OGG-GGiN

astroguy
Berichten: 645
Lid geworden op: 29 dec 2004, 08:12
Locatie: Johannesburg, Zuid Afrika

Bericht door astroguy »

Oorspronkelijk gepost door Unionist
Ze kunnen toch terug naar de HHK?
Sorry dat is toch een nieuw kerkverband?? Of zie ik dat verkeerd?
Atze
Gebruikersavatar
Unionist
Berichten: 5738
Lid geworden op: 22 mei 2004, 16:13

Bericht door Unionist »

Oorspronkelijk gepost door astroguy
Oorspronkelijk gepost door Unionist
Ze kunnen toch terug naar de HHK?
Sorry dat is toch een nieuw kerkverband?? Of zie ik dat verkeerd?
Zie de discussie "Samen weer terug"
broeder Ab

Bericht door broeder Ab »

Oorspronkelijk gepost door Unionist
Ze kunnen toch terug naar de HHK?
Ik snap niet dat bovenstaande tekst hier wordt getolereerd, terwijl dit een absolute lont in het PKNvsHHK-kruitvat is !!!

Natúúrlijk kun je niet terugkeren tot iets wat voorheen er nog niet was. Bovendien is de HHK nog lang niet in staat om na de recente scheuringen opnieuw een SoW-proces in te moeten. Er moet eerst rust komen in de eigen gelederen.
De oud-gereformeerde gemeenten ( in Nederland ) en de Gereformeerde Gemeenten kunnen het al niet eens worden met elkaar, laat staan elkaar omarmen in een eigen fusietraject.

De HHK zijn nog lang niet in beeld wat dat betreft hoor, veel te vroeg.
Men blijft liever in het eigen afgetimmerde gereformeerde hokje zitten.
Gebruikersavatar
Oude-Waarheid
Berichten: 1822
Lid geworden op: 02 sep 2005, 23:42
Locatie: Amsterdam

Bericht door Oude-Waarheid »

Oorspronkelijk gepost door broeder Ab
Oorspronkelijk gepost door Unionist
Ze kunnen toch terug naar de HHK?
Ik snap niet dat bovenstaande tekst hier wordt getolereerd, terwijl dit een absolute lont in het PKNvsHHK-kruitvat is !!!

Natúúrlijk kun je niet terugkeren tot iets wat voorheen er nog niet was. Bovendien is de HHK nog lang niet in staat om na de recente scheuringen opnieuw een SoW-proces in te moeten. Er moet eerst rust komen in de eigen gelederen.
De oud-gereformeerde gemeenten ( in Nederland ) en de Gereformeerde Gemeenten kunnen het al niet eens worden met elkaar, laat staan elkaar omarmen in een eigen fusietraject.

De HHK zijn nog lang niet in beeld wat dat betreft hoor, veel te vroeg.
Men blijft liever in het eigen afgetimmerde gereformeerde hokje zitten.
Voor zover ik ben ingelicht is de OGG gemeente van Den Helder overgekomen naar de HHK.
Maar ja waar een wil is ook een weg en
waar liefde woont gebied de HEERE zijn Zegen
astroguy
Berichten: 645
Lid geworden op: 29 dec 2004, 08:12
Locatie: Johannesburg, Zuid Afrika

Bericht door astroguy »

Oorspronkelijk gepost door Oude-Waarheid
Oorspronkelijk gepost door broeder Ab
Oorspronkelijk gepost door Unionist
Ze kunnen toch terug naar de HHK?
Ik snap niet dat bovenstaande tekst hier wordt getolereerd, terwijl dit een absolute lont in het PKNvsHHK-kruitvat is !!!

Natúúrlijk kun je niet terugkeren tot iets wat voorheen er nog niet was. Bovendien is de HHK nog lang niet in staat om na de recente scheuringen opnieuw een SoW-proces in te moeten. Er moet eerst rust komen in de eigen gelederen.
De oud-gereformeerde gemeenten ( in Nederland ) en de Gereformeerde Gemeenten kunnen het al niet eens worden met elkaar, laat staan elkaar omarmen in een eigen fusietraject.

De HHK zijn nog lang niet in beeld wat dat betreft hoor, veel te vroeg.
Men blijft liever in het eigen afgetimmerde gereformeerde hokje zitten.
Voor zover ik ben ingelicht is de OGG gemeente van Den Helder overgekomen naar de HHK.
Maar ja waar een wil is ook een weg en
waar liefde woont gebied de HEERE zijn Zegen
De OGG van Den Helder was sinds 1999 een vrije gemeente en geen deel meer van het kerkverband van de OGG in Nederland. Het zal mogelijk gemakkelijker zijn voor een vrije gemeente om naar de HHK te gaan dan voor een bestaand (en for that matter) ouder kerkverband.
Atze
broeder Ab

Bericht door broeder Ab »

[/quote]
Astroguy schreef :

De OGG van Den Helder was sinds 1999 een vrije gemeente en geen deel meer van het kerkverband van de OGG in Nederland. Het zal mogelijk gemakkelijker zijn voor een vrije gemeente om naar de HHK te gaan dan voor een bestaand (en for that matter) ouder kerkverband. [/quote]
-------------------------------------------------------

Iemand heeft mij verteld dat de hier bedoelde vrije oud gereformeerde gemeente geen doorsnee gemeente was in vergelijking met de andere OGG's.
Het schijnt een gemeente te zijn die meer past bij de HHK dan bij de OGG.
Waarschijnlijk was dit voorlopig de eerste en laatste aansluiting van een reformatorische gemeente bij de HHK.
De HHK moet zich eerst verder vormen en ontwikkelen. En we weten nog niet welke kant die ontwikkeling opgaat.

m.vr.gr.
broeder Ab
astroguy
Berichten: 645
Lid geworden op: 29 dec 2004, 08:12
Locatie: Johannesburg, Zuid Afrika

Bericht door astroguy »

Oorspronkelijk gepost door astroguy
Oorspronkelijk gepost door Klaio
Oorspronkelijk gepost door Mister
Tja, het is überhaupt een probleem hoe het verder moet met de GGinbv, aangezien alleen Ds. Wink nog in leven is, en er geen opleiding meer is enzo. Moeten die gemeenten zich straks ergens anders gaan voegen. Bij GGin, OGG, of het worden vrije gemeenten...
Nou zeg, dat wordt zeker een probleem, want zoveel keus is er niet.....
Alleen ds Wink en die is al rond 80 jaar. Wel werd hij dit jaar nog beroepen in GGNbv te Rijssen, maar ja als er geen nieuwe aanwas is dan is het een aflopende zaak. En die nieuwe aanwas is er niet geweest sinds het ontstaan van deze buiten verband gemeenten in 1980.
Uit RD 16 sept 2005:
VEENENDAAL - Ds. A. Wink, predikant van de gereformeerde gemeente in Nederland (buiten verband) te Veenendaal, herdenkt zondag zijn 80e verjaardag.

A. Wink werd geboren te Aalten op 18 september 1925. Op 26 augustus 1970 werd hij in het ambt bevestigd in de gereformeerde gemeente in Nederland te Veenendaal. In december 1980 werd de gemeente losgemaakt van het synodaal verband. Met de predikanten J. de Groot te Rijssen en A. van den Berg te Gouda kwam ds. Wink buiten de Gereformeerde Gemeenten in Nederland te staan. Naast de genoemde gemeenten ontstonden ook in Dinteloord, Middelburg, Nieuwerkerk en IJsselmuiden gereformeerde gemeenten in Nederland buiten synodaal verband.

Ds. De Groot overleed in mei 2004, ds. Van den Berg overleed in november 2004. Ds. Wink is binnen zijn kerkverband nu de enige predikant.
Atze
Gebruikersavatar
Unionist
Berichten: 5738
Lid geworden op: 22 mei 2004, 16:13

Bericht door Unionist »

Pas heb ik een preek van Ds. WInk op de kop getikt. Als je belangstelling hebt, u2u dan je e-mailadres, dan mail ik hem toe.
Gebruikersavatar
Unionist
Berichten: 5738
Lid geworden op: 22 mei 2004, 16:13

Bericht door Unionist »

Omdat de mailserver voor grote bestanden er even uitligt, heb ik de preek ergens op het web geparkeerd. Je kunt hem hiero downloaden.
Gebruikersavatar
pierre27
Berichten: 5498
Lid geworden op: 10 sep 2005, 12:00
Locatie: Eemvallei

Bericht door pierre27 »

Ha

Bedankt voor de preek heb 'm geluisterd en is duidelijke boodschap.
Hoor je niet overal meer op deze wijze
Gebruikersavatar
ndonselaar
Berichten: 3105
Lid geworden op: 29 dec 2001, 12:34
Contacteer:

Bericht door ndonselaar »

Ik ben er na een minuut of 15 mee gestopt.

Graag hoor ik een preek, niet een waarschuwing voor de godsdienst etc.
In necessariis unitatem custodiant, in non necessariis libertatem, in utrisque prudentiam et charitatem, in omnibus conscientiam inoffensam in diem Domini
love
Berichten: 111
Lid geworden op: 13 nov 2004, 19:52

Bericht door love »

Tja, we kunnen er van alles op aan te merken hebben en dat heb ik ook, ben ook blij dat ik het morgen anders hoor. Maar om dat nu op deze wijze af te gaan zitten branden daar ben ik niet zo'n voorstander van. Anders gaan we een kant op met dominees beschieten en bekogelen....
Gebruikersavatar
refo
Berichten: 23961
Lid geworden op: 29 dec 2001, 11:45

Bericht door refo »

Aha! We laten een dominee per definitie maar z'n gang gaan...
--------------
Voorts ben ik van mening dat portretten van oudvaders, reformatoren en andere theologen niet zouden moeten worden toegestaan als avatar.
love
Berichten: 111
Lid geworden op: 13 nov 2004, 19:52

Bericht door love »

Oorspronkelijk gepost door refo
Aha! We laten een dominee per definitie maar z'n gang gaan...
Nee, ik zou zeggen ga een persoonlijk gesprek met hem aan. Lijkt mij zinvoller dan kritiek te geven zonder dat tie zich kan verweren.
Gebruikersavatar
Gian
Berichten: 6329
Lid geworden op: 27 nov 2004, 21:24

Bericht door Gian »

Oorspronkelijk gepost door love
Nee, ik zou zeggen ga een persoonlijk gesprek met hem aan.
Met zulke mensen is niet te praten love.
Je ziet het te positief.

- - - knip - - -



[Aangepast op 17/9/05 door limosa]
Hedendaagse bijbelstudie is voor een belangwekkend deel het elimineren van traditioneel-theologische en hermeneutische contradicties.
Plaats reactie