Verschillen tussen autoverzekeringen??

Plaats reactie
Gebruikersavatar
freek
Berichten: 5711
Lid geworden op: 24 nov 2005, 13:55

Verschillen tussen autoverzekeringen??

Bericht door freek »

Hoe kan het dat er zo'n groot verschil is tussen verschillende WA-autoverzekeringen?? Op de site verzekeringssite.nl kun je vergelijken. Ik kom dan uit op maandelijkse premies tussen 29 en 120 euro, voor dezelfde auto!

De polis van Fortis ASR Budgio kwam als voordeligste uit de bus. Kunnen jullie me vertellen of Fortis nog vertrouwd is, gelet op de 'griezelige' verhalen van de laatste maanden rondom Fortis?
albion
Berichten: 7514
Lid geworden op: 27 dec 2007, 18:23
Locatie: ergens in nederland

Re: Verschillen tussen autoverzekeringen??

Bericht door albion »

freek schreef:Hoe kan het dat er zo'n groot verschil is tussen verschillende WA-autoverzekeringen?? Op de site verzekeringssite.nl kun je vergelijken. Ik kom dan uit op maandelijkse premies tussen 29 en 120 euro, voor dezelfde auto!

De polis van Fortis ASR Budgio kwam als voordeligste uit de bus. Kunnen jullie me vertellen of Fortis nog vertrouwd is, gelet op de 'griezelige' verhalen van de laatste maanden rondom Fortis?
ook dezelfde premie, dus alleen WA???? Vreemd dat er zo'n groot verschil tussen zit. Zijn de verzekeringsmaatschappijen dan wel betrouwbaar?
De halve waarheid is funester dan de onjuistheid (E. von Feuchtersieben)
Gebruikersavatar
freek
Berichten: 5711
Lid geworden op: 24 nov 2005, 13:55

Re: Verschillen tussen autoverzekeringen??

Bericht door freek »

albion schreef:
freek schreef:Hoe kan het dat er zo'n groot verschil is tussen verschillende WA-autoverzekeringen?? Op de site verzekeringssite.nl kun je vergelijken. Ik kom dan uit op maandelijkse premies tussen 29 en 120 euro, voor dezelfde auto!

De polis van Fortis ASR Budgio kwam als voordeligste uit de bus. Kunnen jullie me vertellen of Fortis nog vertrouwd is, gelet op de 'griezelige' verhalen van de laatste maanden rondom Fortis?
ook dezelfde premie, dus alleen WA???? Vreemd dat er zo'n groot verschil tussen zit. Zijn de verzekeringsmaatschappijen dan wel betrouwbaar?
Ja, de te betalen WA-premie kan voor dezelfde auto zo enorm verschillen. Ik weet ook niet of dit normaal is. Vandaar mijn vraag.
Democritus
Berichten: 1441
Lid geworden op: 30 aug 2004, 19:29
Locatie: Alhier

Re: Verschillen tussen autoverzekeringen??

Bericht door Democritus »

freek schreef:Hoe kan het dat er zo'n groot verschil is tussen verschillende WA-autoverzekeringen?? Op de site verzekeringssite.nl kun je vergelijken. Ik kom dan uit op maandelijkse premies tussen 29 en 120 euro, voor dezelfde auto!

De polis van Fortis ASR Budgio kwam als voordeligste uit de bus. Kunnen jullie me vertellen of Fortis nog vertrouwd is, gelet op de 'griezelige' verhalen van de laatste maanden rondom Fortis?
Fortis kan je prima instappen. Dit betreft de verzekeringspoot. De bankpoot daar zitten de problemen. Alhoewel dat nu met de steun van de overheid ook wel over is. Op dit moment kan de Fortis incl. ABN wel eens één van de meest zekere banken zijn.

Verzekeringen van Fortis draaien al jaren winstgevend en daar kan in theorie geen liquiditeitsprobleem ontstaan. Dit i.t.t. de bank. Bij de bank kunnen mensen ineens al hun tegoeden opvragen. Bij een verzekeraar is er geen directe uitstroom van gelden. Uitstroom van gelden vind alleen plaats na een 'gebeurtenis b.v. schade'. Deze uitstroom vindt statisch gezien gespreid plaats daarom zal er geen accuut probleem ontstaan. Daarnaast worden schades medebetaald vanuit de lopende premieontvangsten.

Maar ook een verzekeraar kan omvallen....... dus gebruik de middelen maar denk niet dat je er iedere gebeurtenis mee kan voor zijn. :)

De reden dat de Fortispolis zo goedkoop is heeft m.n. te maken dat het alleen via internet kan worden afgesloten. In principe is het een Fortis-ASR product alleen dan zijn er wat voorwaarden uitgekleed. Dus kijk wel even naar de voorwaarden. M.n. op het gebied van vervangend vervoer, eigen risico etc.

Wouterje Bos heeft m.n. met de aanschaf van de verzekeringspoot een goede deal gedaan.
Our God is an awesome God. He reigns from heaven above
Plaats reactie