carnaval vind je het ook zo dom ?

RvP

Bericht door RvP »

inderdaad is carnaval dom ja...

Gr. RvP
wim

Bericht door wim »

Carnaval is gigantisch dom.
Daphne

Bericht door Daphne »

Oorspronkelijk gepost door Adoroteen niet alleen maar een beetje op zondag als de protestanten.
chill
God said: "Fear not, for I have redeemed you; I have summoned you by name; you are Mine."
Adorote

Bericht door Adorote »

Oorspronkelijk gepost door refo
Even biechten en je lei is weer schoon....

Is het niet zo dat het met de vastenavond te maken heeft? In de lijdenstijd at men indertijd soberder dan anders. Om die tijd goed door te kunnen komen had men dan een feestje en at (en dronk) men nog één keer flink om vervolgens 7 weken te 'vasten'.

Gesterkt door deze maaltijden ontving men het askruisje en tot aan de Paasmorgen at en dronk men sober.

Kijk, dan is zo'n feest nog een beetje te volgen. In de RK kan nu eenmaal meer, alleen met doodzonden moet je oppassen, maar de rest kan vrij eenvoudig uitgewist worden.

Maar vast daarna dan ook. 40 dagen.

Vrij een voudig uit gewist,tja wat zei Jezus ook al weer; gaat heen en zondig niet meer.
Nog een voorbeeld van eenvoudige zonden uitwissen, de goede moordenaar aan het kruis.

Katholieken blijven ten principale heel dicht bij het Heilig Woord.
Lambertus

Bericht door Lambertus »

Even biechten en je lei is weer schoon

Nou zo werkt het mischien in de ogen van een niet katholiek maar wanneer je de biecht serieus neemt zul je er anders over denken

het ....ach....10 weesgegroetjes en je kan weer is een breed verbreid misverstand rond dit sacrament Ik weet julie erkennen dit niet als een sacrament maar het is meer dan je denkt Eris genoeg gedicusieerd over de biecht maar als je meer wilt weten hoor ik het graag

Tevens wil ik benadrukken dat het Askruisje absoluut niet gezien mag worden als een biecht na overmatig gefeest en drank gebruik

maar ja ik begrijp je moeilijkheid als je er niet mee opgevoed bent en blijft hangen aan uitspraken die uit de lucht gegrepen zijn omtrent de biecht en het askruisje

groetjes
Plaats reactie