GBS Digitaal en IE 8.0

Plaats reactie
Gebruikersavatar
Tiberius
Administrator
Berichten: 33316
Lid geworden op: 12 jan 2006, 09:49
Locatie: Breda

GBS Digitaal en IE 8.0

Bericht door Tiberius »

Ik ben sinds kort via Windows Update de trotse (uche) bezitter van Internet Explorer 8.0.
Echter, nu werkt bij mij GBS Digitaal niet meer goed. Hij geeft de foutmelding: [Message from webpage] "U moet eerst een verbinding met internet maken om de applicatie te draaien." Ten onrechte, want ik heb verbinding met internet.

Hebben jullie dat probleem ook?
Gebruikersavatar
Tiberius
Administrator
Berichten: 33316
Lid geworden op: 12 jan 2006, 09:49
Locatie: Breda

Re: GBS Digitaal en IE 8.0

Bericht door Tiberius »

Ik zie overigens dat het wel te omzeilen is:
- klik de message-box weg
- druk op F5 en het vertrouwde navigatie-menu wordt zichtbaar.
albion
Berichten: 7514
Lid geworden op: 27 dec 2007, 18:23
Locatie: ergens in nederland

Re: GBS Digitaal en IE 8.0

Bericht door albion »

Tiberius schreef:Ik ben sinds kort via Windows Update de trotse (uche) bezitter van Internet Explorer 8.0.
Echter, nu werkt bij mij GBS Digitaal niet meer goed. Hij geeft de foutmelding: [Message from webpage] "U moet eerst een verbinding met internet maken om de applicatie te draaien." Ten onrechte, want ik heb verbinding met internet.

Hebben jullie dat probleem ook?

Ik ben jammer genoeg nog niet de trotse (uche) bezitter van Internet Explorer 8.0, dus weet ik niets van het probleem ;)
De halve waarheid is funester dan de onjuistheid (E. von Feuchtersieben)
Gebruikersavatar
Jo-Ann
Berichten: 979
Lid geworden op: 01 jan 2008, 20:06

Re: GBS Digitaal en IE 8.0

Bericht door Jo-Ann »

Weet iemand of het ook mogelijk is om gemaakte 'annotaties' over te zetten op een andere computer? Of is dit computergebonden?
Zonderling
Berichten: 4330
Lid geworden op: 19 nov 2005, 12:31

Re: GBS Digitaal en IE 8.0

Bericht door Zonderling »

Tiberius schreef:Ik ben sinds kort via Windows Update de trotse (uche) bezitter van Internet Explorer 8.0.
Echter, nu werkt bij mij GBS Digitaal niet meer goed. Hij geeft de foutmelding: [Message from webpage] "U moet eerst een verbinding met internet maken om de applicatie te draaien." Ten onrechte, want ik heb verbinding met internet.

Hebben jullie dat probleem ook?
Ja, maar mijn problemen waren anders (maar wel als gevolg van IE 8).
Bij mij werkten de links niet meer en werden de kanttekeningen bij de Bijbeltekst niet zichtbaar.
Ik heb het gemaild naar de GBS en een instructie gekregen hoe ik het moet oplossen.
Ik raad aan om eveneens met de GBS contact op te nemen.
Draftsman
Berichten: 1
Lid geworden op: 16 jun 2007, 21:50

Re: GBS Digitaal en IE 8.0

Bericht door Draftsman »

De oplossing: http://www.2g-it.nl/GBS

Notities worden niet meegenomen omdat het eerst wordt gedeinstalleerd; daarna een nieuwe versie.
Gebruikersavatar
Jager
Berichten: 226
Lid geworden op: 11 sep 2007, 09:12

Re: GBS Digitaal en IE 8.0

Bericht door Jager »

Jo-Ann schreef:Weet iemand of het ook mogelijk is om gemaakte 'annotaties' over te zetten op een andere computer? Of is dit computergebonden?
Volgens mij kan dat inderdaad. Maar je kunt maar één versie gebruiken, en je kunt niet niet de notities die je op twee verschillende computers hebt gemaakt samenvoegen! Nu niet en later niet, dus wijzig je notities maar op één computer!

Je moet hiervoor wel weten hoe je bestanden kopieert van de ene naar de andere computer etc.

Op de computer waarop je de 'annotaties' hebt gemaakt (eerst ervoor zorgen dat het GBS programma niet is opgestart - programma afsluiten indien nodig):
  1. Ga naar C:\Program Files\2G\GBS Digitaal\mysql\data\gbs
  2. Kopieer de bestanden notulen.MYD en notulen.MYI naar een USB-stick oid (van het laatste bestand weet ik niet zeker of het nodig is, maar het kan iig geen kwaad)
Op de computer waarop je de deze 'annotaties' wil zetten (eerst ervoor zorgen dat het GBS programma niet is opgestart - programma afsluiten indien nodig):
  • Ga naar C:\Program Files\2G\GBS Digitaal\mysql\data\gbs
  • Verwijder de bestanden notulen.MYD en notulen.MYI
    Let goed op dat je dit niet doet op de computer waarop je al 'annotaties' hebt gemaakt die je wilt bewaren! Maak zo nodig een backup!
  • Kopieer de bestanden notulen.MYD en notulen.MYI van je USB-stick naar C:\Program Files\2G\GBS Digitaal\mysql\data\gbs
En dat zou het dan moeten zijn.
Gebruikersavatar
Tiberius
Administrator
Berichten: 33316
Lid geworden op: 12 jan 2006, 09:49
Locatie: Breda

Re: GBS Digitaal en IE 8.0

Bericht door Tiberius »

Draftsman schreef:De oplossing: http://www.2g-it.nl/GBS

Notities worden niet meegenomen omdat het eerst wordt gedeinstalleerd; daarna een nieuwe versie.
Nu ben ik helemaal in de aap gelogeerd.
Ik krijg wel netjes de startpagina, maar als ik iets aanklik, bijvoorbeeld een bijbelboek, opent hij niet: hij blijft drie ronddraaiende pijltjes tonen (bovenin het hoofdstukken deel, in de tekst en in de kanttekening).

Zonderling, naar welk emailadres stuurde jij die klacht?
Gebruikersavatar
Jo-Ann
Berichten: 979
Lid geworden op: 01 jan 2008, 20:06

Re: GBS Digitaal en IE 8.0

Bericht door Jo-Ann »

Jager schreef:
Jo-Ann schreef:Weet iemand of het ook mogelijk is om gemaakte 'annotaties' over te zetten op een andere computer? Of is dit computergebonden?
Volgens mij kan dat inderdaad. Maar je kunt maar één versie gebruiken, en je kunt niet niet de notities die je op twee verschillende computers hebt gemaakt samenvoegen! Nu niet en later niet, dus wijzig je notities maar op één computer!

Je moet hiervoor wel weten hoe je bestanden kopieert van de ene naar de andere computer etc.

Op de computer waarop je de 'annotaties' hebt gemaakt (eerst ervoor zorgen dat het GBS programma niet is opgestart - programma afsluiten indien nodig):
  1. Ga naar C:\Program Files\2G\GBS Digitaal\mysql\data\gbs
  2. Kopieer de bestanden notulen.MYD en notulen.MYI naar een USB-stick oid (van het laatste bestand weet ik niet zeker of het nodig is, maar het kan iig geen kwaad)
Op de computer waarop je de deze 'annotaties' wil zetten (eerst ervoor zorgen dat het GBS programma niet is opgestart - programma afsluiten indien nodig):
  • Ga naar C:\Program Files\2G\GBS Digitaal\mysql\data\gbs
  • Verwijder de bestanden notulen.MYD en notulen.MYI
    Let goed op dat je dit niet doet op de computer waarop je al 'annotaties' hebt gemaakt die je wilt bewaren! Maak zo nodig een backup!
  • Kopieer de bestanden notulen.MYD en notulen.MYI van je USB-stick naar C:\Program Files\2G\GBS Digitaal\mysql\data\gbs
En dat zou het dan moeten zijn.
Jager, reuze bedankt! :super
Ga ik gebruik van maken binnenkort.
Gebruikersavatar
Jager
Berichten: 226
Lid geworden op: 11 sep 2007, 09:12

Re: GBS Digitaal en IE 8.0

Bericht door Jager »

Tiberius schreef:Nu ben ik helemaal in de aap gelogeerd.
Ik krijg wel netjes de startpagina, maar als ik iets aanklik, bijvoorbeeld een bijbelboek, opent hij niet: hij blijft drie ronddraaiende pijltjes tonen (bovenin het hoofdstukken deel, in de tekst en in de kanttekening).

Zonderling, naar welk emailadres stuurde jij die klacht?
Je zou cdrom@gereformeerdebijbelstichting.nl kunnen proberen. Dit adres stond ooit in de StandVastig bij de introductie van het programma. Ik heb weleens een reactie gekregen op een email aan dit adres, al lijken sindsdien niet al mijn opmerkingen te zijn verwerkt cq. m'n wensen te zijn gehonoreerd :hum

Ik ben wel benieuwd als je een oplossing gevonden hebt; zelf ken ik mensen met een soortgelijk probleem (waar ik veronderstelt wordt dit te gaan oplossen...)
Gebruikersavatar
jakobmarin
Berichten: 3523
Lid geworden op: 04 aug 2004, 13:42

Re: GBS Digitaal en IE 8.0

Bericht door jakobmarin »

Ik mailde eerder naar info@gereformeerdebijbelstichting.nl (over iets anders) en kreeg daar via de post reactie op.
Wie zegt 'er is geen waarheid' heeft groot gelijk, want die bestaat wél.
Gebruikersavatar
Tiberius
Administrator
Berichten: 33316
Lid geworden op: 12 jan 2006, 09:49
Locatie: Breda

Re: GBS Digitaal en IE 8.0

Bericht door Tiberius »

Ik heb gisteren een mailtje gestuurd naar cdrom@..., als dat niet gaat, zal ik er ook wel één aan info@... sturen.
Zonderling
Berichten: 4330
Lid geworden op: 19 nov 2005, 12:31

Re: GBS Digitaal en IE 8.0

Bericht door Zonderling »

Tiberius schreef:Ik heb gisteren een mailtje gestuurd naar cdrom@..., als dat niet gaat, zal ik er ook wel één aan info@... sturen.
Of bel gewoon op!?
Plaats reactie