tiberius »

Wilhelm schreef:
Erasmiaan schreef:
Kislev schreef:Kleine ergernis, eerder lichte verbazing is dat Hyves, Facebook etc. ontraden wordt in Saambinder etc. en ik vervolgens bij toeval predikanten van de GerGem tegen kom op LinkedIn..... :huh:
Daar zit ik als voetvolk niet eens op omdat het allemaal egotripperij is... :fi
Inderdaad, bizar.

Wat is er bizar aan?
Dat er in de Saambinder tegen hyves en FB gewaarschuwd wordt weet ik niet, maar ik juich het goede gebruik juist toe. Er zijn al heel wat ambtsdragers die op deze wijze social media gebruiken en zo midden in de maatschappij staan. Op Linkedin, FaceBook, Hyves en Twitter zijn deze ambtsdragers juist beter benaderbaar. Navolgingswaardig zou ik zeggen.
Op Twitter zelfs in twee betekenissen.
Overigens zou ik Hyves niet meer doen: dat is zo 2009.
Jongere
Berichten: 7757
Lid geworden op: 14 apr 2004, 15:45

Re: Kleine ergernissen

Bericht door Jongere »

Ik erger me eigenlijk een beetje aan mensen die zich hier aan ergeren.

Het glazen huis is nog steeds van deze tijd, blijkbaar.
Wilhelm
Berichten: 3240
Lid geworden op: 13 okt 2007, 19:26

Re: Kleine ergernissen

Bericht door Wilhelm »

Tiberius schreef:
Wilhelm schreef:
Erasmiaan schreef:
Kislev schreef:Kleine ergernis, eerder lichte verbazing is dat Hyves, Facebook etc. ontraden wordt in Saambinder etc. en ik vervolgens bij toeval predikanten van de GerGem tegen kom op LinkedIn..... :huh:
Daar zit ik als voetvolk niet eens op omdat het allemaal egotripperij is... :fi
Inderdaad, bizar.

Wat is er bizar aan?
Dat er in de Saambinder tegen hyves en FB gewaarschuwd wordt weet ik niet, maar ik juich het goede gebruik juist toe. Er zijn al heel wat ambtsdragers die op deze wijze social media gebruiken en zo midden in de maatschappij staan. Op Linkedin, FaceBook, Hyves en Twitter zijn deze ambtsdragers juist beter benaderbaar. Navolgingswaardig zou ik zeggen.
Op Twitter zelfs in twee betekenissen.
Overigens zou ik Hyves niet meer doen: dat is zo 2009.

:haha Dat is waar, maar voor mensen die nog aan socialmedia moeten wennen waarschijnlijk nog levende realiteit ;)
Gesloten