Waar ging het over?

Plaats reactie
bjdendekker

Waar ging het over?

Bericht door bjdendekker »

Nog naar de kerk geweest deze jaarwisseling? Ik ben benieuwd waar er zoal over gepreekt werd.

Mijn vrouw en ik hebben het gedeeld: ik gisteravond en zij vanmorgen.

Gisteravond: Ds. G. Bijkerk over "Eben Haëzer"

Vanmorgen: Ds. C.J. Meeuse over Ps 4L Wie zal ons het goede doen zien?
strik

Bericht door strik »

Bij ons geen preken. Wel een grote Vesper gisteravond. De troparen en kondaken stonden vooral in het teken van de besnijdenis van onze Heer en van de heilige Basilios
Lecram

Bericht door Lecram »

Gisteravond:

ds. A van Vuuren
Psalm 77:19 a en c
Uw weg was in de zee, ...... en Uw voetstappen werden niet bekend.
(erg mooi, over de strijd van Asaf, maar ook over het keerpunt (tussen vers 11 en 12)

Vanochtend:
ds. A van Vuuren
Psalm 136:26b
want Zijn goedertierenheid is in der eeuwigheid

Over de eeuwigblijvende trouw van God

We hebben weer genoeg meegekregen om het nieuwe jaar in te gaan. We zien weer uit naar de volgende zondag. Daarna duurt het helaas weer een hele week voor de volgende dienst. Wat een heerlijke tijd hebben we gehad met zoveel zegenrijke kerkdiensten! God alleen de eer!

[Aangepast op 1/1/04 door Lecram]
ndonselaar
Contacteer:

Bericht door ndonselaar »

Oudejaar:

Jesaja 51:6 Heft ulieder ogen op naar den hemel, en aanschouwt de aarde beneden; want de hemel zal als een rook verdwijnen, en de aarde zal als een kleed verouden, en haar inwoners zullen van gelijken sterven; maar Mijn heil zal in eeuwigheid zijn, Mijn gerechtigheid zal niet verbroken worden.

Nieuwjaar:

Filip. 4: 6,7 Weest in geen ding bezorgd; maar laat uw begeerten in alles, door bidden en smeken, met dankzegging bekend worden bij God en de vrede Gods, die alle verstand te boven gaat, zal uw harten en uw zinnen bewaren in Christus Jezus.

Beide diensten Ds. H. Molendijk
In necessariis unitatem custodiant, in non necessariis libertatem, in utrisque prudentiam et charitatem, in omnibus conscientiam inoffensam in diem Domini
Matthijs

Bericht door Matthijs »

Gisteravond (oudejaarsavond)
Ds. G. van Wijk

2 Petrus 3: 8,9
“Doch deze ene zaak zij u niet onbekend, geliefden, dat een dag bij den Heere is als duizend jaren, en duizend jaren als een dag. De Heere vertraagt de belofte niet (gelijk enigen dat traagheid achten), maar is lankmoedig over ons, niet willende, dat enigen verloren gaan, maar dat zij allen tot bekering komen.â€
Liever Turks dan Paaps
kridje
Contacteer:

Bericht door kridje »

Oudjaarsavond:
Ds. H. Paul

1 Petrus 4: 7 en 8a
En het einde aller dingen is nabij, zijt dan nuchteren, en waakt in de gebeden. Maar vooral heb vurige liefde tot elkander!

Een duidelijk, evenwichtige en heldere preek! De actualiteit werd duidelijk naar voren gehaald. Ook werd er duidelijk aangegeven dat de N.T. beloftens voor alle gedoopte gelden net zoals de O.T. beloftens voor heel het volk Irsael gelde.

Nieuwjaarsochtend
Leesdienst met een preek van ds. Kattenberg.

Openbaring 4: 3
En Die daarop zat, was in het aanzien den steen Jaspis en Sardius gelijk; en een regenboog was rondom den troon, in het aanzien der steen Smaragd gelijk.
wpv

Bericht door wpv »

Op oudejaarsavond ben ik naar de kerk geweest. Student Terlouw had als tekst de woorden:"Hagar, gij dienstmaagd van Sarai, vanwaar komt gij en waarheen gaat gij?

Het thema was: Een vraag van hemels wege

Punt 1: Een vraag naar de herkomst
Punt 2: Een vraag naar de toekomst

Ik vond het heel indrukwekkende preek
Matthijs

Bericht door Matthijs »

Student Terlouw heb ik ook wel eens gehoord. Ik kon hem wel goed horen. Maar wel echt typisch een ger.gem. stijl prediking. Ik bedoel: niet hedendaags.
Liever Turks dan Paaps
kridje
Contacteer:

Bericht door kridje »

Oorspronkelijk gepost door Matthijs
Student Terlouw heb ik ook wel eens gehoord. Ik kon hem wel goed horen. Maar wel echt typisch een ger.gem. stijl prediking. Ik bedoel: niet hedendaags.
Dat hangt ook duidelijk van de persoon af. Je heb ook hedendaagse predikanten. Net zoals je dat verschil heb in andere kerken. Je kan het dus niet als algemene stijl zien. Persoonlijk vind ik het ook wel meevallen.
bjdendekker

Bericht door bjdendekker »

Ik ken hem alleen uit de tijd dat hij hoofdambtenaar was bij de gemeente Scherpenzeel en ik correspondent voor de Scherpenzeelse Krant. Toen praatte hij heel gewoon hedendaags. Hij is toen het pastoraat ingegaan en uit mijn blikveld verdwenen. 't Schijnt wel een hele slimme te zijn.
Jelle

Bericht door Jelle »

Helaas voor mij geen kerkdiensten.
Zelf het een en ander gelezen en eeen oude preek van ds. J. Catsburg beluisterd.
Met Oud en Nieuw wegens griep geveld en heb voor mezelf wat gelezen.
rekna

Bericht door rekna »

Oudejaarsavond:
ds. J.J. Roodsant: Psalm 90:10
en wij vliegen daarheen.

Nieuwjaarsmorgen:
ds. P. Blok: Nahum 1:7
De HEERE is goed, Hij is ter sterkte in den dag der benauwdheid, en Hij kent hen, die op Hem betrouwen.
Plaats reactie