Ik denk dat er hier een heel drama achter schuilt. Een meisje van twaalf heeft niet voor haar plezier gemeenschap. De reacties hier komen op mij wat hard en veroordelend over.Mara schreef:Je wordt niet zwanger van de luchthelma schreef:nou snap ik nog wel dat een meisje van 12 niet doorheeft dat ze zwanger is; Misschien amper voorlichting gehad...
En niet iedere zwangere is even zichtbaar zwanger als M&M....![]()
Als je als getrouwde vrouw dan nog niet merkt dat je een baby verwacht, kan ik me nog iets bij voorstellen. Maar het meisje weet toch wat er gebeurd is ? Hoop ik
Baby's enzo...
- JolandaOudshoorn
Re: baby's enzo...
Ik weet, mijn Verlosser leeft
k ben zo benieuwd wat het gewicht bij de vk is. Straks richting de VK.
Daarna even naar een dorpje verder voor een outlet voor wat jurkjes.
Nou misschien zij niet. Maar ik woon in een wijk waarin meisjes op de basisschool (groep 7/8) al seks hebben gehad. Ik zeg niet dat dit normaal is maar het gebeurd.JolandaOudshoorn schreef:Ik denk dat er hier een heel drama achter schuilt. Een meisje van twaalf heeft niet voor haar plezier gemeenschap. De reacties hier komen op mij wat hard en veroordelend over.Mara schreef:Je wordt niet zwanger van de luchthelma schreef:nou snap ik nog wel dat een meisje van 12 niet doorheeft dat ze zwanger is; Misschien amper voorlichting gehad...
En niet iedere zwangere is even zichtbaar zwanger als M&M....![]()
Als je als getrouwde vrouw dan nog niet merkt dat je een baby verwacht, kan ik me nog iets bij voorstellen. Maar het meisje weet toch wat er gebeurd is ? Hoop ik
- MarthaMartha
tip: pas op met tricot jurkjes, ik had ook een leukerd.... maar hoe dikker mijn buik hoe korter ie werd.... geen gezicht...Lassie schreef:k ben zo benieuwd wat het gewicht bij de vk is. Straks richting de VK.
Als de moed je in de schoenen zinkt, ga dan eens op je kop staan!
Hij heeft het weer te pakken. Gisteren 40,2 en vanmorgen begon hij met 39,4. Hij is een beetje zielig. Niet verkouden ofzo. 't Zullen z'n tanden wel zijn.Ander schreef:Goed! Dank je. De laatste 2 dagen vrijwel geen koorts meer: ik heb alle tips opgevolgd:henriët schreef:Hoe is het Ander met de kleine?
-ui naast zijn bed.
-luuf aangeschaft en gesmeerd. (wat een stinkzooi)
-thee gedronken (en roosvicee, schijnt ook goed te zijn bij keelpijn, lekker zoet).
-handdoeken onder zijn matras zodat zijn hoofd wat hoger lag.
Maar gelukkig is hij er weer aardig bovenop. Wat was dat kind ziek, erg sneu.
ik heb daaronder altijd een broek aan.MarthaMartha schreef:tip: pas op met tricot jurkjes, ik had ook een leukerd.... maar hoe dikker mijn buik hoe korter ie werd.... geen gezicht...Lassie schreef:k ben zo benieuwd wat het gewicht bij de vk is. Straks richting de VK.
- MarthaMartha
ah, ja dat scheelt, dan kan het wel!Lassie schreef:ik heb daaronder altijd een broek aan.MarthaMartha schreef:tip: pas op met tricot jurkjes, ik had ook een leukerd.... maar hoe dikker mijn buik hoe korter ie werd.... geen gezicht...Lassie schreef:k ben zo benieuwd wat het gewicht bij de vk is. Straks richting de VK.

Het hartje horen kloppen....
. Bloeddruk was goed.

Ontroerend heLassie schreef:Het hartje horen kloppen..... Bloeddruk was goed.

Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
En ondanks dat geloof ik het nog steeds niet. 

- MarthaMartha
dat snap ik best...Lassie schreef:En ondanks dat geloof ik het nog steeds niet.
ik zit hier soms ook naar de wieg te kijken en kan me er gewoon nog helemaal niks bij voorstellen....
Bij mij is het andersom. Als ik naar die lange lummels hier kijk, denk ik : hebben die in dat wiegje gelegenMarthaMartha schreef:dat snap ik best...Lassie schreef:En ondanks dat geloof ik het nog steeds niet.
ik zit hier soms ook naar de wieg te kijken en kan me er gewoon nog helemaal niks bij voorstellen....

Eentje is begonnen met maatje 50

Maar dat gevoel kun je zelfs nog na de bevalling hebben, zo onwerkelijk, is dat kindje van mij ?
Gelukkig heb ik de bevallingen bewust meegemaakt, maar als je onder narcose bent bevallen (keizersnee) lijkt het me zo moeilijk en verwarrend.
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
Ik heb alledrie mijn kinderen gehad met de keizersnee maar dan onder plaatselijke verdoving met ruggeprik
Helaas werkte de verdoving niet goed, bij de eerste ging het nog wel, was het alleen pijnlijk bij het hechten van de baarmoeder, de tweede had zuurstof tekort, mocht ik maar even op mijn buik hebben en werd toen naar de couveuse gebracht naar de kinderafdeling, dus die heb ik niet bij me op de kamer gehad, heel pijnlijk en verdrietig, bij de jongste had de gyneacoloog een ader geraakt en kreeg ik naderhand een inwendige bloeding die ze maar niet konden ontdekken, ze bléven bloed geven maar het bleef nergens, toen na anderhalve dag een echo gemaakt, ik lag al in shock op de IC en toen bleek mijn buik vol met bloed te zitten, ze waren er net op tijd bij, maar om de ader te kunnen hechten hebben ze de baarmoeder moeten verwijderen, dus kon ik geen kinderen meer krijgen.
Dit is niet om jullie angst aan te jagen, en ik hoop en wens jullie ook toe dat alles goed mag gaan, maar als je zelf het ziekenhuis uit mag en je moet je kindje daar laten dan is dat wel heel verdrietig. De jongste mocht wel gelijk mee, maar omdat ik twee operaties achter elkaar had gehad kreeg ik thuis nog kraamhulp en dat was heerlijk, had ik bij de andere twee niet gehad.....
Dat de Heere maar bij jullie mogen zijn in het verloop van de zwangerschap en bij de bevalling is mijn wens en bede.
Helaas werkte de verdoving niet goed, bij de eerste ging het nog wel, was het alleen pijnlijk bij het hechten van de baarmoeder, de tweede had zuurstof tekort, mocht ik maar even op mijn buik hebben en werd toen naar de couveuse gebracht naar de kinderafdeling, dus die heb ik niet bij me op de kamer gehad, heel pijnlijk en verdrietig, bij de jongste had de gyneacoloog een ader geraakt en kreeg ik naderhand een inwendige bloeding die ze maar niet konden ontdekken, ze bléven bloed geven maar het bleef nergens, toen na anderhalve dag een echo gemaakt, ik lag al in shock op de IC en toen bleek mijn buik vol met bloed te zitten, ze waren er net op tijd bij, maar om de ader te kunnen hechten hebben ze de baarmoeder moeten verwijderen, dus kon ik geen kinderen meer krijgen.
Dit is niet om jullie angst aan te jagen, en ik hoop en wens jullie ook toe dat alles goed mag gaan, maar als je zelf het ziekenhuis uit mag en je moet je kindje daar laten dan is dat wel heel verdrietig. De jongste mocht wel gelijk mee, maar omdat ik twee operaties achter elkaar had gehad kreeg ik thuis nog kraamhulp en dat was heerlijk, had ik bij de andere twee niet gehad.....
Dat de Heere maar bij jullie mogen zijn in het verloop van de zwangerschap en bij de bevalling is mijn wens en bede.
Alleen wie door de duisternis van de nacht is gegaan, kan het licht van de morgen naar waarde schatten !
He will wipe away every tear from their eyes. Death shall be no more, neither shall be mourning nor crying nor pain anymore, for the former things have passed away. Revelation 21:4
He will wipe away every tear from their eyes. Death shall be no more, neither shall be mourning nor crying nor pain anymore, for the former things have passed away. Revelation 21:4
Bevallen is een natuurlijk iets, en ga er gewoon relaxed mee om. Gaat er iets mis, dan kunnen ze altijd ingrijpen. Laat je niet gekmaken door horror verhalen.
Hier 3 bevallingen, gewoon supergoed te doen, terwijl ik het bij de eerste eeeeeeeeeecht niet zag zitten, bij de tweede weer niet en de derde er ook weer tegenop zag..
Maar waar je ook bent, wat je ook te wachten staan, als je je kunt overgeven in Zijn handen .. dus ook bij een bevalling dan is het goed te doen!
Hier 3 bevallingen, gewoon supergoed te doen, terwijl ik het bij de eerste eeeeeeeeeecht niet zag zitten, bij de tweede weer niet en de derde er ook weer tegenop zag..
Maar waar je ook bent, wat je ook te wachten staan, als je je kunt overgeven in Zijn handen .. dus ook bij een bevalling dan is het goed te doen!
Een vriendelijk woord hoeft niet veel tijd te kosten maar de echo ervan duurt eindeloos....
idd Jet. Een bevalling is iets om tegenop te zien. (mijn overgootmoeder zei altijd: 'et doet zo verrèkte zeer eeh....')
Maar er staan mensen om je heen die je helpen.
En je leven ligt in Gods handen en dat van je kindje ook.
Als je die toevlucht mag hebben dan mag je ervaren er niet alleen voor en in te staan.
Laat Hem besturen, waken, 't is wijsheid wat hijd oet. Zo zal Hij alles maken; dat g'u verwondren moet.
Maar er staan mensen om je heen die je helpen.
En je leven ligt in Gods handen en dat van je kindje ook.
Als je die toevlucht mag hebben dan mag je ervaren er niet alleen voor en in te staan.
Laat Hem besturen, waken, 't is wijsheid wat hijd oet. Zo zal Hij alles maken; dat g'u verwondren moet.