Hulp

england

Bericht door england »

Sorry, Strik, maat dat is tegen de Baptist Confession )en de Bijbel als ik het zo zeggen mag...).

Ja, die twaalf is zonder de kinderen... En je moet toch ergens beginnen? Wij moeten zaaien, maar God geeft de wasdom! Hopelijk binnenkort...!
Adje

Bericht door Adje »

Beste Rhode,

Moet je gelukkig worden?

groet, Adje
england

Bericht door england »

Ja, Adje, niet oppervlakkig, blij grijnzend rondlopen!
Maar wel te weten in Christus te zijn, door het geloof, uit genade alleen! Zoals Augustinus zei: onrustig is het hart... Er is niets wat meer gelukkig maakt dan dat! Te weten in Christus te zijn, te weten vergeven te zijn, te weten dat God ons in genade aangezien heeft, te weten dat er een dag komt waarop we noooooit meer zullen zondigen! Maakt dat niet gelukkig?

En het zoeken van heiligen etc houdt af van de gemeenschap met Christus alleen! Bovendien is het niet Bijbels. Maar daar gaat het hier niet over!

Maar onze kerk beleidt de 5 punten van de reformatie: Door het geloof alleen, uit genade alleen, door Christus alleen, het Woord alleen, God alleen de eer...!
england

Bericht door england »

HELP

Ik heb deze topic maar weer effe opgegraven...Want het hoofd van mijn arme man loopt over!
Naast predikant is hij ook de koster, de secretaris, de tuinman, de klusjesman, de voorzitter etc van alles in de kerk...En zijn lijst wordt met de dag langer!

Waar we erg verlegen om zitten is om een klusjesman/tuinman...of vrouw, dat maakt niet uit, zolang het gebeurt...
Maar we hebben een oud huis en een oude kerk, en twee joekels van tuinen...

Je kunt bij ons gratis in huis, voor eten etc wordt allemaal gezorgt...Engels is niet echt nodig, zolang je het verschil tussen yes en no weet ben je al een heel end...

Dus als er iemand is die graag een poosje in Engeland op 'vakantie' wil...
GRAAG!
tukkertje
Contacteer:

Bericht door tukkertje »

Oorspronkelijk gepost door england
HELP

Ik heb deze topic maar weer effe opgegraven...Want het hoofd van mijn arme man loopt over!
Naast predikant is hij ook de koster, de secretaris, de tuinman, de klusjesman, de voorzitter etc van alles in de kerk...En zijn lijst wordt met de dag langer!

Waar we erg verlegen om zitten is om een klusjesman/tuinman...of vrouw, dat maakt niet uit, zolang het gebeurt...

Je kunt bij ons gratis in huis, voor eten etc wordt allemaal gezorgt...Engels is niet echt nodig, zolang je het verschil tussen yes en no weet ben je al een heel end...

GRAAG!

Niet naast de deur he. Kunt niet ff avondje komen helpen.
Matthijs

Bericht door Matthijs »

HELP

GRAAG!
Is er dan niemand van de kerk?

Tja, als je man het zo druk heeft, dan moet de gemeente toch helpen? Dat is hier wel gebruikelijk.
england

Bericht door england »

Ja, Matthijs, hier normaal ook, maar als er maar drie mannen in de gemeente zitten, die allemaal een voltijd baan hebben...
Bovendien, 1 ervan komt vaak zaterdag ochtend helpen, maar hij werkt tot half 12, en direct daarna komt hij bij ons...maar hij heeft zelf ook een groot oud huis met een grote tuin..

We zijn helaas niet zo rijk gezegend met honderden gemeenteleden...

Wat inhoudt dat mijn man 3x per week preekt, de meditatie voor de tieners doet, alle kerkelijke bezoeken moet doen, alle evangelisatie bezoeken moet doen, naast de vergaderingen die hij heeft, en eindeloze stroom bezoekers die we hebben, zijn eigen voorbereidingen, zijn eigen 'stille tijd' plus dus alle klusjes en voorkomende werkzaamheden...

Vat je? Dus als we de mensen zouden hebben zouden we geen hulp nodig hebben! iedereen doet hier zijn uiterste best, en geven al hun vrije tijd op aan de kerk, maar er is een limiet wat 12 mensen kunnen doen...

Dus als iemand zin heeft om een poosje op vakantie te komen... GRAAG!
Matthijs

Bericht door Matthijs »

Ja, Matthijs, hier normaal ook, maar als er maar drie mannen in de gemeente zitten, die allemaal een voltijd baan hebben...
Bovendien, 1 ervan komt vaak zaterdag ochtend helpen, maar hij werkt tot half 12, en direct daarna komt hij bij ons...maar hij heeft zelf ook een groot oud huis met een grote tuin..

We zijn helaas niet zo rijk gezegend met honderden gemeenteleden...

Wat inhoudt dat mijn man 3x per week preekt, de meditatie voor de tieners doet, alle kerkelijke bezoeken moet doen, alle evangelisatie bezoeken moet doen, naast de vergaderingen die hij heeft, en eindeloze stroom bezoekers die we hebben, zijn eigen voorbereidingen, zijn eigen 'stille tijd' plus dus alle klusjes en voorkomende werkzaamheden...

Vat je? Dus als we de mensen zouden hebben zouden we geen hulp nodig hebben! iedereen doet hier zijn uiterste best, en geven al hun vrije tijd op aan de kerk, maar er is een limiet wat 12 mensen kunnen doen...

Dus als iemand zin heeft om een poosje op vakantie te komen... GRAAG!
Ik begrijp het helemaal, England. Kan de kerk niet een tuinman in dienst nemen? Zeg maar voor 2 dagen in de week. Tja, maar dan heb je natuurlijk wel de kosten. Een probleem dus..

Je zou natuurlijk alleen maar gras in je tuin kunnen laten groeien. Dan hoef je alleen een robot grasmaaier aan te schaffen. (dat meen ik natuurlijk niet)

Helaas heb ik ook een fulltime baan. Wie weet is er iemand van OSW die wil komen helpen.. Volgens mij is Niek Donselaar nogal een Engeland man. Is het wat voor je Niek?;)

Ik hoop dat jullie er snel één vinden, maar ook daarvoor is gebed voor nodig.

Groeten,
Matthijs
england

Bericht door england »

Dank je Matthijs... Ja, ik heb ook aan een tuinman gedacht... We krijgen een jongen uit het dorp die af en toe het gazon aan de voorkant maait, en dat kost dan £5...

Maar aangezien we dat dan uit eigen zak moeten betalen, en aangezien onze zak gevuld wordt door een kerk van 12 mensen..

Maar goed, we hebben niks te klagen eigenlijk, het had nog veel erger gekunt moeten we maar denken! Maar ik hoop dat er iemand is die dol op Engelse heuvels is...

En ja, aan Gods zegen is alles gelegen, dta voel je sterker in een klein kerkje/evangelisatie post! In een grote kerk lijkt alles zo vanzelf te gaan, maar hier merk je hoe afhankelijk je bent! We hopen eigenlijk dta er iemand vanuit een grote kerk, bijvoorbeeld in London, maar ons kan vehuizen om te helpen met het werk...Dus daar bidden we als kerk nu om, dat anderen de nood van 'het binnenland' zullen zien...
Gerrie

Bericht door Gerrie »

Waarom staan de zwervers hiervoor niet in de rij? Of asielzoekers? Of misschien een werkloze?
Lijkt me een ideale 'baan' als er voor eten drinken en huisvesting wordt gezorgd.
Kun je gelijk getuigen van je geloof.
strik

Bericht door strik »

Ik hoop ook dat je snel iemand vindt. Ik zal voor je bidden.

Het doet mij een beetje denken aan onze parochie: tussen 20 en 30 iedere zondag, maar het wordt gedragen door zo'n 12 gezinnen. Onze priester heeft een full-time baan, onze koster vertrekt morgen voor 7-9 maanden naar de Heilige Berg Athos in Griekenland.

En omdat hij mij de laatste maanden al onheilspellend "collega" heeft genoemd, zul je begrijpen dat mijn taak hier ligt de komende tijd.
england

Bericht door england »

Dank je, Stri...als je nou effe goed oefent kun je wel bij ons komen...

Gerrie, dat is een goede suggestie, jammer alleen dat niemand wil! We krijgen hier vaak gastjes aan huis die niks te doen hebben...Ze denken dat Richard, omdat hij veel thuis is, zich ook verveelt, en komen hem dus effe opbeuren....zucht..
Maar werken willen ze niet, dan zijn ze meteen vertrokken...Koffie willen ze wel, daar vragen ze altijd om, maar als we vragen of ze effe kunnen helpen moeten ze ineens weg...
nicname

Bericht door nicname »

Toch zou je dat eens heel voorzichtig kunnen uitleggen. Zo van: voor wat hoort wat ;)

Tja, Pim zou wel mogen, maar of tie nou zo handige tuinman is....pfuhh, voor die paar vierkante meter tuin hier moet ik al maanden/jaren zeuren...:,

Overigens hoop ik dat je snel hulp krijgt, hier moeten mensen toch zin in hebben, vutters ofzo (Jelle :,)

GRoetjes Nic
Plaats reactie