Tja. Wat was blijven hangen bij die bezoeker?Ander schreef:Gelukkig, toch nog een scheutje azijn...coupe soleil schreef:Wel ene aardig stukje inderdaad. Apeldoorn is dan ook een leuke gemeente.
Maar jammer genoeg was de preek niet zo inspererend. Ik haak ook af als een predikant het heeft over 'nagelschrapseltjes' en dergelijke.
Oranjegekte
-
Re: Oranjegekte
't is ende altemael gezwetschJoannah schreef:Ik geloof dat alle mods al met vakantie zijn, voor herhaaldelijk totaal off topic gaan, en dan ook nog in een richting, waar de farizeeers destijds een puntje aan kunnen zuigen.
kolder is inderdaad de enige benaming die dit gezemel over het uitgetrokken jasje van een overleden predikant verdient.
of kolder, soo ghy wilt.
Wanneer den heeten somerzonne
Syn warmte geeft is 't al en goet
dat hem, die de ghemeente sticht
Zich van syn opperkleed ontdoet.
Maar ach, gheliefden leezer
duidt het en toch niet euvel seer
dat in dees hitte van den mug
een arabisch oliphant wordt en gemaeckt.
en dat en zelfsch het opperkleed
tot een dispuut geraeckt.
Wanneer den noorden- of den zuydenwind
herleeft is 't al weer weg
en gaet men over, kijck 't maer nae
tot zinnigen stof, 't welck meer en sticht
dan syt ghe niet meer heetgeblaeckerd, neen
en kunt ge 't opperkleed weer ende aen.
Ander schreef:'t is ende altemael gezwetschJoannah schreef:Ik geloof dat alle mods al met vakantie zijn, voor herhaaldelijk totaal off topic gaan, en dan ook nog in een richting, waar de farizeeers destijds een puntje aan kunnen zuigen.
kolder is inderdaad de enige benaming die dit gezemel over het uitgetrokken jasje van een overleden predikant verdient.
of kolder, soo ghy wilt.
Wanneer den heeten somerzonne
Syn warmte geeft is 't al en goet
dat hem, die de ghemeente sticht
Zich van syn opperkleed ontdoet.
Maar ach, gheliefden leezer
duidt het en toch niet euvel seer
dat in dees hitte van den mug
een arabisch oliphant wordt en gemaeckt.
en dat en zelfsch het opperkleed
tot een dispuut geraeckt.
Wanneer den noorden- of den zuydenwind
herleeft is 't al weer weg
en gaet men over, kijck 't maer nae
tot zinnigen stof, 't welck meer en sticht
dan syt ghe niet meer heetgeblaeckerd, neen
en kunt ge 't opperkleed weer ende aen.

Wel grappig.huisman schreef:Rond deze tijd gaan wij (De luchtmacht) met één F16 het spelersvliegtuig begeleiden, als ze gewonnen hadden waren wij met twee F16's gegaanBJD schreef:Er zulen hier morgen nog wel een paar hun ongenoegen willen uiten over de huldiging...Mister schreef:Kunnen we onderhand sluiten hier?

Do not waste time bothering whether you ‘love’ your neighbor; act as if you did. As soon as we do this we find one of the great secrets. When you are behaving as if you loved someone, you will presently come to love him."
vreselijke stoelen heeft die 777-200.Marnix schreef:Wel grappig.huisman schreef:Rond deze tijd gaan wij (De luchtmacht) met één F16 het spelersvliegtuig begeleiden, als ze gewonnen hadden waren wij met twee F16's gegaanBJD schreef:Er zulen hier morgen nog wel een paar hun ongenoegen willen uiten over de huldiging...Mister schreef:Kunnen we onderhand sluiten hier?
Why do we spend money we don’t have on things we don’t need to create impressions that don’t last on people we don’t care about ?
Die F16 zit best wel lekker 

Er gaan er met twee verbonden verloren en met drie en er worden er met twee verbonden behouden en met drie. Prof. G. Wisse.
Na 10 uur nog?huisman schreef:Die F16 zit best wel lekker
Why do we spend money we don’t have on things we don’t need to create impressions that don’t last on people we don’t care about ?
? De F-16 heeft het vliegveld vanaf het Nederlands luchtruim begeleid, niet vanaf Zuid-Afrika hoor 

Do not waste time bothering whether you ‘love’ your neighbor; act as if you did. As soon as we do this we find one of the great secrets. When you are behaving as if you loved someone, you will presently come to love him."
Even nu zonder gekheid. Wat mij betreft bepaalt iedereen zelf of hij wel of geen colbertje aandoet, geldt ook voor alle ambtsdragers.Ander schreef:Ik heb niet het idee dat ik mezelf moedwillig in gevaar begaf, gisteren in de kerk. Beetje misbruik maken van de catechismus, oftwel, je reinste kolder.Luther schreef:En dan heeft nog niemand gereageerd op mijn stelling, dat het aanhouden van het colbertje met deze hitte betekent, dat je jezelf moedwillig in gevaar begeeft. (6e gebod, uitleg HC)Wilhelm schreef:Oh, oh, oh wat heb ik los gemaakt ! Dit wordt een nieuwe reden voor een scheuring. Na de kuitbroek, bef en steek hebben we nu een nieuw breekpunt : "het colbertje uit bij warm weer."
Maar als ik voor mezelf spreek, ik val werkelijk flauw als ik zo'n pakket om moet doen. Dan is het kiezen: of niet naar de kerk, of op z'n zomers.
De kracht van het Evangelie zit in de bezittelijke voornaamwoorden. (Maarten Luther, WA 101, 2, 25)
Volgens mij is dit typisch een middelmatige zaak. Bij het al dan niet dragen van een pak staat of valt de degelijkheid niet. Bij dit weer ga ik echt geen pak aantrekken. Ik zou er wat van krijgen. Kun je er goed tegen? Prima als je met pak ter kerke gaat. Laten we elkaar niet de maat nemen aan de hand van de zwartheid en/of aanwezigheid van een pak.Luther schreef:Even nu zonder gekheid. Wat mij betreft bepaalt iedereen zelf of hij wel of geen colbertje aandoet, geldt ook voor alle ambtsdragers.Ander schreef:Ik heb niet het idee dat ik mezelf moedwillig in gevaar begaf, gisteren in de kerk. Beetje misbruik maken van de catechismus, oftwel, je reinste kolder.Luther schreef:En dan heeft nog niemand gereageerd op mijn stelling, dat het aanhouden van het colbertje met deze hitte betekent, dat je jezelf moedwillig in gevaar begeeft. (6e gebod, uitleg HC)Wilhelm schreef:Oh, oh, oh wat heb ik los gemaakt ! Dit wordt een nieuwe reden voor een scheuring. Na de kuitbroek, bef en steek hebben we nu een nieuw breekpunt : "het colbertje uit bij warm weer."
Maar als ik voor mezelf spreek, ik val werkelijk flauw als ik zo'n pakket om moet doen. Dan is het kiezen: of niet naar de kerk, of op z'n zomers.
Ik bewaar hem voor je.MarthaMartha schreef:als iemand nu z'n vuvuzela weg doet, dan houden wij ons aanbevolen....
we willen een zeker forummer nog eens verrassen op een ochtend-serenade....
Voorwaarde: we willen wel weten wie en een filmpje van de reactie.
Vertel God niet hoe groot jouw storm is. Vertel de storm hoe groot jouw GOD is !!!
Zag het net in het journaal, de terugkomst van onze helden. Het zag er maar treurigjes uit.
Ze waren net in de bus gestapt en het werd noodweer
Ze gingen naar een geheime locatie, Noordwijk dus.
De fans hebben hen niet te zien gekregen.
In Amsterdam waren ze bezig de laatste zooi op te ruimen, had het maar laten liggen, morgen komt er weer een paar ton bij
Overigens is het blazen op een vuvuzela prima om je longfunctie op te krikken !
(Voor de rokers en longpatienten onder ons)
Ze waren net in de bus gestapt en het werd noodweer

Ze gingen naar een geheime locatie, Noordwijk dus.
De fans hebben hen niet te zien gekregen.
In Amsterdam waren ze bezig de laatste zooi op te ruimen, had het maar laten liggen, morgen komt er weer een paar ton bij

Overigens is het blazen op een vuvuzela prima om je longfunctie op te krikken !
(Voor de rokers en longpatienten onder ons)
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
Oranjegekte......................leeg.........................uiterst leeg.....................................volkomen leeg.........duivels leeg.
Er gaan er met twee verbonden verloren en met drie en er worden er met twee verbonden behouden en met drie. Prof. G. Wisse.
- MarthaMartha
uh... moeten we kijken of we iemand kunnen vinden om te filmen, want we willen beide toeteren..... goed hard...Lourens schreef:Ik bewaar hem voor je.MarthaMartha schreef:als iemand nu z'n vuvuzela weg doet, dan houden wij ons aanbevolen....
we willen een zeker forummer nog eens verrassen op een ochtend-serenade....
Voorwaarde: we willen wel weten wie en een filmpje van de reactie.
Als de moed je in de schoenen zinkt, ga dan eens op je kop staan!
huisman schreef:Oranjegekte......................leeg.........................uiterst leeg.....................................volkomen leeg.........duivels leeg.
Wil je er over praten? Doe ff rustig.
Een houtworm met plankenkoorts is nooit grappig.