Het CDA en de islam

Lapressa
Berichten: 582
Lid geworden op: 12 jun 2008, 11:36

Re: Het CDA en de islam

Bericht door Lapressa »

Het CDA heeft wel is te veel de kant van hun coalitiegnoten opgezocht, maar ik vind dat ze zeker wel een christelijke partij is. Ik ken bestuursleden van het CDA op gemeentelijk nivo, van het wetenschappelijk bureau van het CDA en in de 2dekamer. Heb vrij regelmatig contact met ze. En 1 iemand zelfs veel contact. Begin de partij op die manier redelijk goed te kennen om te weten hoe ze in de maatschappij staan en dat door laten klinken in de 2de kamer.
'Wat zullen wij dan tot deze dingen zeggen? Zo God voor ons is, wie zal tegen ons zijn?'
Gebruikersavatar
Gian
Berichten: 6329
Lid geworden op: 27 nov 2004, 21:24

Re: Het CDA en de islam

Bericht door Gian »

Lapressa schreef:Het CDA heeft wel is te veel de kant van hun coalitiegnoten opgezocht, maar ik vind dat ze zeker wel een christelijke partij is. Ik ken bestuursleden van het CDA op gemeentelijk nivo, van het wetenschappelijk bureau van het CDA en in de 2dekamer. Heb vrij regelmatig contact met ze. En 1 iemand zelfs veel contact. Begin de partij op die manier redelijk goed te kennen om te weten hoe ze in de maatschappij staan en dat door laten klinken in de 2de kamer.
Vertel..
:quoi :)
Hedendaagse bijbelstudie is voor een belangwekkend deel het elimineren van traditioneel-theologische en hermeneutische contradicties.
Lapressa
Berichten: 582
Lid geworden op: 12 jun 2008, 11:36

Re: Het CDA en de islam

Bericht door Lapressa »

Wat moet ik daar aan uitleggen?
'Wat zullen wij dan tot deze dingen zeggen? Zo God voor ons is, wie zal tegen ons zijn?'
Gebruikersavatar
Gian
Berichten: 6329
Lid geworden op: 27 nov 2004, 21:24

Re: Het CDA en de islam

Bericht door Gian »

Hoe christelijk de cda zich door laat klinken.
Hedendaagse bijbelstudie is voor een belangwekkend deel het elimineren van traditioneel-theologische en hermeneutische contradicties.
Lapressa
Berichten: 582
Lid geworden op: 12 jun 2008, 11:36

Re: Het CDA en de islam

Bericht door Lapressa »

Verdiep jezelf is in de partij. Er wordt vanuit de SGP achterban altijd hard geroepen dat er niets christelijks aan is, maar hebben ze het zelf al is bekeken of praten ze gewoon een aantal mensen na?

Ik kan het je wel vertellen waarom ik dat vind, maar denk dat je meer overtuigt zou zijn als je er zelf achter komt na je er persoonlijk in verdiept te hebben.
'Wat zullen wij dan tot deze dingen zeggen? Zo God voor ons is, wie zal tegen ons zijn?'
Gebruikersavatar
Gian
Berichten: 6329
Lid geworden op: 27 nov 2004, 21:24

Re: Het CDA en de islam

Bericht door Gian »

:bobo
Hedendaagse bijbelstudie is voor een belangwekkend deel het elimineren van traditioneel-theologische en hermeneutische contradicties.
Adrie
Berichten: 4
Lid geworden op: 25 jul 2008, 22:58

Re: Het CDA en de islam

Bericht door Adrie »

Het is juist goed dat de CDA moslims in hun partij probeert te krijgen.

Verder is die ''C'' in de CDA van meer betekenis dan de ''G'' in de SGP. De SGP bereikt minder door hun extreme opvattingen. De CDA laat zich niet leiden door de Bijbel maar inspireren en dat is wat we in deze tijden van atheïsme nodig hebben.
Gebruikersavatar
caprice
Berichten: 2672
Lid geworden op: 22 jan 2004, 21:51
Locatie: Woestijn des levens

Re: Het CDA en de islam

Bericht door caprice »

Adrie schreef:Het is juist goed dat de CDA moslims in hun partij probeert te krijgen.

Verder is die ''C'' in de CDA van meer betekenis dan de ''G'' in de SGP. De SGP bereikt minder door hun extreme opvattingen. De CDA laat zich niet leiden door de Bijbel maar inspireren en dat is wat we in deze tijden van atheïsme nodig hebben.
Geachte Adrie,

Dit eerste geschrevene op dit forum van uw hand, getuigt er van dat u de grondbeginselen van dit forum wel met de mond, maar niet met het hart onderschreven hebt.
Gewetensbezwaarde trouwambtenaar - 'De totalitaire staat werpt het geweten van haar burgers weg als een waardeloos vod'
Dr. J.H. Bavinck
Gebruikersavatar
Mister
Administrator
Berichten: 11456
Lid geworden op: 25 jul 2005, 12:06

Re: Het CDA en de islam

Bericht door Mister »

caprice schreef:
Adrie schreef:Het is juist goed dat de CDA moslims in hun partij probeert te krijgen.

Verder is die ''C'' in de CDA van meer betekenis dan de ''G'' in de SGP. De SGP bereikt minder door hun extreme opvattingen. De CDA laat zich niet leiden door de Bijbel maar inspireren en dat is wat we in deze tijden van atheïsme nodig hebben.
Geachte Adrie,

Dit eerste geschrevene op dit forum van uw hand, getuigt er van dat u de grondbeginselen van dit forum wel met de mond, maar niet met het hart onderschreven hebt.
Waarvan akte :bobo
Adrie
Berichten: 4
Lid geworden op: 25 jul 2008, 22:58

Re: Het CDA en de islam

Bericht door Adrie »

caprice schreef:
Adrie schreef:Het is juist goed dat de CDA moslims in hun partij probeert te krijgen.

Verder is die ''C'' in de CDA van meer betekenis dan de ''G'' in de SGP. De SGP bereikt minder door hun extreme opvattingen. De CDA laat zich niet leiden door de Bijbel maar inspireren en dat is wat we in deze tijden van atheïsme nodig hebben.
Geachte Adrie,

Dit eerste geschrevene op dit forum van uw hand, getuigt er van dat u de grondbeginselen van dit forum wel met de mond, maar niet met het hart onderschreven hebt.
Politieke visie staat mijns inziens los van persoonlijk geloof...
Gebruikersavatar
caprice
Berichten: 2672
Lid geworden op: 22 jan 2004, 21:51
Locatie: Woestijn des levens

Re: Het CDA en de islam

Bericht door caprice »

Adrie schreef:
caprice schreef:
Adrie schreef:Het is juist goed dat de CDA moslims in hun partij probeert te krijgen.

Verder is die ''C'' in de CDA van meer betekenis dan de ''G'' in de SGP. De SGP bereikt minder door hun extreme opvattingen. De CDA laat zich niet leiden door de Bijbel maar inspireren en dat is wat we in deze tijden van atheïsme nodig hebben.
Geachte Adrie,

Dit eerste geschrevene op dit forum van uw hand, getuigt er van dat u de grondbeginselen van dit forum wel met de mond, maar niet met het hart onderschreven hebt.
Politieke visie staat mijns inziens los van persoonlijk geloof...
Dan geef ik niet veel voor dat 'geloof'.
Gewetensbezwaarde trouwambtenaar - 'De totalitaire staat werpt het geweten van haar burgers weg als een waardeloos vod'
Dr. J.H. Bavinck
Adrie
Berichten: 4
Lid geworden op: 25 jul 2008, 22:58

Re: Het CDA en de islam

Bericht door Adrie »

caprice schreef:quote="caprice"] De CDA laat zich niet leiden door de Bijbel maar inspireren en dat is wat we in deze tijden van atheïsme nodig hebben.
Geachte Adrie,

Dit eerste geschrevene op dit forum van uw hand, getuigt er van dat u de grondbeginselen van dit forum wel met de mond, maar niet met het hart onderschreven hebt.[/quote]

Politieke visie staat mijns inziens los van persoonlijk geloof...[/quote]
Dan geef ik niet veel voor dat 'geloof'.[/quote]


Ik vind het ronduit kortzichtig om dat te zeggen. Als je voor een realistische christelijk regering bent wil dat niet zeggen dat je geloof niet volgens de gereformeerde leer is. Ik ben het alleen niet eens met het idee die heerst binnen de gereformeerde gezindte dat regeren strikt volgens de Bijbel moet tegenwoordig. Moet je daar gelijk je hele geloof aan ophangen ?
Lapressa
Berichten: 582
Lid geworden op: 12 jun 2008, 11:36

Re: Het CDA en de islam

Bericht door Lapressa »

Wat word er hier op het forum toch snel op de man/ vrouw gespeeld :oO

politiek en staat is gescheiden. Ik denk dat je op dit moment in de regering beter als christen politiek kan gaan bedrijven, dan christelijke politiek te gaan willen bedrijven.

Van de SGP verbaasde mij het enorm dat ze zich achter Wilders schaarden aangaande de islam.
'Wat zullen wij dan tot deze dingen zeggen? Zo God voor ons is, wie zal tegen ons zijn?'
Jansenius
Berichten: 38
Lid geworden op: 24 jul 2008, 12:55

Re: Het CDA en de islam

Bericht door Jansenius »

caprice schreef:
jvdg schreef:Wie, o wie, kan mij nog uitleggen wat het bestaansrecht van de C in de naam CDA heeft?
Die is er niet meer. Er blijft alleen een drogisterijketen over.
Het CDA is nooit een getuigenispartij zoals de SGP geweest, maar een partij die zich laat inspireren door het Evangelie.
En als je nu moet kiezen tussen CDA of Wouter Bos of Wilders, dan kies ik alsnog CDA.
Gebruikersavatar
jvdg
Berichten: 12063
Lid geworden op: 12 okt 2006, 14:07

Re: Het CDA en de islam

Bericht door jvdg »

Jansenius schreef:
caprice schreef:
jvdg schreef:Wie, o wie, kan mij nog uitleggen wat het bestaansrecht van de C in de naam CDA heeft?
Die is er niet meer. Er blijft alleen een drogisterijketen over.
Het CDA is nooit een getuigenispartij zoals de SGP geweest, maar een partij die zich laat inspireren door het Evangelie.
En als je nu moet kiezen tussen CDA of Wouter Bos of Wilders, dan kies ik alsnog CDA.
Tja, als er geen andere keus was, kan ik wel met je meegaan......
Plaats reactie