Wat ga jij stemmen?

Welke partij ga je D.V. 9 juni stemmen?

Peiling eindigde op 26 mei 2010, 01:38

CDA
9
13%
PvdA
3
4%
SP
1
1%
VVD
0
Geen stemmen
PVV
5
7%
GroenLinks
0
Geen stemmen
ChristenUnie
12
18%
D66
0
Geen stemmen
PvdDieren
0
Geen stemmen
SGP
37
55%

Totaal aantal stemmen: 67

Marie-Henriëtte

Re: Wat ga jij stemmen? (Doorlopende peiling.)

Bericht door Marie-Henriëtte »

Orchidee schreef:
Marie-Henriëtte schreef:
Verder hoop ik dat Dijkgraaf de tweede man wordt. Een econoom in de Tweede Kamer namens de SGP is niet gek, zeker niet ten tijde van deze crisis.
En uit de ger.gem. dat past mooi bij de wortels van de partij.
:wiz :oO
Wat is er mis? :)

Volgens de meest jonge peilingen (Synovate) staat de SGP op drie zetels. Ben benieuwd.
Wilhelm

Re: Wat ga jij stemmen?

Bericht door Wilhelm »

Kees vd Staaij twittert zojuist het volgende :

Zijn drie zetels voor de SGP haalbaar? Ja, zie laatste peiling! Jouw stem kan morgen het verschil maken! http://bit.ly/gl0UB

http://twitter.com/keesvdstaaij

Het is echt te hopen dat die derde zetel er mag komen !!
jvdg

Re: Wat ga jij stemmen? (Doorlopende peiling.)

Bericht door jvdg »

Afgewezen schreef:
GJdeBruijn schreef:
Afgewezen schreef:Als ik strategisch zou stemmen, zou het PvdA worden, trouwens. ;)
Je bedoelt die anti-christelijke partij met die lijsttrekker die het eerste homohuwelijk ter wereld persoonlijk voltrok? ::please
Ja, die bedoel ik (ik had het over strategisch stemmen, weet je nog?). De PvdA heeft in elk geval oog voor de zwakkeren in de samenleving. Maar troost je, ik hoop morgen AR te stemmen.
Ik heb vanavond het debat gezien en daarna NOVA.
En ik schaam ik me voor de draaikonterij van AR.

Ik hou het maar bij KvdS, dan weet ik tenminste waar ik echt aan toe ben.
Kom op, Afgewezen, steun de SGP om mss. een 3e zetel binnen te halen en om de werkdruk van de 2 kamerleden te verlichten en de partij te versterken.
Ik dreig ook een zwakkere in de samenleving te worden, maar ik weiger principes op te offeren voor de portemonnee.
refo

Bericht door refo »

Welk principe offer je op als je CU stemt?

En welk verschil is er als SGP drie zetels heeft?

Het echte potentieel van de SGP is ca 152.000 stemmers. Alleen in 2002 waren er 162000. En dat was in de tijd van Pim Fortuin. Dus als de onvrede bij de kiezers overheersen blijft dan zou de SGP daarvan kunnen profiteren. (Iemand op dit forum sprak eens over een zoon die SGP gestemd heeft: dat zijn in ieder geval nette mensen.)
Maar dat heeft niets met principes te maken?

De grootste fout die Staaij telkens maakt is zuigen richting CU dat ze zo weinig 'bereikt' hebben. Dat is nog maar zeer de vraag. In ethisch opzicht is zelfs stilstand momenteel vooruitgang. Ik adviseer daarom alle SGP-ers eens een keer CU te stemmen. Dat levert dan misschien drie zetels voor de CU op. En dan gebeurt er misschien nog iets positiefs.
--------------
Voorts ben ik van mening dat portretten van oudvaders, reformatoren en andere theologen niet zouden moeten worden toegestaan als avatar.
jvdg

Bericht door jvdg »

refo schreef:Welk principe offer je op als je CU stemt?

En welk verschil is er als SGP drie zetels heeft?
Ik offer dan de principes op t.a.v. de homosexuele praxis, het niet voor 100% afkeuren van abortus provocatus en euthanasie, althans het schipperen met deze fundamentele zaken.

Die 3e zetel voor de SGP levert een onderwijsman op.
Het onderwerp bijzonder onderwijs is sedert de schoolstrijd niet meer zo bestreden geweest als nu.
Het is goed als er dan op dat terrein ook een christelijk geluid wordt gehoord, en een weerwoord wordt geleverd.
-DIA-

Bericht door -DIA- »

LAATSTE OPROEP:

KEN JE VERANTWOORDELIJKHEID,
en kies wat werkelijk de enige verantwoorde mogelijkheid is...
© -DIA- 33.950 || ©Dianthus »since 03.10.2008«
vlinder

Bericht door vlinder »

-DIA- schreef:LAATSTE OPROEP:

Nou sjonge, door jouw bijdrage ben ik opeens helemaal overtuigd en velen met mij.... :hum
Een lepel vol vriendelijkheid helpt de ander om de waarheid te slikken.
Margriet
Contacteer:

Bericht door Margriet »

Heb al lang gestemd..
Christian faith has to do less with what you know and more with whom you know, namely God and God in Christ. Rev. Martin E Marty
Tiberius
Administrator

Bericht door Tiberius »

Je kan nog tot enkele minuten voor 21:00 uur oproepen, hoor.

Ik denk, dat ik Bisschop ga stemmen, de 3e van de SGP. Een onderwijsman in de kamer lijkt me verstandiger dan een econoom; het reformatorisch onderwijs stevent denk ik op een grotere crisis af als de economische.

Dat een GG-er beter zou passen bij de wortels van de partij (en die van mezelf ;) ), geef ik dan maar even een lagere prioriteit.
Overigens hoop ik dat ze beiden in de kamer komen.
Auto

Bericht door Auto »

Tiberius schreef:
Je kan nog tot enkele minuten voor 21:00 uur oproepen, hoor.

Ik denk, dat ik Bisschop ga stemmen, de 3e van de SGP. Een onderwijsman in de kamer lijkt me verstandiger dan een econoom; het reformatorisch onderwijs stevent denk ik op een grotere crisis af als de economische.

Dat een GG-er beter zou passen bij de wortels van de partij (en die van mezelf ;) ), geef ik dan maar even een lagere prioriteit.
Overigens hoop ik dat ze beiden in de kamer komen.
Ik werd ook al op de Veenendaler gewezen door mijn ega .............
Erasmiaan

Bericht door Erasmiaan »

Geen gedraai, ik stem op Kees van der Staaij (zou Menno de Bruyne zeggen). :huhu
Bonny
Contacteer:

Bericht door Bonny »

Erasmiaan schreef:Geen gedraai, ik stem op Kees van der Staaij (zou Menno de Bruyne zeggen). :huhu
Of: geen getob, stem op Bisschop :)
The Groom's still waiting at the altar
Marnix

Bericht door Marnix »

Sorry, kan dat niet wat groter? Ik kan je propaganda nauwelijks lezen. En gelukkig hebben we in Nederland democratie :D

@ jvdg: Ik schaam me vooral voor Nova, die naar antwoorden probeert te vissen... Waarvan het helemaal niet wijs is om daar in de pres uitspraken over te doen, het is een kwestie die gevoelig ligt en die je intern moet behandelen. En in verkiezingstijd is het helemaal niet wijs om dat te doen want welk antwoord je ook geeft, het kost altijd stemmen. Logisch dat hij duidelijk heeft aangegeven: Ik geef daar gewoon geen antwoord op.

Wel leuk trouwens, dat filmpje van die CU-stemmer, dat was een goede bekende (collega van Joanne, ex-collega van mij en woont om de hoek). Erg leuk om te zien!
Do not waste time bothering whether you ‘love’ your neighbor; act as if you did. As soon as we do this we find one of the great secrets. When you are behaving as if you loved someone, you will presently come to love him."
-DIA-

Bericht door -DIA- »

Marnix schreef:

Sorry, kan dat niet wat groter? Ik kan je propaganda nauwelijks lezen. En gelukkig hebben we in Nederland democratie :D
Maar die democratie is ook niet alles: als ze je de dictatuur van de meerderheid willen opleggen...
Is dit anders dan een totalitair optreden?
© -DIA- 33.950 || ©Dianthus »since 03.10.2008«
henriët

Bericht door henriët »

Marnix schreef: @ jvdg: Ik schaam me vooral voor Nova, die naar antwoorden probeert te vissen... Waarvan het helemaal niet wijs is om daar in de pres uitspraken over te doen, het is een kwestie die gevoelig ligt en die je intern moet behandelen. En in verkiezingstijd is het helemaal niet wijs om dat te doen want welk antwoord je ook geeft, het kost altijd stemmen. Logisch dat hij duidelijk heeft aangegeven: Ik geef daar gewoon geen antwoord op.
Eens dat Nova ook wel erg doorging, maar laten we eerlijk zijn, Rouvoet wilde ook echt geen antwoord geven op de vraag, waarom laat hij juist hier geen bijbels geluid horen, dat vond ik wel jammer!
Een vriendelijk woord hoeft niet veel tijd te kosten maar de echo ervan duurt eindeloos....
Plaats reactie