Nou , ik kom hier ook maar weer es om de hoek kijkenTiberius schreef:Dat zou kunnen, maar ze start dit topic met "Veel mensen gaan met onbeleden zonden aan het Avondmaal!".henriët schreef:... maar ik dacht in het geval dat jaca de slachtoffer zou zijn...
Ik kan me niet voorstellen dat ze van al die vele mensen slachtoffer is.

Ik zal het hele gebeuren een beetje toelichten....een heel globaal een vaag beeld van de kerk.situatie schetsen. In detail treden over eigen situatie is wellicht niet zo opbouwend!
Dat veel mensen met onbeleden zonden aan het avondmaal kan je opmaken uit dingen die je merkt, ziet, hoort.... of dingen die jezelf idd aangaan.
Naar een kerkenraadslid werkt niet...als daar geen openheid voor is, en men zich verhoogt tot een bijna heilig beeld....die het altijd aan het rechte eind zouden hebben.
Naar de ds gaan is al helemaal geen optie..
Idd roddel is een punt...! Daar ga je in zo'n situatie gauw aan mee doen.
Het is overigens lastig om de balans te vinden in: Je hart luchten....en achterklap.
Ik heb overigens nog geen kerkelijk recht om aan het HA deelte nemen.
Mij is evt. belijdenis (nog?) verboden.
Misschien is het alleen maar vager geworden hierdoor...maar mijn punt is:
In 'mijn' gemeente is het een enorme bende.
Veel misbruik van kerk. macht, censuur.
En dan doet het me pijn om te zien dat ambstdragers, waarmee je wéét dat ze tegenover jou en anderen niet fair zijn geweest, of erger dan dat, ze dat niet bespreken, vaak het dialoog vermijden en afwijzen.....tóch mee doen aan de viering van het Heilig Avondmaal...
Ik denk dat dat erg veel nadelige invloed heeft op de gemeente!