Omslag en layout van boeken

Joannah
Berichten: 2544
Lid geworden op: 14 okt 2009, 16:01

Re: Omgang met God, Bijbelse bevinding door Ds CG Vreugdenhi

Bericht door Joannah »

Willem schreef:Afbeelding
Kijken we nu eens goed naar de foto. Dan zie we een volledig gepimpte omgeving. Mooi kort gemaaid gras - een soort gazon, dat vindt men in het open veld niet -, een aangename temperatuur (lekker in je t-shirt) terwijl de zon aan het ondergaan is, geen wind. Een gebedshouding die men geen 5 minuten volhoudt. Dat er geen wind is klopt niet met de wolkenlucht. Nog afgezien van het feit dat als men op deze manier in zo'n mooie omgeving knielt men eerder dit doet om gezien te worden dan dat het de houding van de tollenaar is. Kortom, er wordt hier een beeld neergezet wat niet zou misstaan in een film, maar de eerste de beste die probeert op deze manier in het veld te bidden zal erachter komen dat de realiteit anders is. Jacob had in de nacht een steen tot zijn hoofdkussen. David vocht met een leeuw en een beer. Geen paradijselijke omgevingen voor deze bidders. Maar een wereld verpest door de zonde!

Afbeelding
De omslag van dit boek is nog erger. Naast de al door Ander aangegeven notie dat het een afbeelding moet betreffen van de ruiter uit Openbaringen (De Here Jezus) lijkt het eerder een fiche van Gladiator of een ander meeslepend epos. En heroische boogschutter te paard. Een krijger. Een romantisch avontuur vindt u in dit boek! Maar dat is de Openbaringen niet!

U zult zeggen: Waar let je op. Maar als dit al onbijbels is, waarom zou ik dan de volgens velen o zo veel belangrijkere inhoud wel vertrouwen?

Dit geld niet iig voor het plaatje van Huisman later plaatste:
http://www.depelgrim.nl/contents/media/ ... 165017.jpg[/img]
1. de ruiters uit Openbaringen zijn niet Jezus, anders had dat er wel gestaan, lijkt me.
Het plaatje van Huisman is ook niet bijbels, want bidden met gebvouwen handen is een duitse gewoonte, eigenlijk beveelt de Schrift aan met opgeheven handen te bidden.
Why do we spend money we don’t have on things we don’t need to create impressions that don’t last on people we don’t care about ?
Germanicus
Berichten: 726
Lid geworden op: 10 jul 2010, 11:10

Re: Omslag en layout van boeken

Bericht door Germanicus »

Ichtus schreef:
Erasmiaan schreef:N.O.D.P.
Uhm... ik heb de dikke Van Dale erop nageslagen, maar kon niet vinden wat het betekent. Zou je het kunnen toelichten?
Gokje: Niet Op De Persoon.
Hier beneden is het niet.
Gebruikersavatar
Mister
Administrator
Berichten: 11425
Lid geworden op: 25 jul 2005, 12:06

Re: Omslag en layout van boeken

Bericht door Mister »

Germanicus schreef:Lang geleden maakte 'men' zich druk over hoeveel engelen op de punt van een naald zouden passen. Gelukkig hebben we tegenwoordig de omslag van (theologische) boeken.
;)
Gebruikersavatar
huisman
Berichten: 17369
Lid geworden op: 12 nov 2009, 23:38

Re: Omgang met God, Bijbelse bevinding door Ds CG Vreugdenhi

Bericht door huisman »

Willem schreef:Afbeelding
Kijken we nu eens goed naar de foto. Dan zie we een volledig gepimpte omgeving. Mooi kort gemaaid gras - een soort gazon, dat vindt men in het open veld niet -, een aangename temperatuur (lekker in je t-shirt) terwijl de zon aan het ondergaan is, geen wind. Een gebedshouding die men geen 5 minuten volhoudt. Dat er geen wind is klopt niet met de wolkenlucht. Nog afgezien van het feit dat als men op deze manier in zo'n mooie omgeving knielt men eerder dit doet om gezien te worden dan dat het de houding van de tollenaar is. Kortom, er wordt hier een beeld neergezet wat niet zou misstaan in een film, maar de eerste de beste die probeert op deze manier in het veld te bidden zal erachter komen dat de realiteit anders is. Jacob had in de nacht een steen tot zijn hoofdkussen. David vocht met een leeuw en een beer. Geen paradijselijke omgevingen voor deze bidders. Maar een wereld verpest door de zonde!

Afbeelding
De omslag van dit boek is nog erger. Naast de al door Ander aangegeven notie dat het een afbeelding moet betreffen van de ruiter uit Openbaringen (De Here Jezus) lijkt het eerder een fiche van Gladiator of een ander meeslepend epos. En heroische boogschutter te paard. Een krijger. Een romantisch avontuur vindt u in dit boek! Maar dat is de Openbaringen niet!

U zult zeggen: Waar let je op. Maar als dit al onbijbels is, waarom zou ik dan de volgens velen o zo veel belangrijkere inhoud wel vertrouwen?
Ik vind dit wel heel erg, beide boeken zijn van Bijbelgetrouwe GG predikanten. Moet ik alleen boeken vertrouwen met een zwarte kaft en geschreven door mannen in een zwart pak ? :bobo Weet je wat je met deze prachtige boeken moet doen?.....tolle lege en oordeel dan nog eens
Er gaan er met twee verbonden verloren en met drie en er worden er met twee verbonden behouden en met drie. Prof. G. Wisse.
Ander
Berichten: 3548
Lid geworden op: 20 mar 2007, 20:50

Re: Omslag en layout van boeken

Bericht door Ander »

Wilhelm schreef:@Willem, ik begin je bijdragen in dit topic bijna grappig te vinden. Maar dat zal de bedoeling wel niet zijn ...
@Wilhelm, en de jouwe irritant. Maar dat zal ook wel de bedoeling niet zijn... :hum
Gebruikersavatar
memento
Berichten: 11339
Lid geworden op: 29 dec 2001, 11:42

Re: Omgang met God, Bijbelse bevinding door Ds CG Vreugdenhi

Bericht door memento »

huisman schreef:Ik vind dit wel heel erg, beide boeken zijn van Bijbelgetrouwe GG predikanten. Moet ik alleen boeken vertrouwen met een zwarte kaft en geschreven door mannen in een zwart pak ? :bobo Weet je wat je met deze prachtige boeken moet doen?.....tolle lege en oordeel dan nog eens
Ach ja, ik vrees dat degenen die hier het hardste kritiek hebben, deze boeken toch niet van plan zijn te gaan lezen.

Als dat bekende schilderij, met die vrouw met gevouwen handen op een Bijbel, op een boek van een rechtse predikant uit de GG/GGiN had gestaan, dan hadden we nu deze topic niet gehad. Maar nu gaat het om een boekje van ds. Vreugdenhil... Ik vindt het jammer, dat sommige mensen alles aangrijpen, om bepaalde mensen/predikanten in het verdachtenhoekje te plaatsen.
Ander
Berichten: 3548
Lid geworden op: 20 mar 2007, 20:50

Re: Omgang met God, Bijbelse bevinding door Ds CG Vreugdenhi

Bericht door Ander »

memento schreef:
huisman schreef:Ik vind dit wel heel erg, beide boeken zijn van Bijbelgetrouwe GG predikanten. Moet ik alleen boeken vertrouwen met een zwarte kaft en geschreven door mannen in een zwart pak ? :bobo Weet je wat je met deze prachtige boeken moet doen?.....tolle lege en oordeel dan nog eens
Ach ja, ik vrees dat degenen die hier het hardste kritiek hebben, deze boeken toch niet van plan zijn te gaan lezen.

Als dat bekende schilderij, met die vrouw met gevouwen handen op een Bijbel, op een boek van een rechtse predikant uit de GG/GGiN had gestaan, dan hadden we nu deze topic niet gehad. Maar nu gaat het om een boekje van ds. Vreugdenhil... Ik vindt het jammer, dat sommige mensen alles aangrijpen, om bepaalde mensen/predikanten in het verdachtenhoekje te plaatsen.
-Bijbelgetrouwe GG predikanten. Zijn er ook andere soorten?
-alleen boeken met een zwarte kaft. Is er geen tussenweg?
-Prachtige boeken... smaken verschillen.

Ik heb overigens onlangs een boekje met een zwarte kaft gekocht. Pikzwart. Preken van ds. E. Venema over Jona. Jona op de leerschool van vrije genade heet het. Daar wordt ook gesproken over Bijbelse bevinding. Geen plaatjes, wel Bijbelgetrouw onderwijs. Ik adviseer iedereen daar eens wat van te lezen. En zo heb ik meer leestips, voor de liefhebber. Ook boeken met andere kaften, zelfs met plaatjes.
Gebruikersavatar
Auto
Berichten: 4533
Lid geworden op: 22 feb 2002, 20:01

Re: Omslag en layout van boeken

Bericht door Auto »

Willem en ander, hoe zien jullie dan het afbeelden van bijbelteksten?
Gebruikersavatar
helma
Berichten: 18728
Lid geworden op: 11 sep 2006, 10:36
Locatie: Veenendaal

Re: Omslag en layout van boeken

Bericht door helma »

ik heb het idee dat iedereen (die wilde...) zijn zegje wel heeft kunnen doen over omslagen en lay-outs.
Het lijkt mij tijd voor een slotje.
Mocht er nog een buitengewoon indrukwekkend nieuw gezichtspunt opduiken dan kunnen we overwegen dit topic weer te openen.

Afbeelding
Gesloten