Actie ouders na vonnis ontvoering

Mariken1
Berichten: 17
Lid geworden op: 24 okt 2005, 22:51

Re: Actie ouders na vonnis ontvoering

Bericht door Mariken1 »

Marie-Henriëtte schreef:
BJD schreef:
Marie-Henriëtte schreef:
memento schreef:Als maatschappij moeten we het niet willen, dat "geestelijk gestoorden", nadat ze bewezen hebben een gevaar voor de samenleving te zijn, zonder hulp, en zonder controle of ze voldoende "genezen" zijn (en dus geen gevaar meer vormen voor de samenleving), weer vrijgelaten worden.
Volgens mij werd Martin C. ook nog wel in de gaten gehouden nadat hij zijn straf had uitgezeten voor het plegen van verschillende ernstige delicten. Toch is hij na zijn vrijlating weer opnieuw de fout ingegaan door Sybine Jansons te misbruiken en daarna nog een stap verder te gaan door haar te vermoorden. Hij is (in 2000) veroordeeld tot twintig jaar gevangenisstraf en TBS. Nog tien jaar, en misschien een paar jaar TBS, en hij loopt waarschijnlijkt weer vrij rond.
Heb je die docu al gezine. Zo zitten er veel in klinieken die er nooit mer uit komen.. Vermoedelijk hij ook niet meer is te hopen.
Ik heb de documentaire zojuist bekeken. Deze mensen leiden een normaal leven, met alles erop en eraan, alleen in een gebied met afgesloten grenzen. Op proefverlof gaan ze ook nog steeds, onder begeleiding. Een straf kan ik het eigenlijk niet echt noemen, maar ja, het zal wel aan mij liggen.
Het is ook geen straf meer, de straf gaat voor de TBS uit. Met andere woorden, deze mensen hebben hun straf al vele jaren geleden uitgezeten, zijn behandeld em die behandeling is niet aangeslagen. Dus zitten zij nu levenslang in de TBS.

En ik weet niet wat jouw definitie van een normaal leven is, maar ga maar eens iedere nacht slapen in een kamer die op slot is. Aan de buitenkant op slot gedaan, en niet door jouzelf te openen. Om maar eens iets te noemen.....
Marie-Henriëtte
Berichten: 1087
Lid geworden op: 01 jan 2008, 16:41

Re: Actie ouders na vonnis ontvoering

Bericht door Marie-Henriëtte »

Mariken1 schreef:Het is ook geen straf meer, de straf gaat voor de TBS uit. Met andere woorden, deze mensen hebben hun straf al vele jaren geleden uitgezeten, zijn behandeld em die behandeling is niet aangeslagen. Dus zitten zij nu levenslang in de TBS. En ik weet niet wat jouw definitie van een normaal leven is, maar ga maar eens iedere nacht slapen in een kamer die op slot is. Aan de buitenkant op slot gedaan, en niet door jouzelf te openen. Om maar eens iets te noemen.....
Ze hebben tenminste wel een schoonheidssalon (pedicure etc.) een Tattoo-zetter en vrij Internet zoals ik begreep wat ze allemaal konden doen. Waarschijnlijk hebben ze binnenkort ook dames die langs komen en die zichzelf 'verkopen'. Dat werd overlegd tijdens een vergadering, dat daar wel behoefte aan was. Bewoners gaven zelfs aan dat zij het er heerlijk relaxed vonden.
Laatst gewijzigd door Marie-Henriëtte op 31 mar 2010, 23:12, 1 keer totaal gewijzigd.
eilander
Moderator
Berichten: 16786
Lid geworden op: 15 okt 2007, 21:42

Re: Actie ouders na vonnis ontvoering

Bericht door eilander »

Marie-Henriëtte schreef:
Mariken1 schreef:Het is ook geen straf meer, de straf gaat voor de TBS uit. Met andere woorden, deze mensen hebben hun straf al vele jaren geleden uitgezeten, zijn behandeld em die behandeling is niet aangeslagen. Dus zitten zij nu levenslang in de TBS. En ik weet niet wat jouw definitie van een normaal leven is, maar ga maar eens iedere nacht slapen in een kamer die op slot is. Aan de buitenkant op slot gedaan, en niet door jouzelf te openen. Om maar eens iets te noemen.....
Ze hebben tenminste wel een schoonheidssalon (pedicure etc.) een Tattoo-zetter en vrij Internet zoals ik begreep wat ze allemaal konden doen. Waarschijnlijk hebben ze binnenkort ook dames die langs komen en die zichzelf 'verkopen'. Dat werd overlegt tijdens een vergadering, dat daar wel behoefte aan was. Bewoners gaven zelfs aan dat zij het er heerlijk relaxed vonden.
Ik weet niet waar dit verhaal vandaan komt, het zal best kloppen. Maar zoals Mariken1 ook al opmerkte, probeer je eens in te leven hoe het is om gevangen te zitten. Ik weet van iemand die op jonge leeftijd tot een aantal jaren celstraf is veroordeeld en tot TBS. Tegen familie is gezegd dat het zeer wel mogelijk is dat TBS in zijn geval levenslang gaat duren!
Moet je eens in denken! Nooit meer in vrijheid leven....
Begrijp me goed: ik verdedig deze dader geenszins, ik pleit ook niet voor strafvermindering ofzo. Maar om nu te gaan vertellen dat er heerlijk toeven is, dat gaat me echt te ver.
Gebruikersavatar
samanthi
Berichten: 7880
Lid geworden op: 16 jul 2009, 10:30
Locatie: rotterdam

Re: Actie ouders na vonnis ontvoering

Bericht door samanthi »

eilander schreef:
Marie-Henriëtte schreef:
Mariken1 schreef:Het is ook geen straf meer, de straf gaat voor de TBS uit. Met andere woorden, deze mensen hebben hun straf al vele jaren geleden uitgezeten, zijn behandeld em die behandeling is niet aangeslagen. Dus zitten zij nu levenslang in de TBS. En ik weet niet wat jouw definitie van een normaal leven is, maar ga maar eens iedere nacht slapen in een kamer die op slot is. Aan de buitenkant op slot gedaan, en niet door jouzelf te openen. Om maar eens iets te noemen.....
Ze hebben tenminste wel een schoonheidssalon (pedicure etc.) een Tattoo-zetter en vrij Internet zoals ik begreep wat ze allemaal konden doen. Waarschijnlijk hebben ze binnenkort ook dames die langs komen en die zichzelf 'verkopen'. Dat werd overlegt tijdens een vergadering, dat daar wel behoefte aan was. Bewoners gaven zelfs aan dat zij het er heerlijk relaxed vonden.
Ik weet niet waar dit verhaal vandaan komt, het zal best kloppen. Maar zoals Mariken1 ook al opmerkte, probeer je eens in te leven hoe het is om gevangen te zitten. Ik weet van iemand die op jonge leeftijd tot een aantal jaren celstraf is veroordeeld en tot TBS. Tegen familie is gezegd dat het zeer wel mogelijk is dat TBS in zijn geval levenslang gaat duren!
Moet je eens in denken! Nooit meer in vrijheid leven....
Begrijp me goed: ik verdedig deze dader geenszins, ik pleit ook niet voor strafvermindering ofzo. Maar om nu te gaan vertellen dat er heerlijk toeven is, dat gaat me echt te ver.
Ben het er wel mee eens dat het erg is om altijd opgesloten te zitten, maar ik heb pas een lezing gehoord van een Irakees die gevangen gezeten heeft in Irak en ja dat is echt mensonwaardig, deze man vindt de straf in Nederland vakantie, het is maar net van welk oogpunt je zoiets bekijkt.

na de straf opsluiten in een TBS kliniek MOET gewoon, ook bij daders die een gedrags/persoonlijkheidsonderzoek weigeren.
Het is anders wachten op het volgende delict
O HEERE, wat is de mens, dat Gij hem kent? Het kind des mensen, dat Gij het acht?
Gebruikersavatar
BJD
Berichten: 2464
Lid geworden op: 29 jun 2006, 21:37

Re: Actie ouders na vonnis ontvoering

Bericht door BJD »

Ze hebben nu nog maar 7610 stemmen nodig... Iedereen al gestemd? :OO3
Zonderling
Berichten: 4330
Lid geworden op: 19 nov 2005, 12:31

Re: Actie ouders na vonnis ontvoering

Bericht door Zonderling »

Nog 6850 stemmen nodig. Dat is heel wat, maar er zijn al 33.150 stemmen binnen. Dus het is mogelijk!
Gebruikersavatar
Luther
Berichten: 15857
Lid geworden op: 25 jun 2008, 20:16
Contacteer:

Re: Actie ouders na vonnis ontvoering

Bericht door Luther »

Zonderling schreef:Nog 6850 stemmen nodig. Dat is heel wat, maar er zijn al 33.150 stemmen binnen. Dus het is mogelijk!
Zojuist is de cruciale 40.000-grens overschreden. Maar blijf de link doorsturen, want hoe meer namen, hoe steviger het verzoek bij de Tweede-Kamer.
De kracht van het Evangelie zit in de bezittelijke voornaamwoorden. (Maarten Luther, WA 101, 2, 25)
Gebruikersavatar
BJD
Berichten: 2464
Lid geworden op: 29 jun 2006, 21:37

Re: Actie ouders na vonnis ontvoering

Bericht door BJD »

13 van de 16 ingebrachte burgerinitiatieven zijn afgewezen. Hopenlijk voldoet deze wel aan de voorwaarde..
http://www.refdag.nl/artikel/1470868/Ac ... grens.html
Gebruikersavatar
refo
Berichten: 23888
Lid geworden op: 29 dec 2001, 11:45

Re: Actie ouders na vonnis ontvoering

Bericht door refo »

Wat ze willen kan al. Er is geen wetswijziging voor nodig. Blijkbaar heeft de rechter geoordeeld dat het niet nodig was.

Ik zie vooralsnog meer in het hoger beroep. De lagere rechters zijn wel meer wat slordig. Het lijkt wel of ze denken: er komt toch hoger beroep, dus laten we niet te veel tijd in eigen overwegingen steken. Dat is overigens een heel persoonlijk gevoel. Ik hoop dat het niet klopt.
--------------
Voorts ben ik van mening dat portretten van oudvaders, reformatoren en andere theologen niet zouden moeten worden toegestaan als avatar.
Gebruikersavatar
BJD
Berichten: 2464
Lid geworden op: 29 jun 2006, 21:37

Re: Actie ouders na vonnis ontvoering

Bericht door BJD »

refo schreef:Wat ze willen kan al. Er is geen wetswijziging voor nodig. Blijkbaar heeft de rechter geoordeeld dat het niet nodig was.
Dat schijnt in de huidige wetgeving niet te kunnen..
Bloempje28
Berichten: 317
Lid geworden op: 18 jul 2009, 10:30

Re: Actie ouders na vonnis ontvoering

Bericht door Bloempje28 »

Het hele probleem is niet de TBS-klinieken maar ons rechtssysteem. Waardoor lopen de criminaliteitcijfers zo hoog op??? Omdat er bijna geen straf meer is. Als je een keer in de winkel steelt krijg je een waarschuwing. Als je een politieagent uitscheldt, hooguit een boete..
Nee, als we de maximumsnelheid overtreden dan ligt er gelijk een bon op de deurmat... al gaat het dan maar om 5 km te hard. Zo komen er miljarden binnen bij de overheid. Natuurlijk moeten snelheidsovertreders gestraft worden.
Maar worden keihard criminelen wel keihard aangepakt?? We zijn het er toch allemaal mee eens dat Nederland veel te tolerant is op allerlei gebieden. Er zijn altijd verzachtende omstandigheden, stoornissen en andere smoezen... Als je borderline syndroom hebt en eendriftkop bent, is het wel 100% zijn verantwoording als hij daardoor iemand om het leven brengt, ook al deed hij het in een waas. Nee, we moeten niets verzachten...... of je nou wel/niet een stoornis hebt... geef een passende straf en als iemand niet meer in de maatschappij kan functioneren, hou hem dan binnen. Het is toch belachelijk dat TBS-ers in hun proefverlof er vandoor kunnen gaan of in staat zijn een moord te plegen??? Die mensen zouden in de gaten gehouden moeten worden... in Nederland vertrouwen we veel te veel op de goede wil van de mens... nou die wil is verdorven!
En is het niet net zo belachelijk dat een moordenaar vrijuit kan gaan als er een punt of een komma op de verkeerde plek staat???? Hoe ver kun je het laten komen als rechter??? Als regering? Aanpassen wat fout is!

In Singapoore wordt daar wel rekening mee gehouden. Als je daar op drugs wordt betrapt krijg je het heel heel zwaar en kom je daar niet meer weg. Je wordt ook niet uitgeleverd aan je tolerante thuislandje Nederland waar je binnen een paar jaar weer buiten de poort staat. Nee, verkrachters worden zo hard gestraft dat ze het wel laten. Of het laten in Singapoore! De vrouwen kunnen daar 's nachts alleen over straat... laten we eens wat van dat beleid leren!
Gebruikersavatar
Josephus
Berichten: 2935
Lid geworden op: 04 dec 2006, 16:28
Locatie: Randstad

Re: Actie ouders na vonnis ontvoering

Bericht door Josephus »

Bloempje28 schreef:En is het niet net zo belachelijk dat een moordenaar vrijuit kan gaan als er een punt of een komma op de verkeerde plek staat????
Wie heeft je dat wijsgemaakt?
Ik wantrouw iedereen die een theologie heeft. Ware theologie ademt en loopt. (Willem Barnard)
Gebruikersavatar
BJD
Berichten: 2464
Lid geworden op: 29 jun 2006, 21:37

Re: Actie ouders na vonnis ontvoering

Bericht door BJD »

Bloempje28 schreef:Het hele probleem is niet de TBS-klinieken maar ons rechtssysteem. Waardoor lopen de criminaliteitcijfers zo hoog op??? Omdat er bijna geen straf meer is. Als je een keer in de winkel steelt krijg je een waarschuwing. Als je een politieagent uitscheldt, hooguit een boete..
Nee, als we de maximumsnelheid overtreden dan ligt er gelijk een bon op de deurmat... al gaat het dan maar om 5 km te hard. Zo komen er miljarden binnen bij de overheid. Natuurlijk moeten snelheidsovertreders gestraft worden.
Maar worden keihard criminelen wel keihard aangepakt?? We zijn het er toch allemaal mee eens dat Nederland veel te tolerant is op allerlei gebieden. Er zijn altijd verzachtende omstandigheden, stoornissen en andere smoezen... Als je borderline syndroom hebt en eendriftkop bent, is het wel 100% zijn verantwoording als hij daardoor iemand om het leven brengt, ook al deed hij het in een waas. Nee, we moeten niets verzachten...... of je nou wel/niet een stoornis hebt... geef een passende straf en als iemand niet meer in de maatschappij kan functioneren, hou hem dan binnen. Het is toch belachelijk dat TBS-ers in hun proefverlof er vandoor kunnen gaan of in staat zijn een moord te plegen??? Die mensen zouden in de gaten gehouden moeten worden... in Nederland vertrouwen we veel te veel op de goede wil van de mens... nou die wil is verdorven!
En is het niet net zo belachelijk dat een moordenaar vrijuit kan gaan als er een punt of een komma op de verkeerde plek staat???? Hoe ver kun je het laten komen als rechter??? Als regering? Aanpassen wat fout is!

In Singapoore wordt daar wel rekening mee gehouden. Als je daar op drugs wordt betrapt krijg je het heel heel zwaar en kom je daar niet meer weg. Je wordt ook niet uitgeleverd aan je tolerante thuislandje Nederland waar je binnen een paar jaar weer buiten de poort staat. Nee, verkrachters worden zo hard gestraft dat ze het wel laten. Of het laten in Singapoore! De vrouwen kunnen daar 's nachts alleen over straat... laten we eens wat van dat beleid leren!
En wie heeft je dit allemaal wijs gemaakt :huhu
Gebruikersavatar
Luther
Berichten: 15857
Lid geworden op: 25 jun 2008, 20:16
Contacteer:

Re: Actie ouders na vonnis ontvoering

Bericht door Luther »

Bloempje28 schreef:Het hele probleem is niet de TBS-klinieken maar ons rechtssysteem. Waardoor lopen de criminaliteitcijfers zo hoog op??? Omdat er bijna geen straf meer is. Als je een keer in de winkel steelt krijg je een waarschuwing. Als je een politieagent uitscheldt, hooguit een boete..
Nee, als we de maximumsnelheid overtreden dan ligt er gelijk een bon op de deurmat... al gaat het dan maar om 5 km te hard. Zo komen er miljarden binnen bij de overheid. Natuurlijk moeten snelheidsovertreders gestraft worden.
Maar worden keihard criminelen wel keihard aangepakt?? We zijn het er toch allemaal mee eens dat Nederland veel te tolerant is op allerlei gebieden. Er zijn altijd verzachtende omstandigheden, stoornissen en andere smoezen... Als je borderline syndroom hebt en eendriftkop bent, is het wel 100% zijn verantwoording als hij daardoor iemand om het leven brengt, ook al deed hij het in een waas. Nee, we moeten niets verzachten...... of je nou wel/niet een stoornis hebt... geef een passende straf en als iemand niet meer in de maatschappij kan functioneren, hou hem dan binnen. Het is toch belachelijk dat TBS-ers in hun proefverlof er vandoor kunnen gaan of in staat zijn een moord te plegen??? Die mensen zouden in de gaten gehouden moeten worden... in Nederland vertrouwen we veel te veel op de goede wil van de mens... nou die wil is verdorven!
En is het niet net zo belachelijk dat een moordenaar vrijuit kan gaan als er een punt of een komma op de verkeerde plek staat???? Hoe ver kun je het laten komen als rechter??? Als regering? Aanpassen wat fout is!

In Singapoore wordt daar wel rekening mee gehouden. Als je daar op drugs wordt betrapt krijg je het heel heel zwaar en kom je daar niet meer weg. Je wordt ook niet uitgeleverd aan je tolerante thuislandje Nederland waar je binnen een paar jaar weer buiten de poort staat. Nee, verkrachters worden zo hard gestraft dat ze het wel laten. Of het laten in Singapoore! De vrouwen kunnen daar 's nachts alleen over straat... laten we eens wat van dat beleid leren!
Dit is borrelpraat!
Er valt veel te verbeteren, maar Nederland is geen bananenrepubliek, maar een rechtsstaat. Je moet elke opmerking ove ons rechtssysteem toetsen aan de vraag, wat jij van een bepaald detail zou vinden, als het in jouw vordeel zou kunnen zijn, als je onschuldig vast zou zitten.
De kracht van het Evangelie zit in de bezittelijke voornaamwoorden. (Maarten Luther, WA 101, 2, 25)
Gebruikersavatar
huisman
Berichten: 17474
Lid geworden op: 12 nov 2009, 23:38

Re: Actie ouders na vonnis ontvoering

Bericht door huisman »

Ten eerste hoop ik dat het hoger beroep om alsnog TBS op te leggen succesvol is.
De discussie dat er in Nederland over het algemeen te laag gestraft wordt is achterhaald, de strafoplegging is de laatste jaren fors gestegen (advocaten schreeuwen moord en brand) Verder is een strafsysteem erg complex (iets wat b.v. Widers niet begrijpt) Je kunt niet voor sommige misdrijven de straf fors verhogen zonder dat dat gevolgen heeft voor het hele strafsysteem.
Rechters zouden wel eerder moeten overgaan (zeker bij zedenmisdrijven) tot de maximale straf. Verder hoor ik weing over wat een straf moet bewerkstelligen in mijn optiek een rechtvaardigheidsgevoel bij de slachtoffers en de maatschappij, maar moet het ook nog wat betekenen voor de dader?
Er gaan er met twee verbonden verloren en met drie en er worden er met twee verbonden behouden en met drie. Prof. G. Wisse.
Plaats reactie