zal ik een keer naar je toekomen en een tas vol meenemen?henriët schreef:@zita: je aanbod vind ik erg vriendelijk.
t Is wat uit de regio, je zou ze luther mee kunnen geven;)
Maar dat is ook zo omslachtig.
Ik rij wel een keertje naar helma of m&m, en de boekenkast hier heb ik nog niet uit... maar soms heb ik zin in een 'luchtig'boek.
Welk boek ben jij nu aan het lezen? [3]
Re: Welk boek ben jij nu aan het lezen? [2]
Dat zou ik zeeeer op prijs stellen!!!!!helma schreef:zal ik een keer naar je toekomen en een tas vol meenemen?henriët schreef:@zita: je aanbod vind ik erg vriendelijk.
Ik rij wel een keertje naar helma of m&m, en de boekenkast hier heb ik nog niet uit... maar soms heb ik zin in een 'luchtig'boek.
Een vriendelijk woord hoeft niet veel tijd te kosten maar de echo ervan duurt eindeloos....
O, luchtig.henriët schreef:@zita: je aanbod vind ik erg vriendelijk.

Ik wilde net zeggen, volgens mij staan er boven bij jullie boeken genoeg.

Gewetensbezwaarde trouwambtenaar - 'De totalitaire staat werpt het geweten van haar burgers weg als een waardeloos vod'
Dr. J.H. Bavinck
Dr. J.H. Bavinck
5 uur 'zwaar' is niet in je hoofd te krijgen, althans niet voor mijcaprice schreef:O, luchtig.henriët schreef:@zita: je aanbod vind ik erg vriendelijk.
Ik rij wel een keertje naar helma of m&m, en de boekenkast hier heb ik nog niet uit... maar soms heb ik zin in een 'luchtig'boek.![]()
Ik wilde net zeggen, volgens mij staan er boven bij jullie boeken genoeg.

Een vriendelijk woord hoeft niet veel tijd te kosten maar de echo ervan duurt eindeloos....
Op dit moment ben ik (o.a.) "Terug naar God" van Ds. Kaptein aan het lezen. Zo heerlijk eenvoudig en er zit zoveel onderwijs in dat ik na 2 hoofdstukken meestal al stop.
Trouwens, het grootste probleem van boeken vindt ik dat ik veel te snel in teveel boeken tegelijk bezig ben. Is dit herkenbaar of ben ik de enige?
Trouwens, het grootste probleem van boeken vindt ik dat ik veel te snel in teveel boeken tegelijk bezig ben. Is dit herkenbaar of ben ik de enige?

- JolandaOudshoorn
Nee hoor, ik heb hetzelfde probleemTSD schreef:Op dit moment ben ik (o.a.) "Terug naar God" van Ds. Kaptein aan het lezen. Zo heerlijk eenvoudig en er zit zoveel onderwijs in dat ik na 2 hoofdstukken meestal al stop.

Ik weet, mijn Verlosser leeft
Zesendertig samenspraken van Bart en Kees over Gelijkenissen en Zaligsprekingen door: Ds. G. van Reenen
De beste plaats op aarde is geen plaats meer waard te zijn.
waarom is dat een probleem? Ik ben altijd in allerlei boeken aan 't lezen.TSD schreef:Op dit moment ben ik (o.a.) "Terug naar God" van Ds. Kaptein aan het lezen. Zo heerlijk eenvoudig en er zit zoveel onderwijs in dat ik na 2 hoofdstukken meestal al stop.
Dat van Ds Kaptein is idd een mooi eenvoudig boek. Heb het al aan verschillende jongeren kado gedaan. We hebben het maar het is meestal uitgeleend.
W. Huntington - Kassier der armen
Mooi boek.
Alweer bijna uit. Alleen de brieven in het tweede deel nog.
Mooi boek.

Gewetensbezwaarde trouwambtenaar - 'De totalitaire staat werpt het geweten van haar burgers weg als een waardeloos vod'
Dr. J.H. Bavinck
Dr. J.H. Bavinck
- J.C. Philpot
Welk boek ben jij nu aan het lezen? [3]
Prachtig boek! De brieven uit het tweede deel vond ik een iets een iets minder geestelijke houding ademen. Maar het eerste deel: geweldig! Als iemand twijfelt of God gebeden verhoort raad ik hem of haar aan om dit boekje te lezen.caprice schreef:W. Huntington - Kassier der armen
Mooi boek.Alweer bijna uit. Alleen de brieven in het tweede deel nog.
Man is nothing: he hath a free will to go to hell, but none to go to heaven, till God worketh in him to will and to do of His good pleasure.
George Whitefield
George Whitefield
Je zou kunnen zeggen dat hier vooral belicht wordt wat Christus doet als Koning van Zijn Kerk, waardoor Hij hen regeert en onderhoudt.J.C. Philpot schreef:Prachtig boek! De brieven uit het tweede deel vond ik een iets een iets minder geestelijke houding ademen. Maar het eerste deel: geweldig! Als iemand twijfelt of God gebeden verhoort raad ik hem of haar aan om dit boekje te lezen.caprice schreef:W. Huntington - Kassier der armen
Mooi boek.Alweer bijna uit. Alleen de brieven in het tweede deel nog.
Dr. J.H. Bavinck
Dr. J.H. Bavinck
Wanneer je het niet als probleem ervaart dan is het probleem er ook niet. Ik merk wel eens dat ik in zoveel boeekn tegelijk bezig ben dat ik daarom met te weinig regelmaat hetzelfde boek pak en dus weer wat 'in moet lezen'.helma schreef:waarom is dat een probleem? Ik ben altijd in allerlei boeken aan 't lezen.TSD schreef:Op dit moment ben ik (o.a.) "Terug naar God" van Ds. Kaptein aan het lezen. Zo heerlijk eenvoudig en er zit zoveel onderwijs in dat ik na 2 hoofdstukken meestal al stop.
Dat van Ds Kaptein is idd een mooi eenvoudig boek. Heb het al aan verschillende jongeren kado gedaan. We hebben het maar het is meestal uitgeleend.
Herkenbaar... meerdere boeken tegelijk. Ik lees een boek daarom weleens nog een keer. Sommige boeken kan ik dromen en citeren.. hi,hi.. Ben een beetje slordige lezer aan de andere kant.. klok wel horen luiden, maar weet niet waar de klepel hangt. Dat is wel een beetje een risico bij mij.
We moeten ons niet alleen in God verblijden om wat we van Hem ontvangen hebben en nog dagelijks ontvangen,
maar ook om wat Hij beloofd heeft en wat we nog van Hem hopen te ontvangen.
Matthew Henry
maar ook om wat Hij beloofd heeft en wat we nog van Hem hopen te ontvangen.
Matthew Henry
Er is ook een heel mooi boek van hem over de woestijnreis.Johann schreef:Zesendertig samenspraken van Bart en Kees over Gelijkenissen en Zaligsprekingen door: Ds. G. van Reenen
Kan ik je aanraden.