Boeken : Rome & paus als antichrist

Rens

Re: Boeken : Rome & paus als antichrist

Bericht door Rens »

mayflower schreef:
Rens schreef:Mede daarom zeg ik: zoek eerst eens naar wat elkaar bindt, en niet naar wat elkaar scheidt om het laatste verder te cultiveren.
Jou denken past natuurlijk ook wel in onze postmoderne tijd en geest, en dat moeten we dan vooral en dan denk ik ook aan de Jehova's getuigen, mormonen en mischien nog de moslims, want die geloven ook in een god en wat nog meer bijzonder is ze geloven ook in de historische Jezus van Nazereth, dus laten we met ze allen zoeken naar wat ons bindt!!!!!
Wat hebben DIE nu in vredesnaam met het topic-onderwerp te maken??

We hebben het over de RK en het door hen vormgegeven relegieuze leven en leer. Dus temper even je sarcasme, je begint nu ietwat wartaal uit te slaan vrees ik.

De RK baseert zich ook op de Drieëne God, gelijk de Pr.Chr gelovigen, en dat kun je moeilijk van de overigen die jij opvoert, zeggen.
Moderatorbericht:
Rens is overleden op 27 april 2010
http://www.refoforum.nl/forum/viewtopic ... 0&start=60
mayflower

Bericht door mayflower »

memento schreef:Ach, door de loop der eeuwen zijn steeds andere anti-Christen aangewezen. Meestal waren dat personen van wie men erg veel last had, of dat nu keizer Nero, de paus van Rome, of Hitler was.
De antichrist is iemand die in de temple van God zit:

2 Thes. 2:4
Dat u niemand verleide op enigerlei wijze; want die komt niet, tenzij dat eerst de afval gekomen zij, en dat geopenbaard zij de mens der zonde, de zoon des verderfs; Die zich tegenstelt, en verheft boven al wat God genaamd, of als God geëerd wordt, alzo dat hij in den tempel Gods als een God zal zitten, zichzelven vertonende, dat hij God is.

De antichrist werk vanuit de kerk zelf, en neemt de plaats van Christus in, m.a.w het heeft te maken met de afval vanuit de kerk, en Nero heeft nooit beweerd een christen te zijn, en een ongelovige is geen afvallige.
mayflower

Bericht door mayflower »

Rens schreef:De RK baseert zich ook op de Drieëne God, gelijk de Pr.Chr gelovigen, en dat kun je moeilijk van de overigen die jij opvoert, zeggen.
Natuurlijk is er een groot verschil, maar ik reageer tegen die opvatting dat we maar eerst moeten kijken wat ons zogenaamd bind. Dat men in de Drie-eenhid geloofd zegt nog niets over je geloof in in volbrachte werk en de genoegdoening van het Offer van Christus.
Mijn ouders en ikzelf (zoals ik al eerder heb gedeeld) zijn God dankbaar dat Hij ons in Zijn diepe genade uit dat Babels en antichristelijke systeem heeft gehaald. Mijn ouders geloofde hun hele leven al in de Drie-eenheid, maar wat heeft dit verstandelijke geloof nu te maken met het enige waarachtig geloof van het Evangelie. Wie denk dat men verlossing kan krijgen uit al die sacramenten van de R.K.K zonder alleen te vertrouwen op Christus ligt onder een vloek!

“Ik verwonder mij, dat gij zo haast wijkende van dengene, die u in de genade van Christus geroepen heeft, overgebracht wordt tot een ander evangelie; Daar er geen ander is; maar er zijn sommigen, die u ontroeren, en het evangelie van Christus willen verkeren. Doch al ware het ook, dat wij, of een engel uit den hemel u een evangelie verkondigde, buiten hetgeen wij u verkondigd hebben, die zij vervloekt. Gelijk wij te voren gezegd hebben, zo zeg ik ook nu wederom: Indien u iemand een evangelie verkondigt, buiten hetgeen gij ontvangen hebt, die zij vervloekt.” (Gal. 1:6-9).

"Want allen die het van werken van de wet verwachten liggen onder de vloek, want er staat geschreven: Vervloekt is een ieder, die zich niet houdt aan alles wat er geschreven is. (Gal. 3:10)
Corydoras

Bericht door Corydoras »

Vandaag op Kerknieuws.nl:

'Paus rehabiliteert Maarten Luther'

DO 06 mrt 2008 | 11.43
De Duitse geestelijke Maarten Luther (1483-1546) die geldt als een van de grondleggers van het protestantisme, wordt door de Duitse paus Benedictus XVI in rooms-katholieke eer hersteld. Dit berichtte donderdag het Britse dagblad The Times vanuit Vaticaanstad.

'Insiders' in het Vaticaan hebben The Times gezegd dat de paus in september in het zomerverblijf Castelgandolfo conclusies presenteert van onderzoek naar Luther. De paus bespreekt die met een kring van veertig theologen die de Ratzinger Schülerkreis wordt genoemd. Ratzinger is de familienaam van de paus.

De paus betoogt dat Luther geen ketter was. Luther wilde de christelijke kerk helemaal niet opsplitsen maar enkel corrupte praktijken in de kerk aan de kaak stellen en bestrijden. In de 16e eeuw dacht Rome daar anders over en deed Luther in de ban wegens ketterij. Het toenmalige hoofd van de roomse kerk beschouwde Luther aanvankelijk als ''een dronken Duitser''.

Het hoofd van de pauselijke Raad voor Bevordering van de Eenheid onder Christenen, kardinaal Walter Kasper, bevestigde dat de dialoog tussen rooms-katholieken en protestanten is gediend met het voornemen van de paus om Luther te 'revalueren'. ''We kunnen veel van Luther leren, om te beginnen het belang dat hij hecht aan het woord van God,'' aldus Kasper. Het wordt volgens hem tijd voor een positievere kijk op Luther.

Luther werd een van de boegbeelden van de reformatie door zijn felle kritiek op de kerkelijke hiërarchie en de uitwassen van de toenmalige macht van de kerk. Het wordt door wetenschappers in Duitsland aangevochten dat Luther iets anders beoogde. Hij zou nooit een splitsing van de christelijke kerk hebben gewild.

Het eerherstel voor Luther moet er ook toe bijdragen dat de paus van zijn aartsconservatieve imago afkomt. Van de week werd bekend dat de paus een standbeeld wil oprichten voor een andere gerehabiliteerde ketter, de Italiaanse wetenschapper Galileo Galilei (1564-1642). De paus heeft pas ook stappen gezet om de schade herstellen van uitspraken die in het verkeerde keelgat schoten van protestantanten, orthodoxen en islamieten. Woensdag bijvoorbeeld werd bekend dat de paus gastheer wordt op een belangrijk rooms-katholiek-islamitisch forum in november.

Bron: ANP
Afbeelding
memento

Bericht door memento »

mayflower schreef:
memento schreef:Ach, door de loop der eeuwen zijn steeds andere anti-Christen aangewezen. Meestal waren dat personen van wie men erg veel last had, of dat nu keizer Nero, de paus van Rome, of Hitler was.
De antichrist is iemand die in de temple van God zit:

2 Thes. 2:4
Dat u niemand verleide op enigerlei wijze; want die komt niet, tenzij dat eerst de afval gekomen zij, en dat geopenbaard zij de mens der zonde, de zoon des verderfs; Die zich tegenstelt, en verheft boven al wat God genaamd, of als God geëerd wordt, alzo dat hij in den tempel Gods als een God zal zitten, zichzelven vertonende, dat hij God is.

De antichrist werk vanuit de kerk zelf, en neemt de plaats van Christus in, m.a.w het heeft te maken met de afval vanuit de kerk, en Nero heeft nooit beweerd een christen te zijn, en een ongelovige is geen afvallige.
Mja, de paus zit ook niet in de tempel van God...

Persoonlijk geloof ik niet dat er één, maar meerdere anti-Christen zullen zijn. Ja, in strikte zin des woords is een ieder die tegen Christus is, een anti-Christ...
Bert Mulder
Contacteer:

Bericht door Bert Mulder »

De paus heeft pas ook stappen gezet om de schade herstellen van uitspraken die in het verkeerde keelgat schoten van protestantanten, orthodoxen en islamieten. Woensdag bijvoorbeeld werd bekend dat de paus gastheer wordt op een belangrijk rooms-katholiek-islamitisch forum in november.
Dus nu Calvijn nog, en dan hebben we toch geen logische reden meer om niet naar de hoer van Rome terug te keren?
Mijn enige troost is, dat ik niet mijn, maar Jezus Christus eigen ben, Die voor mijn zonden betaald heeft, en zo bewaart, dat alles tot mijn zaligheid dienen moet; waarom Hij mij ook door Zijn Heilige Geest van eeuwig leven verzekert, en Hem voortaan te leven van harte willig en bereid maakt.
MarthaMartha

Bericht door MarthaMartha »

Bert Mulder schreef:
De paus heeft pas ook stappen gezet om de schade herstellen van uitspraken die in het verkeerde keelgat schoten van protestantanten, orthodoxen en islamieten. Woensdag bijvoorbeeld werd bekend dat de paus gastheer wordt op een belangrijk rooms-katholiek-islamitisch forum in november.
Dus nu Calvijn nog, en dan hebben we toch geen logische reden meer om niet naar de hoer van Rome terug te keren?
sorry, maar waarom formuleer je dat nou zo?
Die hoer van Rome mag toch ook gewoon de Rooms Katholieke kerk zijn?
Als de moed je in de schoenen zinkt, ga dan eens op je kop staan!
Rens

Bericht door Rens »

MarthaMartha schreef:
Bert Mulder schreef:
sorry, maar waarom formuleer je dat nou zo?
Die hoer van Rome mag toch ook gewoon de Rooms Katholieke kerk zijn?
Ach, dhr. Mulder mag graag zijn onpasselijk aandoende afkeer van de Katholieke Kerk etaleren......

De snoeiharde aanvallen op de Rk zijn hier tot een sport verheven, maar owee als er iemand van binnen de Pr.Chr. kerken een niet naadloos aansluitende mening heeft, die wordt acuut hard aangepakt wegens "vermeende aanvallen op de zo geliefde gereformeerde leer", aanvallen richting ándere geloofsuitingen zijn volop toegestaan, maar andersom worden andere méningen tov van het gereformeerd belijden als "aanvallen" die niet te tolereren zijn afgeschilderd........

hoezo, onverdraagzaamheid ???
Moderatorbericht:
Bert Mulder
Contacteer:

Bericht door Bert Mulder »

Rens schreef:
Ach, dhr. Mulder mag graag zijn onpasselijk aandoende afkeer van de Katholieke Kerk etaleren......

De snoeiharde aanvallen op de Rk zijn hier tot een sport verheven, maar owee als er iemand van binnen de Pr.Chr. kerken een niet naadloos aansluitende mening heeft, die wordt acuut hard aangepakt wegens "vermeende aanvallen op de zo geliefde gereformeerde leer", aanvallen richting ándere geloofsuitingen zijn volop toegestaan, maar andersom worden andere méningen tov van het gereformeerd belijden als "aanvallen" die niet te tolereren zijn afgeschilderd........

Is de paus dan niet in bed hier met Mohammed? Of heb ik dat verkeerd gelezen? Daar staat zo duidelijk 'Islam'. Moet je mij niet kwaad aankijken. Als je het niet met het artikel eens ben, moet je bij kerknieuw.nl je aanklacht doen.
Mijn enige troost is, dat ik niet mijn, maar Jezus Christus eigen ben, Die voor mijn zonden betaald heeft, en zo bewaart, dat alles tot mijn zaligheid dienen moet; waarom Hij mij ook door Zijn Heilige Geest van eeuwig leven verzekert, en Hem voortaan te leven van harte willig en bereid maakt.
eilander
Moderator

Bericht door eilander »

mayflower schreef:Weet iemand mischien in hedendaagse druk van hervormers, oudvaders, hedendaagse schrijvers of studies/dissertaties die gaan over de Rome en de paus als de antichrist ?
In de categorie oudvaders: Brakel, Redelijke Godsdienst, dl. III (Openbaringen). Ook te vinden op http://www.theologienet.nl
JolandaOudshoorn

Bericht door JolandaOudshoorn »

Nou ja. als ze de Maria vereering afschaffen, de mis afschaffen en overstappen naar het Heilig Avondmaal, al die heiligen en heiligverklaringen wegdoen, de beelden de kerk uitmikken, het vagevuur en het bidden voor en tot de gestorvenen verbannen, hun leer over de doop aanpassen etc.etc. , dan is er misschien een kans dat er weer toenadering kan komen. O ja, en de Paus moet zichzelf ook natuurlijk nog afschaffen en heel het kerkelijk bestuurssyteem veranders dan ook. Gekozen priesters en aardbisschoppen door de leken. Nou ja de weg is nog wel heel lang.
Ik weet, mijn Verlosser leeft
mayflower

Bericht door mayflower »

Bert Mulder schreef:
Als toevoeging, weet ik niet hoe serieus ik dit moet nemen,want een van de fundamentele leerstellingen waar Luther tegen heeft gestreden was wel de zogenaamde aflaten, en het is heel typische dat paus Benedictus XVI zelf nog aflaten beloofd.
Maar ja hij ziet zich zelf als hoofd van kerk, en de tijd van geweld en kruistochten werken helaas niet meer, dus heeft men nu andere manier gevonden wat past binnen onze mensgericht en postmoderne cultuur, namelijk de dialoog en symphatie proberen te winnen bij naieve christenen en kerken, die op een sentimentele manier zich aansluiten bij deze antichristelijke instituut, die vanuit de Concilie van Trent de evangelische belijdenis vervloekt, en ik las pastgeleden nog ergens dat PausBenedict XVI het Concile van Trent volledig onderschrijft!

vrijdag 07 december 2007 10:37 | Kerkredactie

VATICAANSTAD - Paus Benedictus XVI heeft een aflaat beloofd aan alle rooms-katholieken die het Franse bedevaartsoord Lourdes bezoeken.

Dat heeft het Vaticaan donderdag bekendgemaakt.De pelgrims krijgen van de paus een „volledige aflaat”, waardoor zij volgens de Rooms-Katholieke Kerk na hun dood minder lang in het vagevuur hoeven te verblijven om boete te doen over hun zonden.

De pauselijke aflaat is verkrijgbaar vanaf zaterdag tot 8 december 2008. In die periode herdenken rooms-katholieken dat Maria 150 jaar geleden in Lourdes zou zijn verschenen aan het 14-jarige meisje Bernadette Soubirous.

Ook voor degenen die de reis naar Zuid-Frankrijk niet kunnen maken, is een aflaat te verkrijgen. De paus verleent aflaten aan rooms-katholieken die van 2 tot 11 februari bidden op plaatsen die aan de Madonna van Lourdes zijn gewijd.

Naar verwachting brengt paus Benedictus in september of oktober een bezoek aan Lourdes.

http://www.refdag.nl/artikel/1325440/Af ... urdes.html
Rens

Bericht door Rens »

Bert Mulder schreef:
Rens schreef:

Is de paus dan niet in bed hier met Mohammed? Of heb ik dat verkeerd gelezen? Daar staat zo duidelijk 'Islam'. Moet je mij niet kwaad aankijken. Als je het niet met het artikel eens ben, moet je bij kerknieuw.nl je aanklacht doen.
Om de Paus cq de RK een "hoer" te noemen gaat elke vorm en norm van fatsoen te buiten, jij die mij zo vaak op de vingers mepte om bepaald woordgebruik, vaak terecht, een enkele keer onterecht.

Ook al heb jij een "afkeer" van álles wat niet gelijk is aan de gereformeerde belijdenis, en al helemaal als het een geloofsrichting als de RK aangaat, geeft je nog niet het recht om iemand of iets met een dergelijke benaming aan te duiden.

Ook al heb ik zélf niet veel meer met de Rk en waar zij voor staat, een stukje blijft altijd hangen. En als er op soms onzinnig snoeiharde wijze de Rk wordt aangevallen, dan ga ik steigeren, want het zijn hoe je het draait of keert, tóch mijn roots. En dat raak je niet meer kwijt.

Normaal doen is toch niet te veel gevraagd? En fatsoen betonen toch ook niet?

Kom, Bert, ik heb ook met bepaalde religies niets op, maar daarom ga ik nog niet razen en tieren jegens hen of hen met onwelgevoegelijke taal beschieten?

De Rk ligt al jaren achter mij, maar ik mag veilig aannemen dat als jij een ándere godsdienstige weg zou zijn gegaan, je tóch bepaalde positieve gevoelens blijft houden jegens je "oude godsdienstige beleving" zoals je die ze'lf hebt ervaren. Dan zal een snoeiharde aanval jou ook pijn doen.
Moderatorbericht:
Josephus

Bericht door Josephus »

Rens, maak je niet dik joh. Beledigende taal zegt immers alleen iets over degene die ze bezigt.
Ik wantrouw iedereen die een theologie heeft. Ware theologie ademt en loopt. (Willem Barnard)
mayflower

Bericht door mayflower »

Rens schreef: Om de Paus cq de RK een "hoer" te noemen gaat elke vorm en norm van fatsoen te buiten, jij die mij zo vaak op de vingers mepte om bepaald woordgebruik, vaak terecht, een enkele keer onterecht.
De hervormers, puriteinen, oudvaders (vroegere)baptisten, hebben Rome als de hoer gezien in Openbaringen 17.

Ik zag een vrouw zitten op een scharlakenrood beest vol godslasterlijke namen, met zeven koppen en tien horens. 4 Ze droeg purperen en scharlakenrode kleren en gouden sieraden, edelstenen en parels. In haar hand had ze een gouden beker vol gruwelijkheden, al haar liederlijke wandaden, 5 en op haar voorhoofd stond een naam met een geheime betekenis: ‘Het grote Babylon, moeder van alle hoeren en van alle gruwelijkheden ter wereld’" (Openbaringen 17: 1-5).
Plaats reactie