elbert schreef:Natuurlijk mag de GBS dat wel.Erasmiaan schreef:De GBS mag geen avonden beleggen om aan de achterban uit te leggen waarom men de HSV afwijst. De argumenten tegen de HSV opnoemen is een drijven.
Van jou wel ja. Anderen zeggen er hun lidmaatschap voor op, of hekelen dit soort avonden.
[/quote]Er zijn zeker ergere dingen. En de HSV is dan ook wel het minst slechtst. Maar kinderen kunnen dan wel laatdunkend gaan doen over de SV als ze op school regelmatig uit de HSV horen. Dat zijn dingen die allemaal verdeeldheid zaaien. En het zijn toch ONZE scholen? We praten niet over de school met de bijbel, of de openbare school, maar over reformatorische scholen!Er zijn ergere dingen hoor.Erasmiaan schreef:Mijn kinderen moeten op school naar voorlezen uit de HSV luisteren.Maar dat hangt van de beslissing van het schoolbestuur af en of je als ouders ermee instemt. Wat dat betreft is er niets nieuws onder de zon. Mijn middelbare school was zeker geen refoschool en daar werd uit de Groot Nieuwsbijbel gelezen. Dat is nou niet bepaald de vertaling die we thuis lazen, maar ik heb daar verder niets aan overgehouden, behalve dan dat ik de Groot Nieuwsbijbel toen al niet vond voldoen en nu nog steeds niet. Overigens mocht ik op die school wel gewoon m'n eigen Bijbel (dus niet Groot Nieuws) meenemen om daarin mee te lezen.