homo vraagstuk CU

Gebruikersavatar
pierre27
Berichten: 5402
Lid geworden op: 10 sep 2005, 12:00
Locatie: Eemvallei

Re: homo vraagstuk CU

Bericht door pierre27 »

Zita schreef:
Marnix schreef:Inmiddels heeft Rouvoet aangegeven dat hij wat op de zaken vooruit is gelopen en dat hij door helemaal niet over beslist, maar dat de selectiecommissie dat doet.
inmiddels is wel duidelijk dat de visie op homoseksualiteit binnen de CU nogal chaotisch is. Tot nu toe hebben ze iedere concrete uitlating weer teruggenomen of genuanceerd, geloof ik. Ik ben er nog niet uit of ik die meneer De Geer nou meelijwekkend of heldhaftig vind.

Hij is verre van meelijwekkend hoor, neem dat gerust van mij aan..
Zalig is de mens, welken de Heere de zonden niet toerekent.
Online
Gebruikersavatar
Zita
Moderator
Berichten: 10456
Lid geworden op: 11 aug 2007, 13:12

Re: homo vraagstuk CU

Bericht door Zita »

freek schreef:
Zita schreef:
Marnix schreef:Inmiddels heeft Rouvoet aangegeven dat hij wat op de zaken vooruit is gelopen en dat hij door helemaal niet over beslist, maar dat de selectiecommissie dat doet.
inmiddels is wel duidelijk dat de visie op homoseksualiteit binnen de CU nogal chaotisch is. Tot nu toe hebben ze iedere concrete uitlating weer teruggenomen of genuanceerd, geloof ik. Ik ben er nog niet uit of ik die meneer De Geer nou meelijwekkend of heldhaftig vind.
Ik zou niet weten waarom hij meelijwekkend is. Hij geeft interview waarin hij aantal persoonlijke zaken meegeeft. Dat de media er met deze hijgerigheid en gretigheid op afspringen, zegt eerder iets van Nederland dan van vdGeer. En het zegt ook wel iets van de slingerhouding van de CU. Ik hoop dat ze durf zullen (gaan) tonen en durven te zeggen: hier staan we voor, jammer dat we daar geen herkenning voor vinden in samenleving, maar dit blijft onze overtuiging.
Ik vind het ergens wel wat meelijwekkend als je meest intieme gevoelens op die manier besproken worden en een politieke speelbal worden. En als je eigen partij er met zo weinig beleid en integerheid mee omgaat, lijkt mij dat zuur. Hij wordt als 'onze homo' ingezet, terwijl hij volgens mij gewoon 'ons aspirant-kamerlid' zou moeten zijn.
Plaats reactie