Speelkaarten - Occult?

Plaats reactie
Gebruikersavatar
Kaw
Berichten: 5448
Lid geworden op: 07 jun 2003, 08:42
Contacteer:

Speelkaarten - Occult?

Bericht door Kaw »

Mijn vrouw en ik hebben een pakje speelkaarten, maar gebruikt wordt ie niet, want mijn vrouw heeft gehoord dat de speelkaarten occult zouden zijn. Dat zijn dingen die ik nog nooit gehoord heb. Het gaat hier voor de duidelijk om de gewone speelkaarten met daarin de harten, schoppen, klaver en ruit met de boer, koning, vrouw en aas.

Enig idee?
Gebruikersavatar
refo
Berichten: 23855
Lid geworden op: 29 dec 2001, 11:45

Bericht door refo »

Heb ik ook altijd gehoord. Maar dat schijnt niet zo te zijn.
--------------
Voorts ben ik van mening dat portretten van oudvaders, reformatoren en andere theologen niet zouden moeten worden toegestaan als avatar.
Gebruikersavatar
Kaw
Berichten: 5448
Lid geworden op: 07 jun 2003, 08:42
Contacteer:

Bericht door Kaw »

Ik wil er wel duidelijkheid over hebben, want anders gaan ze linea recta de prullenbak in.
Anders ga ik haar vanavond pokeren leren 8)
Rens
Berichten: 9673
Lid geworden op: 24 mar 2007, 21:22

Bericht door Rens »

Om op zoveel zaken, nu weer de speelkaarten, het etiketje "occult" te plakken is gewoon onzin.

het is maar nét waar een mens ze voor gebruikt. dan zou je de tv én de radio én de computer "occult" gaan noemen, want er zijn heel veel verkeerde zaken die je tevoorschijn kunt halen. Belangrijkste is:hoe gaat een mens er mee om...........

Tja, neem je nu Tarrot-kaarten, dan kan ik me er wel wat bij voorstellen. Daar kun je zogenaamd dingen mee "voorspellen".
Moderatorbericht:
Rens is overleden op 27 april 2010
http://www.refoforum.nl/forum/viewtopic ... 0&start=60
Gebruikersavatar
Unionist
Berichten: 5738
Lid geworden op: 22 mei 2004, 16:13

Bericht door Unionist »

Bij 7500 postings kom ik weer terug (en af en toe tussendoor als ik zin heb)
Gebruikersavatar
Gian
Berichten: 6328
Lid geworden op: 27 nov 2004, 21:24

Bericht door Gian »

Als je het niet weet moet je ze weggooien. Ik kan het in het geloof doen, dus voor mij is het geen probleem. Het zijn wat stukjes karton met wat figuurtjes. Hetzelfde als Uno, alleen dat is met andere tekentjes.
Hedendaagse bijbelstudie is voor een belangwekkend deel het elimineren van traditioneel-theologische en hermeneutische contradicties.
Gebruikersavatar
helma
Berichten: 18727
Lid geworden op: 11 sep 2006, 10:36
Locatie: Veenendaal

Bericht door helma »

is het niet een beetje hetzelfde als rummikub?
heb ik wel eens gehoord
Wilhelm
Berichten: 3240
Lid geworden op: 13 okt 2007, 19:26

Bericht door Wilhelm »

Het is een gegeven dat ze in de occulte wereld veel worden gebruikt.
De rede zou ik niet weten.

Bij mist niet uitvaren is een oud spreekwoord, dus wat betreft de kaarten , er zijn alternatieven zat, weggooien is het veiligst.
Jongere
Berichten: 7754
Lid geworden op: 14 apr 2004, 15:45

Bericht door Jongere »

Het schijnt lang geleden in China ontworpen te zijn dus veelgehoorde uitspraken dat het kaartspel ontworpen is met bijv. Maria in gedachten als vrouw kan niet juist zijn. Dat ze op deze manier in het verleden wel gebruikt zijn is volgens mij iets anders. Zelfs de bijbel is gebruikt voor ketterijen. Ik denk niet dat je het zondige in objecten moet zoeken.
Plaats reactie