Héééé......daar was ik naar op zoek.......Zita schreef:Neveldijk!!! Voor €5,- op Marktplaats, en nu kan ik ervan genieten op de momenten dat mij ma het niet onder haar beheer heeft genomen...

Héééé......daar was ik naar op zoek.......Zita schreef:Neveldijk!!! Voor €5,- op Marktplaats, en nu kan ik ervan genieten op de momenten dat mij ma het niet onder haar beheer heeft genomen...
jvdg je bent een leukerd!jvdg schreef:Héééé......daar was ik naar op zoek.......Zita schreef:Neveldijk!!! Voor €5,- op Marktplaats, en nu kan ik ervan genieten op de momenten dat mij ma het niet onder haar beheer heeft genomen...
refo, wat ontbreekt volgens jou?refo schreef: Waarom krijg je bijna zin om dat te plaatsen? Tamelijk deprimerend zou ik zeggen. Bovendien ontbreekt het belangrijkste.
'k had ook wel een beetje wroeging toen ik het bestelde, maar ik hou 'm toch maar zelfjvdg schreef:Héééé......daar was ik naar op zoek.......Zita schreef:Neveldijk!!! Voor €5,- op Marktplaats, en nu kan ik ervan genieten op de momenten dat mij ma het niet onder haar beheer heeft genomen...
Mag ik het boek dan lenen?Zita schreef:'k had ook wel een beetje wroeging toen ik het bestelde, maar ik hou 'm toch maar zelfjvdg schreef:Héééé......daar was ik naar op zoek.......Zita schreef:Neveldijk!!! Voor €5,- op Marktplaats, en nu kan ik ervan genieten op de momenten dat mij ma het niet onder haar beheer heeft genomen...
Ik persoonlijk vind het stukje v éél te kort doen aan Gods eer en Majesteit.jvdg schreef:refo, wat ontbreekt volgens jou?refo schreef: Waarom krijg je bijna zin om dat te plaatsen? Tamelijk deprimerend zou ik zeggen. Bovendien ontbreekt het belangrijkste.
En, deprimerend?
Als je een antwoord wilt geven, lees dan eerst dit stukje nog eens na.
Ik begrijp wat je bedoelt, Ariene.Ariene schreef:Ik persoonlijk vind het stukje v éél te kort doen aan Gods eer en Majesteit.jvdg schreef:refo, wat ontbreekt volgens jou?refo schreef: Waarom krijg je bijna zin om dat te plaatsen? Tamelijk deprimerend zou ik zeggen. Bovendien ontbreekt het belangrijkste.
En, deprimerend?
Alleen de titel al: Is er nog Toekomst?
Ja, die is er! We leven nog in genadetijd en Gods kerk wordt iedere dag groter!
Van de wind des Heiligen Geestes wordt weinig vernomen
De Geest blaast wanneer Hij wil en waarheen Hij wil.
Is het wellicht het blinde oog wat Hem niet zien wil.
Want verwachten wij wellicht een andere Geest?
En hoe moeten we de weg dan terug?
Dit citaat eindigt waar het m.i. moet beginnen.
Ik wil daarmee niet zeggen, dat er aan ’s mensen zijde ooit enige hoop is ten opzichte van de zaligheid.
Nee, van onze kant is er geen hoop, nooit geweest.
Maar het is Kerst geweest, Pasen geweest en Pinksteren geweest!
Er hebben woorden geklonken "Het is volbracht" en daardoor is alles mogelijk geworden!
God heeft de weg vrijgemaakt en roept ons allen iedere dag. Verhardt u hart niet, maar laat u leiden.
Soli Deo Gloria
En die keerzijde mis ik nu in dit stukje.jvdg schreef:Ik begrijp wat je bedoelt, Ariene.Ariene schreef:Ik persoonlijk vind het stukje v éél te kort doen aan Gods eer en Majesteit.jvdg schreef:refo, wat ontbreekt volgens jou?refo schreef: Waarom krijg je bijna zin om dat te plaatsen? Tamelijk deprimerend zou ik zeggen. Bovendien ontbreekt het belangrijkste.
En, deprimerend?
Alleen de titel al: Is er nog Toekomst?
Ja, die is er! We leven nog in genadetijd en Gods kerk wordt iedere dag groter!
Van de wind des Heiligen Geestes wordt weinig vernomen
De Geest blaast wanneer Hij wil en waarheen Hij wil.
Is het wellicht het blinde oog wat Hem niet zien wil.
Want verwachten wij wellicht een andere Geest?
En hoe moeten we de weg dan terug?
Dit citaat eindigt waar het m.i. moet beginnen.
Ik wil daarmee niet zeggen, dat er aan ’s mensen zijde ooit enige hoop is ten opzichte van de zaligheid.
Nee, van onze kant is er geen hoop, nooit geweest.
Maar het is Kerst geweest, Pasen geweest en Pinksteren geweest!
Er hebben woorden geklonken "Het is volbracht" en daardoor is alles mogelijk geworden!
God heeft de weg vrijgemaakt en roept ons allen iedere dag. Verhardt u hart niet, maar laat u leiden.
Soli Deo Gloria
Maar die persoonlijke toepassing en beleving, daar kan ik niet zonder, en in dat perspectief plaats ik de kreet: Toekomst....., voor mij?
Ja, in dat opzicht is het deprimerend, maar er is een keerzijde.
Maar daar komt die tekst weer: Door Hem, door Hem alleen, om het eeuwig welbehagen.....
Nou, 'mooi' is niet echt het juiste woord.
Oke, zal t is lezen, als ik uit school kom!Josephus schreef:Nou, 'mooi' is niet echt het juiste woord.
Hieronder vind je een bespreking:
http://www.nd.nl/artikelen/2008/septemb ... nd-verhaal