GezinsGids / Artikel over Borderline

Plaats reactie
Rens
Berichten: 9673
Lid geworden op: 24 mar 2007, 21:22

GezinsGids / Artikel over Borderline

Bericht door Rens »

Toen ik vanmorgen de GezinsGids binnen kreeg, las ik even snel op het voorblad naar opvallende artikelen.

Ik zag dat er o.a. een artikel over Borderline in stond.........ik heb direct het blad uit de verpakking gehaald, en ben het artikel gaan lezen.

Het raakte me diep, juist omdat ik zovéél van mijzelf er in herkende.

Ik hoop dat diegenen onder ons die de GezinsGids óók lezen, er gevoelsmatig mee uit de voeten kunnen.
Moderatorbericht:
Rens is overleden op 27 april 2010
http://www.refoforum.nl/forum/viewtopic ... 0&start=60
Meeting
Berichten: 129
Lid geworden op: 15 nov 2008, 12:08
Locatie: soms een eilandbewoner

Re: GezinsGids / Artikel over Borderline

Bericht door Meeting »

Rens schreef:Toen ik vanmorgen de GezinsGids binnen kreeg, las ik even snel op het voorblad naar opvallende artikelen.

Ik zag dat er o.a. een artikel over Borderline in stond.........ik heb direct het blad uit de verpakking gehaald, en ben het artikel gaan lezen.

Het raakte me diep, juist omdat ik zovéél van mijzelf er in herkende.

Ik hoop dat diegenen onder ons die de GezinsGids óók lezen, er gevoelsmatig mee uit de voeten kunnen.
IK heb het artikel ook gelezen. Het heeft ook mijn interesse omdat ik een nichtje heb die borderline heeft. De diepe eenzaamheid waar deze personen in verkeren heeft mij diep geraakt. Temeer omdat ze niet begrepen worden door de mensen om hun heen. Het is goed dat zo'n artikel geplaatst wordt. Dan kunnen we enigzins proeven wat deze mensen moeten doormaken.
"Men heeft vaak ongelijk door de manier waarop men gelijk heeft". (De Bruix)
-DIA-
Berichten: 32754
Lid geworden op: 03 okt 2008, 00:10

Re: GezinsGids / Artikel over Borderline

Bericht door -DIA- »

Ik heb het gezien, maar heb het niet gelezen... Kan het eens nakijken, ik heb alle nrs ingebonden...

-DIA-
© -DIA- Laatst actief: 00 xxx 24??
Letstalk
Berichten: 132
Lid geworden op: 15 nov 2008, 11:44
Locatie: een eilandbewoner

Re: GezinsGids / Artikel over Borderline

Bericht door Letstalk »

Ook ik heb het artikel gelezen in de gezinsgids, en ook ik ken iemand met borderline. Je weet nu precies wat het inhoudt en je begrijpt nu ook hoe moelijk zo'n persoon heeft. Het is een heel interessant onderwerp, waar meer bekendheid over moet komen, zodat degene die het hebben zich meer begrepen voelen.
Hoe minder sommigen begrijpen, des te meer willen zij bewijzen. (C.F. Gellert)
Rens
Berichten: 9673
Lid geworden op: 24 mar 2007, 21:22

Re: GezinsGids / Artikel over Borderline

Bericht door Rens »

Het helpt idd om IETS meer begrip te hebben, maar vaak is het zo dat borderliners zichzélf niet eens begrijpen.....waarom ze dingen doen, het gigantisch impulsieve, het van de hak op de tak spingen met velerlei dingen, de uitersten waartussen ze in geslingerd worden.....ik heb het nu een jaar of 30, en het lijkt of het nog steeds erger wordt, ook al kan dat haast niet.
Moderatorbericht:
Rens is overleden op 27 april 2010
http://www.refoforum.nl/forum/viewtopic ... 0&start=60
Meeting
Berichten: 129
Lid geworden op: 15 nov 2008, 12:08
Locatie: soms een eilandbewoner

Re: GezinsGids / Artikel over Borderline

Bericht door Meeting »

Rens schreef:Het helpt idd om IETS meer begrip te hebben, maar vaak is het zo dat borderliners zichzélf niet eens begrijpen.....waarom ze dingen doen, het gigantisch impulsieve, het van de hak op de tak spingen met velerlei dingen, de uitersten waartussen ze in geslingerd worden.....ik heb het nu een jaar of 30, en het lijkt of het nog steeds erger wordt, ook al kan dat haast niet.
Dat herken ik ook wel bij mijn nichtje Rens, dat "gigantische impulsieve" wat heel erg naar voren komt bij haar en volgens mij beseft ze ook niet wat ze aanricht bij de overige leden thuis. Het ene moment is ze poeslief tegen haar moeder. Het volgende moment gaat ze als een razende tegen haar moeder te keer. De meest grofste dingen komen er dan uit. Ik durf hier niet eens te vermelden wat ze dan uikraamt. mijn zus wordt er heel moedeloos van. En als de bui net over is komt ze poeslief vertellen wat ze voor haar vejaardag wil. Mijn zus heeft er heel veel verdriet van. Pas is ze weer hertrouwd met een hele lieve man van wie ze veel steun krijgt. En weet je wat er ook nog bijkomt? Ze slikt er medicijnen voor maar als het dan een tijdje goed "denkt" ze dat ze "genezen" is en wil ze ze niet meer innemen met als gevolg dat het weer slechter gaat en ze weer opniuew moet beginnen. Ik zou weleens willen weten of dit bij het ziektebeeld hoort. Weet zij dat Rens?
"Men heeft vaak ongelijk door de manier waarop men gelijk heeft". (De Bruix)
Plaats reactie