Lijsttrekkersdebat

Gebruikersavatar
refo
Berichten: 23886
Lid geworden op: 29 dec 2001, 11:45

Re: Lijsttrekkersdebat

Bericht door refo »

'Wat kijk je lief' is volgens mij een (plaatselijke) uitdrukking tegen iemand die blijft vragen, maar geen antwoord krijgen kan.
Ik heb hem wel meer gehoord.

En wat de Rutterel betreft: weet iemand of ergens de sommetjes te vinden zijn? Het heeft oor mij een hoog welles-nietes gehalt. Ik heb het verkiezingsproram van de VVD een beetje bekeken, maar dat is een werkelijk onleesbaar document.
--------------
Voorts ben ik van mening dat portretten van oudvaders, reformatoren en andere theologen niet zouden moeten worden toegestaan als avatar.
Gebruikersavatar
jvdg
Berichten: 12063
Lid geworden op: 12 okt 2006, 14:07

Re: Lijsttrekkersdebat

Bericht door jvdg »

refo schreef:'Wat kijk je lief' is volgens mij een (plaatselijke) uitdrukking tegen iemand die blijft vragen, maar geen antwoord krijgen kan.
Ik heb hem wel meer gehoord.

En wat de Rutterel betreft: weet iemand of ergens de sommetjes te vinden zijn? Het heeft oor mij een hoog welles-nietes gehalt. Ik heb het verkiezingsproram van de VVD een beetje bekeken, maar dat is een werkelijk onleesbaar document.
Ik ben het van harte met je eens.
Als de ondervraagster doordramt, en je kunt, realistisch gezien, geen echt antwoord geven, dan rest je toch niets anders dan zo'n antwoord.
Wat een onzin om met zo'n (meer seksistische) opmerking te komen als "een knietje geven".

En wat Rutte betreft, zijn vaagheidsgehalte nadert de 100%.
Ons nationaal gekoesterde politieke baby kan zichzelf momenteel alles veroorloven.
Het VVD programma doorpluizend blijkt fataal voor de zwakkeren (economisch en medisch) van NL.
Rutte verwijt zijn tegenstanders het niet begrijpen, maar geeft geen helder antwoord op de gevolgen van zijn VVD-beleid. Vaag, vaag, agressief.....

Hoe ireëel dan ook, dan scoort Roemer (SP) 100% op eerlijkheid jegens de kiezer.

Het is bedroevend.

Hoewel het SGP-programma ook niet echt sociaal is, heeft het toch oog voor de zwaksten en de zwakkeren in de samenleving.
Maar ik heb het eerder gesteld, principes gaan vóór welvaart.
Gebruikersavatar
Marnix
Berichten: 13464
Lid geworden op: 21 jul 2005, 13:18
Locatie: Hilversum

Re: Lijsttrekkersdebat

Bericht door Marnix »

ChristenConservatief schreef:
Zita schreef:het wordt ook allemaal heerlijk opgeblazen. Balkenende zegt (dwaze opmerking, trouwens) dat een presentatrice lief kijkt, als hij geen zin heeft om antwoord te geven. Heel Nederland over z'n toeren. Rutte ligt overhoop met een omroep, omdat ze 'op tijd' verschillend interpreteren. Ernstige consequenties voor zijn voorsprong.
:bobo
Tja, als je het circus in Den Haag op een normale dag ziet, is het al een populistische bende. In verkiezingstijd zijn dit soort dingen te verwachten. De enige partij die als een rots in de branding van kiezersbedrog en populisme staat, is en blijft de SGP! :garde
Zo'n opmerking doet het vast goed bij het volk hier. :) Maar je had de CU ook nog wel even mogen noemen :D
Do not waste time bothering whether you ‘love’ your neighbor; act as if you did. As soon as we do this we find one of the great secrets. When you are behaving as if you loved someone, you will presently come to love him."
Gebruikersavatar
Margriet
Berichten: 1517
Lid geworden op: 17 dec 2003, 04:15
Locatie: Michigan
Contacteer:

Re: Lijsttrekkersdebat

Bericht door Margriet »

refo schreef:'Wat kijk je lief' is volgens mij een (plaatselijke) uitdrukking tegen iemand die blijft vragen, maar geen antwoord krijgen kan.
Ik heb hem wel meer gehoord.

En wat de Rutterel betreft: weet iemand of ergens de sommetjes te vinden zijn? Het heeft oor mij een hoog welles-nietes gehalt. Ik heb het verkiezingsproram van de VVD een beetje bekeken, maar dat is een werkelijk onleesbaar document.


www.netwerk.tv
Christian faith has to do less with what you know and more with whom you know, namely God and God in Christ. Rev. Martin E Marty
Gebruikersavatar
caprice
Berichten: 2672
Lid geworden op: 22 jan 2004, 21:51
Locatie: Woestijn des levens

Re: Lijsttrekkersdebat

Bericht door caprice »

Tiberius schreef:Geen optie
Niet komen opdagen, was echter geen optie, gaf Balkenende toe. ,,Weet u wat dan wordt gezegd? 'Hij loopt weg'. En ik wil wel graag dat het CDA de grootste wordt.''
Geen optie? Dus op zondag het CDA groot maken is belangrijker dan God groot maken?
Dat is wederom een bevestiging om mijn stem niet te misbruiken voor het CDA.
Gewetensbezwaarde trouwambtenaar - 'De totalitaire staat werpt het geweten van haar burgers weg als een waardeloos vod'
Dr. J.H. Bavinck
Gebruikersavatar
freek
Berichten: 5711
Lid geworden op: 24 nov 2005, 13:55

Re: Lijsttrekkersdebat

Bericht door freek »

refo schreef:'Wat kijk je lief' is volgens mij een (plaatselijke) uitdrukking tegen iemand die blijft vragen, maar geen antwoord krijgen kan.
Ik heb hem wel meer gehoord.
Inderdaad. In de uitgebreide variant: 'Je kunt nog zo lief kijken, maar ik doe/zeg het toch niet'.
Het bizarre is nog dat in veel media gedaan wordt alsof hij plompverloren 'U kijkt zo lief' zei. Onzin natuurlijk.
Gebruikersavatar
helma
Berichten: 18756
Lid geworden op: 11 sep 2006, 10:36
Locatie: Veenendaal

Re: Lijsttrekkersdebat

Bericht door helma »

ik volg de politiek niet zo. Vandaar dat ik ook stomverbaasd was toen gister iemand tegen mij zei: u kijkt zo lief.
Het kwartje viel later pas :huhu
Gebruikersavatar
Marnix
Berichten: 13464
Lid geworden op: 21 jul 2005, 13:18
Locatie: Hilversum

Re: Lijsttrekkersdebat

Bericht door Marnix »

Margriet schreef:
refo schreef:'Wat kijk je lief' is volgens mij een (plaatselijke) uitdrukking tegen iemand die blijft vragen, maar geen antwoord krijgen kan.
Ik heb hem wel meer gehoord.

En wat de Rutterel betreft: weet iemand of ergens de sommetjes te vinden zijn? Het heeft oor mij een hoog welles-nietes gehalt. Ik heb het verkiezingsproram van de VVD een beetje bekeken, maar dat is een werkelijk onleesbaar document.


http://www.netwerk.tv
Hier staan de berekeningen van Netwerk en VVD:

http://www.netwerk.tv/artikelen/comment ... k-en-rutte

http://www.netwerk.tv/artikelen/hoe-rekende-netwerk

En de berekening van de VVD:

http://www.netwerk.tv/artikelen/berekening-vvd
Do not waste time bothering whether you ‘love’ your neighbor; act as if you did. As soon as we do this we find one of the great secrets. When you are behaving as if you loved someone, you will presently come to love him."
Plaats reactie