Country/Christmas fairs en markten

Plaats reactie
Billy
Berichten: 1740
Lid geworden op: 29 dec 2001, 11:49
Locatie: NL

Country/Christmas fairs en markten

Bericht door Billy »

Wat vinden jullie van de winter/christmas markten en fairs die overal in de komende maanden gehouden worden?

Zelf vind ik het reuzegezellig al besef ik dat er ookhier weer een hoop materialisme bij komt kijken.

let wel ik doel niet op de jinglebell feesten maar de fairs waar natuur, kleding en cultuur centraal staan.

zie voor meer info : http://www.landleven.nl/agenda.html.nl
"Indien het hier in 't Vaderland zoo gelegen is, dat men de waarheid niet mag spreken, zoo ist er ellendig gesteld. Nochtans zal ik die spreken, zoo lang als mijn oogen open staan."

Michiel Adriaanszoon de Ruyter
Matthijs
Berichten: 2050
Lid geworden op: 07 okt 2002, 21:03

Bericht door Matthijs »

Link werkt niet Billy..

Dit is de juiste link


http://www.landleven.nl/agenda.html
Jelle

Bericht door Jelle »

Christmas markten? het slaat natuurljk nergens op, neemt niet weg dat ik het wel gezellig vind om over de markten te lopen overal eens te snuffelen en te genieten van de mooie verlichting die er hangt.
Alleen met Kerst heeft het voor mij niets te maken. Ja wel voor de mensen die hun hele huis vol willen hangen met kerstballen en noem maar op tot aan grote sparren toe in huis. Maar met Kerst de herdenking van de geboorte van de Heere Jezus heeft dit dus niets te maken.
Maar het is natuurlijk wel gezellig om zomaar eens over die gezellig verlichte markten te lopen en dat zou ook op donker avonden in oktober en november kunnen maar ook in januari.
Heerlijk s´avonds rondstruinen over vrolijk verlichte wintermarkten in januari en na afloop thuis je heerlijk warmen bij de CV ketel met een warme kop chocolade of een warm glas gluwein, gezellig toch, voor mij wel, maar voor velen niet denk ik zo.
pingpongbal

Bericht door pingpongbal »

Iemand wel eens naar de jaarlijkse kerstmarkt in Dordrecht geweest??? Ik wel, vorig jaar. Ik vind het altijd wel gezellig, al die lichtjes en vuurkorven enzo. En er zijn vaak leuke oude ambachten te zien, hele mooie beeldhouwwerken herinner ik me. Kijk hier voor meer informatie

Ja als je er bij nadenkt heeft het allemaal weinig met de échte betekenis van Kerstfeest te maken. Dan denk ik wel eens: moet je kijken wat je nou nog terug ziet op zo'n markt van de betekenis van Kerst.....
Jelle

Bericht door Jelle »

Wij gaan nog wel eens naar Oberhousen naar winkelcentrum ´Centro`. gewoon voor de gezelligheid, maar ook wel in de zomer, in december hopen we ook weer een keer te gaan. Dusseldorf nooit geweest, maar daar loop je geloof ik buiten in de winkelstraat en Oberhousen is een overdekt winkelcentrum, dus altijd lekker warm en droog en buiten staan nog wel wat blokhutten waar je heerlijke worst kan kopen.:D;)
Refojongere

Bericht door Refojongere »

Zijn er nog meer activiteiten aan de kustplaatsen rond kerst die goed bezocht worden behalve kerstmarkten?
lebaoth
Berichten: 583
Lid geworden op: 09 jul 2002, 15:18
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Bericht door lebaoth »

Ik snap het niet zo goed meer. Men is tegen kerstboom en kerstballen en je gaat wel naar zoiets decadents als een kerstfairy?
'Geloof in de Heere Jezus Christus en gij zult zalig worden.'
Plaats reactie