30 jaar abortus in nederland

Gebruikersavatar
huisman
Berichten: 17210
Lid geworden op: 12 nov 2009, 23:38

30 jaar abortus in nederland

Bericht door huisman »

30 jaar abortus in nederland heeft aan ongeveer 1 miljoen kinderen het leven gekost. Zie link of advertentie achter op het RD.


http://www.webkey2.nl/sol/images2/nieuw ... ow_res.pdf
Er gaan er met twee verbonden verloren en met drie en er worden er met twee verbonden behouden en met drie. Prof. G. Wisse.
rekcor
Berichten: 1981
Lid geworden op: 15 aug 2005, 11:25

Re: 30 jaar abortus in nederland

Bericht door rekcor »

Baby overleeft geboorte na 21 weken: http://www.nu.nl/buitenland/2499409/dui ... weken.html
-DIA-
Berichten: 32685
Lid geworden op: 03 okt 2008, 00:10

Re: 30 jaar abortus in nederland

Bericht door -DIA- »

Dat is slechts 1 van de vele dingen... mijlpalen
Er wordt min of meer doelbewust gestreefd om alle christelijke normen en waarden
te vetrappen en te vergeten.
Nerderland schaamt zich voor zijn verleden, of ze verdraaien de geschiedenis.
En het gaat door... De SGP moet zwijgen, of zich aanpassen.
De kerken... Hoelang mag de zonde nog zonde genoemd worden?
Het gaat door. Er is geen houden meer aan.
En de dingen komen meer en meer in een versnelling.
Wat ook wel gezegd wordt: De duivel krijgt haast!

Gisteren zei dominee Klok in zijn preek: De aarde ligt op zijn sterfbed.
De dood (het einde) kan elk moment intreden.
En voorwaar, als we zien wat er in kerk en wereld gaande is,
zou dan de schrik niet om je hart slaan?
De hele HSV kwestie verdeelt wat nog enigzins één was...
En het zal zeker ook niet zo lang meer duren
dat degenen die door genade staande mogen blijven van ALLEN gehaat zullen worden,
gedood zullen worden, dat de ene broeder de andere zal overleveren,
de vader de kinderen, de kinderen de ouders. En ze zullen zelfs menen Gode een dienst te doen...
Ik kan het niet anders zien.
Het is ook voorzegd.
Laten we het eens op ons laten inwerken, want we beleven tijden zoals er niet geweest
zijn sinds er een volk op de aarde was.
© -DIA- Laatst actief: 00 xxx 24??
PvS
Inactief
Berichten: 1298
Lid geworden op: 16 okt 2008, 21:08

Re: 30 jaar abortus in nederland

Bericht door PvS »

-DIA- schreef:Dat is slechts 1 van de vele dingen... mijlpalen
Er wordt min of meer doelbewust gestreefd om alle christelijke normen en waarden
te vetrappen en te vergeten.
Nerderland schaamt zich voor zijn verleden, of ze verdraaien de geschiedenis.
En het gaat door... De SGP moet zwijgen, of zich aanpassen.
De kerken... Hoelang mag de zonde nog zonde genoemd worden?
Het gaat door. Er is geen houden meer aan.
En de dingen komen meer en meer in een versnelling.
Wat ook wel gezegd wordt: De duivel krijgt haast!

Gisteren zei dominee Klok in zijn preek: De aarde ligt op zijn sterfbed.
De dood (het einde) kan elk moment intreden.
En voorwaar, als we zien wat er in kerk en wereld gaande is,
zou dan de schrik niet om je hart slaan?
De hele HSV kwestie verdeelt wat nog enigzins één was...
En het zal zeker ook niet zo lang meer duren
dat degenen die door genade staande mogen blijven van ALLEN gehaat zullen worden,
gedood zullen worden, dat de ene broeder de andere zal overleveren,
de vader de kinderen, de kinderen de ouders. En ze zullen zelfs menen Gode een dienst te doen...
Ik kan het niet anders zien.
Het is ook voorzegd.
Laten we het eens op ons laten inwerken, want we beleven tijden zoals er niet geweest
zijn sinds er een volk op de aarde was.
van ALLEN gehaat: Dat is, van allerlei soorten van ongelovige mensen (kanttekeningen).
Matthéüs 24: 12; En omdat de ongerechtigheid vermenigvuldigd zal worden, zo zal de liefde van velen verkouden.
Gelukkig niet van alle mensen!
Zijn wij ook al zo'n gehate?
En is een hoop 'eenheid' niet schijn?
Eén ding weet ik, dat ik blind ben en niet zie...
Gebruikersavatar
refo
Berichten: 23794
Lid geworden op: 29 dec 2001, 11:45

Re: 30 jaar abortus in nederland

Bericht door refo »

Of eenheid schijn is weet ik niet.
Best mogelijk dat de eenheid van SV-minnenden schijn is.

Maar wie zich aan een ander spiegelt spiegelt zich zacht. Bij hunnie is het nóg erger.

Ik las van de week een heel andere lezing over het gebeuren in Nederland.
Op het moment dat christenen het idee hebben dat ze 'het' voor elkaar hebben gaat God ze dat afnemen. Want Hij wil niet dat ze zich thuisvoelen op aarde. En in de politiek.

En we moeten onszelf ook niet te gemakkelijk in het kamp van God rekenen. De uitdrukking 'En ze zullen zelfs menen Gode een dienst te doen' kan evengoed op onszelf slaan. Want vingertje wijzen kunnen we!
--------------
Voorts ben ik van mening dat portretten van oudvaders, reformatoren en andere theologen niet zouden moeten worden toegestaan als avatar.
eilander
Moderator
Berichten: 16786
Lid geworden op: 15 okt 2007, 21:42

Re: 30 jaar abortus in nederland

Bericht door eilander »

@DIA, ik wil niets van de ernst van je bijdrage af doen. Zeker niet voor Nederland, want wie God verlaat, heeft smart op smart te vrezen.

En tóch is er op grond van Gods Woord wel méér te zeggen. Nl.: het loopt God niet uit de hand, Hij regeert de wereld! En de Heere is nog Dezelfde! En Zijn Woord ook. En daarom hoeft ook niemand aan Hem te wanhopen.
Verder: hoe verhoudt zich de gedachte dat de wereld op sterven ligt, tot de bijbelse boodschap van Romeinen 11 (gans Israël zal zalig worden)?
Erasmiaan
Berichten: 8596
Lid geworden op: 17 okt 2005, 21:25

Re: 30 jaar abortus in nederland

Bericht door Erasmiaan »

eilander schreef:@DIA, ik wil niets van de ernst van je bijdrage af doen. Zeker niet voor Nederland, want wie God verlaat, heeft smart op smart te vrezen.

En tóch is er op grond van Gods Woord wel méér te zeggen. Nl.: het loopt God niet uit de hand, Hij regeert de wereld! En de Heere is nog Dezelfde! En Zijn Woord ook. En daarom hoeft ook niemand aan Hem te wanhopen.
Doet DIA dat dan?
Verder: hoe verhoudt zich de gedachte dat de wereld op sterven ligt, tot de bijbelse boodschap van Romeinen 11 (gans Israël zal zalig worden)?
Wel, op de volgende manier: het is heel vaak zo dat een stervende nog een opleving krijgt. Dan lijkt het alsof het weer goed gaat.
Gebruikersavatar
Tiberius
Administrator
Berichten: 33190
Lid geworden op: 12 jan 2006, 09:49
Locatie: Breda

Re: 30 jaar abortus in nederland

Bericht door Tiberius »

refo schreef:Best mogelijk dat de eenheid van SV-minnenden schijn is.
Dat denk ik ook, ja. Dat is bij de verschijning van de HSV wel gebleken.
Gebruikersavatar
memento
Berichten: 11339
Lid geworden op: 29 dec 2001, 11:42

Re: 30 jaar abortus in nederland

Bericht door memento »

Ware eenheid is er slechts in Christus. Dat overstijgt Bijbelvertalingen, culturen, rassen, standen, etc.
eilander
Moderator
Berichten: 16786
Lid geworden op: 15 okt 2007, 21:42

Re: 30 jaar abortus in nederland

Bericht door eilander »

Erasmiaan schreef:
eilander schreef:@DIA, ik wil niets van de ernst van je bijdrage af doen. Zeker niet voor Nederland, want wie God verlaat, heeft smart op smart te vrezen.

En tóch is er op grond van Gods Woord wel méér te zeggen. Nl.: het loopt God niet uit de hand, Hij regeert de wereld! En de Heere is nog Dezelfde! En Zijn Woord ook. En daarom hoeft ook niemand aan Hem te wanhopen.
Doet DIA dat dan?
Nee, maar dat zeg ik ook niet. Alleen: datgene wat ik probeer op te merken, komt niet uit de bijdrage van DIA naar voren. En dat vond ik jammer.

Erasmiaan schreef:
Verder: hoe verhoudt zich de gedachte dat de wereld op sterven ligt, tot de bijbelse boodschap van Romeinen 11 (gans Israël zal zalig worden)?
Wel, op de volgende manier: het is heel vaak zo dat een stervende nog een opleving krijgt. Dan lijkt het alsof het weer goed gaat.
Een opleving, ja. Paulus noemt het zelfs "een leven uit de doden". Dat is toch echt anders dan dat ieder moment het einde er kan zijn.
Gebruikersavatar
huisman
Berichten: 17210
Lid geworden op: 12 nov 2009, 23:38

Re: 30 jaar abortus in nederland

Bericht door huisman »

Tiberius schreef:
refo schreef:Best mogelijk dat de eenheid van SV-minnenden schijn is.
Dat denk ik ook, ja. Dat is bij de verschijning van de HSV wel gebleken.
Dit is toch wel typerend voor onze gezindte : Ik open een topic over het verschrikkelijke van 1 miljoen kindermoorden in de moederschoot en waar gaat het over ? De HSV..................in en in triest dat wij zo oppervlakkig en ongevoelig zijn geworden voor zo'n groot kwaad in onze maatschappij. Met dat kwaad bedoel ik abortus en niet de HSV :bobo

Ik plaats maar opnieuw de link van Drs Dorenbos (Ook al zovaak verguisd in onze gezindte maar iemand die wel trouw is gebleven in de hele arbortusdiscussie)
http://www.webkey2.nl/sol/images2/nieuw ... ow_res.pdf
Er gaan er met twee verbonden verloren en met drie en er worden er met twee verbonden behouden en met drie. Prof. G. Wisse.
Schemerlichtje
Berichten: 960
Lid geworden op: 05 jul 2010, 08:07

Re: 30 jaar abortus in nederland

Bericht door Schemerlichtje »

...(Huisman, je was me net voor)
Laatst gewijzigd door Schemerlichtje op 28 apr 2011, 15:02, 2 keer totaal gewijzigd.
~ Het was zo donker dat ik overal lichtpuntjes zag ~ (Loesje)
Gebruikersavatar
memento
Berichten: 11339
Lid geworden op: 29 dec 2001, 11:42

Re: 30 jaar abortus in nederland

Bericht door memento »

huisman schreef:Ik plaats maar opnieuw de link van Drs Dorenbos (Ook al zovaak verguisd in onze gezindte maar iemand die wel trouw is gebleven in de hele arbortusdiscussie)
http://www.webkey2.nl/sol/images2/nieuw ... ow_res.pdf
Ik heb Dorenbos erg hoog staan. De Schrift leert ons, dat we een waar geloof aan zijn vruchten kunnen kennen. Ik denk dat de vruchten die in zijn werk en inzet zichtbaar zijn, ons allen diep zouden moeten beschamen.
Erasmiaan
Berichten: 8596
Lid geworden op: 17 okt 2005, 21:25

Re: 30 jaar abortus in nederland

Bericht door Erasmiaan »

eilander schreef:
Erasmiaan schreef:
eilander schreef:@DIA, ik wil niets van de ernst van je bijdrage af doen. Zeker niet voor Nederland, want wie God verlaat, heeft smart op smart te vrezen.

En tóch is er op grond van Gods Woord wel méér te zeggen. Nl.: het loopt God niet uit de hand, Hij regeert de wereld! En de Heere is nog Dezelfde! En Zijn Woord ook. En daarom hoeft ook niemand aan Hem te wanhopen.
Doet DIA dat dan?
Nee, maar dat zeg ik ook niet. Alleen: datgene wat ik probeer op te merken, komt niet uit de bijdrage van DIA naar voren. En dat vond ik jammer.
Als je ergens op wijst is het wel eens goed om een kant te benadrukken.

Erasmiaan schreef:
Verder: hoe verhoudt zich de gedachte dat de wereld op sterven ligt, tot de bijbelse boodschap van Romeinen 11 (gans Israël zal zalig worden)?
Wel, op de volgende manier: het is heel vaak zo dat een stervende nog een opleving krijgt. Dan lijkt het alsof het weer goed gaat.
Een opleving, ja. Paulus noemt het zelfs "een leven uit de doden". Dat is toch echt anders dan dat ieder moment het einde er kan zijn.
Waarom? Lees ook eens Romeinen 8:22.
Gebruikersavatar
Afgewezen
Berichten: 17323
Lid geworden op: 12 mei 2005, 21:50

Re: 30 jaar abortus in nederland

Bericht door Afgewezen »

huisman schreef:Ik plaats maar opnieuw de link van Drs Dorenbos (Ook al zovaak verguisd in onze gezindte maar iemand die wel trouw is gebleven in de hele arbortusdiscussie)
http://www.webkey2.nl/sol/images2/nieuw ... ow_res.pdf
Huisman, we vinden abortus allemaal verschrikkelijk, dus daarom krijg je daar ook geen discussie over.
Plaats reactie