Prof. Dr. J.R. Beeke bezoekt Nederland

JolandaOudshoorn

Re: Prof. Dr. J.R. Beeke bezoekt Nederland

Bericht door JolandaOudshoorn »

MarthaMartha schreef:Het was heel bijzonder.

confronterend, motiverend, indrukwekkend, goed, heel praktisch ook...

de avondlezing is in elk geval na te luisteren via de site van het reformatorisch dagblad (staat er nu nog niet op -7.00 uur- maar zou vandaag erop komen), dat was het praktische gedeelte hoe je huisgodsdienst vorm geeft.

Veel geleerd, veel om over na te denken.
ik kan het nog steeds niet vinden.....
zijn er wel opnames van gemaakt??
Ik weet, mijn Verlosser leeft
MarthaMartha

Bericht door MarthaMartha »

JolandaOudshoorn schreef:

de avondlezing is in elk geval na te luisteren via de site van het reformatorisch dagblad (staat er nu nog niet op -7.00 uur- maar zou vandaag erop komen), dat was het praktische gedeelte hoe je huisgodsdienst vorm geeft.

ja, het was ook een mededeling dat de opname door het rd werd gemaakt (incl. beeld) en via die website te beluisteren zou zijn.
misschien kost het iets langer dan een dag? komt ie er later op ofzo?
Als de moed je in de schoenen zinkt, ga dan eens op je kop staan!
JolandaOudshoorn

hmprff schreef:
Jongere schreef:Dinsdagavond 5 oktober spreekt hij voor de C.S.F.R. in Rotterdam. Tijd: 19:30 uur Locatie: Pelgrimvaderskerk, Delfshaven
Thema: Reformatorische spiritualiteit

Ook deze lezing zal vertaald worden. Het is een open lezing, dus iedereen is hartelijk welkom! Zijn hier nog forummers aanwezig?
ik ga er heeeel hard over nadenken. Misschien moet ik nog het een en ander afspreken met een geliefd forumlid hier wiens naam onuitspreekbaar is ;)
bedoel je mij soms? ;) Gezellig Jo!
dan moet jij mij wel introduceren. anders voel ik mij zo eenzaam tussen al die hooggeleerden.....
henriët

Bericht door henriët »

MarthaMartha schreef:

ja, het was ook een mededeling dat de opname door het rd werd gemaakt (incl. beeld) en via die website te beluisteren zou zijn.
misschien kost het iets langer dan een dag? komt ie er later op ofzo?
Dan hoop ik dat er van maandagavond in A doorn ook een opname gemaakt wordt, mooi/leerzaam thema, maar we kunnen die avond niet.
Een vriendelijk woord hoeft niet veel tijd te kosten maar de echo ervan duurt eindeloos....
JolandaOudshoorn

Het is niets vreselijkers voor een predikant om in het oordeel te horen dat hij Christus niet vrij en voluit heeft aangeboden, maar verborgen en terughoudend. Dr. J. R. Beeke stelde dit zaterdag in Hardinxveld-Giessendam, tijdens een studiedag georganiseerd door stichting De Tabernakel
lees hier verder
Wormser

Bericht door Wormser »

Van de jongerenavond in Noordeloos 'Don’t waste your life – follow God fully!' is een opname te beluisteren op www.audioserver.nl. Ga naar de uitzending van 2 oktober 19.30 van de CGK te Noordeloos.
“Leer de natie haar doop verstaan en Kerk en Staat zijn gered”
helma

Bericht door helma »

helma

Bericht door helma »

Thema-avond Dr. Beeke over Bijbelse opvoeding

Op D.V. maandagavond 17 september 2012 zal dr. J.R. Beeke uit Grand Rapids in de Maranathakerk van de Hersteld Hervormde Gemeente in Woudenberg een thema-avond verzorgen over Bijbelse opvoeding.

Aan de vele boeken die dr. Beeke al heeft geschreven, waarvan sommigen in het Nederlands zijn vertaald, is kort geleden een boek toegevoegd: Parenting by God's Promises, How to Raise Children in the Covenant of Grace (Opvoeden bij Gods beloften. Hoe je kinderen opvoedt in het verbond der genade). Dr. Beeke hoopt over dit thema (met vertaling) te spreken.

Na de pauze is er gelegenheid tot het stellen van vragen. De doop is een sterke pleitgrond, maar hoe draag je dit als ouders aan je kind(eren) over? Wie bij het doopvont heeft gestaan, wie vragen heeft over de kinderdoop, en iedereen die op wat voor wijze dan ook op gedoopte kinderen, tieners en jongeren betrokken is, mag deze avond niet missen! Ds. J. Joppe zal de avond om 19.30 uur openen. Een ieder is van harte welkom! Het adres van de Maranathakerk is Albert Cuyplaan 2 in Woudenberg.
freek

Bericht door freek »

helma schreef:Thema-avond Dr. Beeke over Bijbelse opvoeding

Op D.V. maandagavond 17 september 2012 zal dr. J.R. Beeke uit Grand Rapids in de Maranathakerk van de Hersteld Hervormde Gemeente in Woudenberg een thema-avond verzorgen over Bijbelse opvoeding.

Aan de vele boeken die dr. Beeke al heeft geschreven, waarvan sommigen in het Nederlands zijn vertaald, is kort geleden een boek toegevoegd: Parenting by God's Promises, How to Raise Children in the Covenant of Grace (Opvoeden bij Gods beloften. Hoe je kinderen opvoedt in het verbond der genade). Dr. Beeke hoopt over dit thema (met vertaling) te spreken.

Na de pauze is er gelegenheid tot het stellen van vragen. De doop is een sterke pleitgrond, maar hoe draag je dit als ouders aan je kind(eren) over? Wie bij het doopvont heeft gestaan, wie vragen heeft over de kinderdoop, en iedereen die op wat voor wijze dan ook op gedoopte kinderen, tieners en jongeren betrokken is, mag deze avond niet missen! Ds. J. Joppe zal de avond om 19.30 uur openen. Een ieder is van harte welkom! Het adres van de Maranathakerk is Albert Cuyplaan 2 in Woudenberg.
Hij sprak gisteren ook in deze kerk. Dat was een mooie dienst.
helma

Bericht door helma »

Ik denk (hoop...) dat de lezing van vanavond mee te luisteren is via kerkomroep HHG Woudenberg.
Daar heb ik de preek van gister ook na geluisterd.

Ik was van plan vanavond te gaan, maar red het niet. A.s woensdag hopen we tot zaterdagavond naar Engeland te gaan om onze dochter weg te brengen. Dat wordt nog hard aanpoten om alles in orde te hebben voor vertrek/logé's en achterblijvers.
Afgewezen

Bericht door Afgewezen »

helma schreef:Ik denk (hoop...) dat de lezing van vanavond mee te luisteren is via kerkomroep HHG Woudenberg.

Ik was van plan vanavond te gaan, maar red het niet. A.s woensdag hopen we tot zaterdagavond naar Engeland te gaan om onze dochter weg te brengen. Dat wordt nog hard aanpoten om alles in orde te hebben voor vertrek/logé's en achterblijvers.
Niet handig als je al een beetje doorloopt. ;)
helma

Bericht door helma »

Afgewezen schreef:
helma schreef:Ik denk (hoop...) dat de lezing van vanavond mee te luisteren is via kerkomroep HHG Woudenberg.

Niet handig als je al een beetje doorloopt. ;)
nee, heel verstandig dat ik én mijn middagprogramma heb veranderd in een middagdutje en vanavond ook lekker thuisblijf.
Ik wéét het wel.... :huhu
Plaats reactie