Verantwoorde dvd's

Marjan

Bericht door Marjan »

Oorspronkelijk gepost door anemoon
er is weer een serie verantwoorde dvd's (opnieuw) in de handel:

the waltons

op de achterkant van de verpakking staat oa:
ode aan het gezin

aanbevolen!
Vind je dat echt zo aantrekkelijk klinken? Ik niet eigenlijk...

Vorige week heb ik Dr. Dolittle 2 gekocht. Humor, leuke woordspelingen en leuke dieren. Aanwinst.
Be yourself, there are plenty of others.
Marjan

Bericht door Marjan »

... waar opa en oma bij inwonen...
HUIVER!

Als het nou nog een film over de Daltons was :D
limosa

Bericht door limosa »

er is weer een serie verantwoorde dvd's (opnieuw) in de handel:

the waltons

op de achterkant van de verpakking staat oa:
ode aan het gezin

aanbevolen!
dat moet deze dvd zijn:
The Waltons, Box 1 (afleveringen 1 t/m 23)

Synopsis:
Afleveringen Disc 1:
The Foundling: Wie goed doet, goed ontmoet. Met veel geduld brengen de Waltons een in de steek gelaten meisje dat niet kan spreken gebarentaal bij. Haar nieuwe vaardigheid blijkt van levensbelang wanneer ze een redder helpt bij het opsporen van de vermiste Elizabeth, die in groot gevaar verkeert.

The Carnival: John-Boy fantaseert over het leven buiten Walton’s Mountain, Jim-Bob maakt scherven met zijn jongleerkunsten, Mary Ellen aapt een koorddanser na – geen wonder dat Olivia zich opwindt over de invloed van een groepje kermisartiesten!

The Calf: Wanneer hun geliefde kalf Bullet verkocht wordt voor 9 dollar, blijken de kinderen ontroostbaar. Dus proberen de Waltons hem terug te kopen, maar helaas blijkt de prijs opgedreven tot een onbetaalbare 12 dollar. Erger nog: Bullet zal geslacht worden. Tijd voor Jim-Bob en Elizabeth om de koe bij de horens te vatten en het kalf te redden.
The Hunt: Is John-Boy wel uit het goede hout gesneden om voor een gezin te zorgen? Tijdens een jachtpartij komt hij immers tot het besef dat hij moeite heeft met doden. De kwajongensachtige Mary Ellen komt voor een zwaar dilemma te staan: moet ze die mooie jurk kopen of die honkbalhandschoen?

The Typewriter: Wat je ook leent, het leent zich altijd tot ellende. Verblind door zijn schrijversambities, negeert John-Boy de wens van zijn moeder door in het geheim een typemachine te lenen, die Mary Ellen prompt en per abuis aan de schroothandelaar verkoopt.

The Star: Hij is zo gezond als een vis, maar Grandpa blijft in bed liggen, in de heilige overtuiging dat zijn dagen geteld zijn. Een meteoor wakkert zijn oude bijgeloof aan, maar als hij verneemt dat een paar buitenstaanders het bijgeloof van andere mensen uitbuiten, schiet hij verontwaardigd in actie.

Speelduur: 286
Ondertiteld voor doven: Engels
Beeldformaat: 4.3 Letterbox
Ondertiteling: Nederlands, Engels, Zweeds
Geluidskwaliteit: Mono 1.0 - Engels

Releasedatum: 20-4-05
conclusie: gaat zo ongeveer nergens over . . .
Marjan

Bericht door Marjan »

Ik heb nu 'fiddler on the roof' gehuurd. Tot nog toe (ik ben halverwege) erg leuk en interessant.
limosa

Bericht door limosa »

klopt
dan kun je idd beter dvd's gaan zitten bekijken . . .
je kunt beter geen dvd's gaan zitten bekijken, zo simpel is het
PawNee

Bericht door PawNee »

Oorspronkelijk gepost door limosa
klopt
Tuurlijk, en dan ook beter maar geen boeken lezen he :$ Er zijn echt wel goede films (:D jaja, VHS bestaat ook nog steeds) met een goede boodschap.
PawNee

Bericht door PawNee »

Trouwens,

Wat vinden jullie van oorlogsfilms......moord en doodslag zeker.
Maar je krijgt wel een beter beeld (bij een goede film) van wat oorlog is. Dan kan je zeggen: wil je dat dan, is dat nodig? Ik denk dat het visuele daar je idd in kan helpen en dat het best belangrijk is dat je weet er zich afgespeeld heeft.

Een film zoals Saving Private Ryan vind ik niet echt heel erg sterk, Band of brothers daarentegen is erg goed.
Marjan

Bericht door Marjan »

maar als jij er dan bewust voor kiest dat je kinderen stiekum bij vriendjes gaan kijken, ok, jouw keus, wat je wil...
Je gaat een beetje kort door de bocht, Anemoon. Zelf geen dvd (of tv) in huis halen betekent niet dat de kinders automatisch stiekem bij anderen gaan kijken. En al zouden ze, dan is dat nog steeds een heel slechte reden om zelf dvd (of tv) te nemen.

Ik neem aan dat niemand zo redeneert bij bijvoorbeeld een abonnement op een schunnig blad. Ik neem zelf maar een abonnement op de Breakout want anders lezen ze 'm stiekem ergens anders.
limosa

Bericht door limosa »

Oorspronkelijk gepost door limosa
klopt
nee, zo simpel is het niet

maar goed, dit alles is al uit-en-ten-treure behandeld hier op osw
ik ga dat het allemaal opnieuw vertellen
maar als jij er dan bewust voor kiest dat je kinderen stiekum bij vriendjes gaan kijken, ok, jouw keus, wat je wil...

[Aangepast op 4/5/05 door anemoon]
Hier hebben we het inderdaad al eens over gehad. Waar we bewust voor kiezen is aan te geven dat dvd's (niet het schijfje maar het gaat erom dat er speelfilms op staan) gewoon niet goed zijn. Er zijn van die dingen die de wereld nu eenmaal wel heeft en doet en "wij" niet, één van die dingen is speelfilms bekijken.
Plaats reactie