Is elk mens een potentiële dader?
Re: Is elk mens een potentiële dader?
Dat is toch juist waar het om gaat?
Dat mensen zichzelf zó kunnen verliezen dat ze niet meer in staat zijn om zich 'in te houden'?
En dat dáár dan veel problemen ontstaan?
Dat mensen zichzelf zó kunnen verliezen dat ze niet meer in staat zijn om zich 'in te houden'?
En dat dáár dan veel problemen ontstaan?
-
Ik heb nergens gezegd dat ik denk dat jij beter dan anderen. Ik ben het niet eens met de manier waarop jij je standpunt formuleert.Afgewezen schreef:Sorry ES, ik vind deze vragen absoluut niet relevant in deze topic. Wat mij betreft houden we erover op. Je schijnt per se vast te willen stellen dat ik mezelf beter vind dan anderen; goed, dan laten we dat zo.edele strijdster schreef:@ Afgewezen
Nog even 1 vraagje...
Heb jij ooit wel eens het gevoel gehad jezelf te verliezen of geen controle meer over je zelf te hebben?
Of heb je dit wel eens mee gemaakt bij mensen die dicht bij je zijn??
Al weet je dat 1000x beter, dan kán je jezelf niet meer in houden...
Laat ik mezelf nu net bedenken..
We kolmen toch niet tot elkaar en willen elkaar niet begrijpen...
Laten we er maar over stoppen.
Wijs besluit.....
Hartelijke groeten,
Edele Strijdster
Edele Strijdster
Ik verwijt jou helemaal niets. Ik denk alleen dat ik het niet met je eens ben, da's heel wat anders.Afgewezen schreef:Wat verwijt je me nu precies? Denk je nu echt dat ik wil beweren dat wij in 'onze kringen' beter zijn? Wat is je punt nu?Kippetje schreef:Toch ben ik dit (zonder te schreeuwenAfgewezen schreef: Dat is onzin. Wij weten beter en 'houden' ons daarom 'in'. En als je nu zo goed begrijpt wat ik bedoel, waarom is dat begrip er dan niet eerder geweest?
En al zou ik denken dat 'wij' beter zijn, dan zou ik nog niet zo dom zijn dat hardop op dit forum te zeggen.) niet met je eens denk ik
Ik kom er niet uit, want als het waar zou zijn wat jij nu schrijft, waarom komt bijvoorbeeld incest juist wél voor in refo-kring (procentueel gezien verdrietig vaak?).... Waarom komen mij dan zulke gruwelijke verhalen ter ore over mishandelingen (psychische of lichamelijke) die in sommige gezinnen aan de orde van de dag zijn?
Weet je, ik wil niet persé mijn gelijk halen ofzo. En ook wil ik niet in een vrome opwelling benadrukken hóe slecht we wel niet zijn met zijn allen. Maar een aantal zinnen in deze discussie stuit me enorm tegen de borst al kan ik er niet goed de vinger op leggen wáárom precies...... kan wel janke......
Ik zeg ook niet dat je wilt beweren dat de refo-kring beter is en dat lees ik ook niet uit je stukjes. Ik vraag me alleen af hoe je tot de conclusies komt die je trekt, want voorlopig zie ik geen bewijzen van je beweringen! Ik heb dus niet zozeer een 'punt' maar wel een heel groot vraagteken in mijn brein..........( zo iets:

Lees de Bijbel niet als een notaris, maar als een erfgenaam (Ds.A.van der Veer)
Over wat iemand in een psychose doet, gaat het natuurlijk niet.Hinde schreef:Ben er nog niet helemaal uit hoor.
Bijvoorbeeld bij 'refo's' die een psychose hebben;
als het zo is dat je bij wanen of hallucinaties teruggrijpt op je basis-input?
Zit je hoofd vol met verhalen over (ligt vooraan m'n denken momenteel) Simson.
Kaïn, de Israëlieten die Kanään gingen veroveren, etc.
En vooral het aandeel wat de duivel heeft in alles.
Zou dat dan niet juist tot extreme psychotische wanen kunnen lijden?
Overigens krijg ik op grond van de laatste nieuwberichten dat Karst T. ook wel eens psychotisch geweest kan zijn toen hij zijn daad pleegde.
-
Volgens mij stond dat open.Afgewezen schreef:Over wat iemand in een psychose doet, gaat het natuurlijk niet.Hinde schreef:Ben er nog niet helemaal uit hoor.
Bijvoorbeeld bij 'refo's' die een psychose hebben;
als het zo is dat je bij wanen of hallucinaties teruggrijpt op je basis-input?
Zit je hoofd vol met verhalen over (ligt vooraan m'n denken momenteel) Simson.
Kaïn, de Israëlieten die Kanään gingen veroveren, etc.
En vooral het aandeel wat de duivel heeft in alles.
Zou dat dan niet juist tot extreme psychotische wanen kunnen lijden?
Overigens krijg ik op grond van de laatste nieuwberichten dat Karst T. ook wel eens psychotisch geweest kan zijn toen hij zijn daad pleegde.
't Ging om de vraag of elk mens een potientele dader is. Ongeacht of deze persoon wel/ niet psychotisch is.
En volgens mij kan het iedereen overkomen dat hij/ zij een psychose krijgt...
Hartelijke groeten,
Edele Strijdster
Edele Strijdster
Volgens mij ook.edele strijdster schreef:En volgens mij kan het iedereen overkomen dat hij/ zij een psychose krijgt...

Wat een opluchting, zijn we het toch weer met elkaar eens.
Vrienden worden? Koffie bij Edele strijdster.
Afgewezen neemt koekjes mee.
Ik de slagroom.
Ik de slagroom.
-
Afgewezen schreef:Volgens mij ook.edele strijdster schreef:En volgens mij kan het iedereen overkomen dat hij/ zij een psychose krijgt...

Grijnsz....
zit net af te sluiten om naar bed te gaan....
Er verschijnt een grote glimlacht op m'n gezicht....
Wil toch nog effies snel reageren...
Zijn we 't toch nog ergens met elkaar eens van de week...

Hartelijke groeten,
Edele Strijdster
Edele Strijdster
Doe mij maar een borrel.Hinde schreef:Wat een opluchting, zijn we het toch weer met elkaar eens.
Ik de slagroom.

Daar doet edele strijdster vast niet aan.
Die wil denk ik helder van geest blijven, om een edele strijd te kunnen garanderen.
Die wil denk ik helder van geest blijven, om een edele strijd te kunnen garanderen.
Nog niet zoveel jaren geleden is bij ons ook een moord op het dorp gepleegd, op een onschuldig oud vrouwtje en die jongeman was beslist niet onkerkelijk, ik wil maar even zeggen...
De halve waarheid is funester dan de onjuistheid (E. von Feuchtersieben)
-
Afgewezen schreef:Doe mij maar een borrel.Hinde schreef:Wat een opluchting, zijn we het toch weer met elkaar eens.
Ik de slagroom.
Nou, jullie zijn welkom hoor, om de strijd bij te leggen.Hinde schreef:Daar doet edele strijdster vast niet aan.

Borrel mag je zelf meenemen, daar doe ik niet aan...
Krijg je alleen maar ellende van....

Hartelijke groeten,
Edele Strijdster
Edele Strijdster
Is elk mens een potentiële alcoholist dan?edele strijdster schreef:Borrel mag je zelf meenemen, daar doe ik niet aan...

-
Nee hoor, maar met alcohol in je bloed vergroot je de kans om potentiele dader te worden...Tiberius schreef:Is elk mens een potentiële alcoholist dan?edele strijdster schreef:Borrel mag je zelf meenemen, daar doe ik niet aan...

Hartelijke groeten,
Edele Strijdster
Edele Strijdster
Tiberius schreef:Is elk mens een potentiële alcoholist dan?edele strijdster schreef:Borrel mag je zelf meenemen, daar doe ik niet aan...

Lees de Bijbel niet als een notaris, maar als een erfgenaam (Ds.A.van der Veer)