Welk boek ben jij nu aan het lezen?

uitgeworpen
Berichten: 939
Lid geworden op: 11 sep 2006, 20:10

Bericht door uitgeworpen »

entiteitxx schreef:
Afgewezen schreef:
entiteitxx schreef:Leest er hier iemand eigenlijk ook 'gewone' boeken naast alle oudvaders, of is dat ijdelheid.
Tuurlijk. Ik lees van alles door elkaar: Sanne van Havelte, W.G. van de Hulst, Aart Romijn, Ina Boudier-Bakker, An Rutgers van der Loeff, Lineke Dijkzeul, Jo van Dorp-Ypma.
DIt verklaart veel
Ik ben gek op de boeken van Karen kingsbury.

Lezen is mijn hobby en omdat ik schrijf wil ik vooral ook veel leren van andere schrijvers. Ik ontleed ze tot op het bot. :wink:

Dat neem niet weg dat ik van de puriteinen ontzetten veel leer.
Enne...ik let dan niet zo op schrijfstijl enzo :oops:
Het gebed is de gouden sleutel die de poort der genade kan openen.
Gebruikersavatar
freek
Berichten: 5711
Lid geworden op: 24 nov 2005, 13:55

Bericht door freek »

Herman schreef:
freek schreef:
Unionist schreef:Momenteel 'lees' ik de nieuwe catalogus van antiquariaat Müller. Daar staat weer het nodige in, ook lekker geprijsd om weg te geven.
Misschien een domme vraag, maar hoe kom je daaraan. 'k Zou hem ook wel willen hebben.
Googelen op Mullerbook, het telefoonnummer bellen en een catalogus opvragen. Of een mail sturen. Of een briefkaart met de postkoets laten bezorgen.
:D
Unionist schreef:Eén keer wat bestellen en je krijgt 'em voortaan altijd.

Maar je wordt er wel begerig van. En een heleboel koopjes kosten samen een heleboel geld...
Ja... dat klopt; maar ik leer mezelf aan om niet teveel koopjes aan te schaffen. Hoewel dat veel discipline kost. Maar goed, anders kost het geld.
Gebruikersavatar
Afgewezen
Berichten: 17323
Lid geworden op: 12 mei 2005, 21:50

Bericht door Afgewezen »

entiteitxx schreef:
Afgewezen schreef:
entiteitxx schreef:Leest er hier iemand eigenlijk ook 'gewone' boeken naast alle oudvaders, of is dat ijdelheid.
Tuurlijk. Ik lees van alles door elkaar: Sanne van Havelte, W.G. van de Hulst, Aart Romijn, Ina Boudier-Bakker, An Rutgers van der Loeff, Lineke Dijkzeul, Jo van Dorp-Ypma.
DIt verklaart veel
:?: :roll:
Gebruikersavatar
Hendrikus
Berichten: 16757
Lid geworden op: 10 apr 2004, 09:37

Bericht door Hendrikus »

Unionist schreef:Eén keer wat bestellen en je krijgt 'em voortaan altijd.
Zo werkt het hier ook. Wel boeiend om telkens die nieuwsbrief door te nemen en even te kijken wat er allemaal weer te koop is.
Maar inderdaad, je moet wel van ophouden weten. Een bestelformuliertje is zó ingevuld.... :roll:
Gebruikersavatar
freek
Berichten: 5711
Lid geworden op: 24 nov 2005, 13:55

Bericht door freek »

Afgewezen schreef:
entiteitxx schreef:
Afgewezen schreef:
entiteitxx schreef:Leest er hier iemand eigenlijk ook 'gewone' boeken naast alle oudvaders, of is dat ijdelheid.
Tuurlijk. Ik lees van alles door elkaar: Sanne van Havelte, W.G. van de Hulst, Aart Romijn, Ina Boudier-Bakker, An Rutgers van der Loeff, Lineke Dijkzeul, Jo van Dorp-Ypma.
DIt verklaart veel
:?: :roll:
:mrgreen: (sorry, ik moest ff lachen)
Marco
Berichten: 3607
Lid geworden op: 31 jul 2007, 13:55
Locatie: Waddinxveen

Bericht door Marco »

entiteitxx schreef:Leest er hier iemand eigenlijk ook 'gewone' boeken naast alle oudvaders, of is dat ijdelheid.
Jawel, heb gisteren nog een Havankje (uit m'n pa z'n ouwe boekenkast gehaald) gelezen. Maar die dingen zijn zó snel uit dat je er niet aan toe komt om dat hier te melden :mrgreen:
Gebruikersavatar
Hendrikus
Berichten: 16757
Lid geworden op: 10 apr 2004, 09:37

Bericht door Hendrikus »

helma schreef:ja hoor, vandaag een half uurtje gelezen in "Sunroom" door Beverly Lewis

Pianist Becky Owens is stunned when she learns of her mother's life-threatening illness. So the talented 12-year-old makes a deal with God. She promises that she will give up her passionate love for music if God will spare her mother's life.
Lijkt een zeer amerikaans gegeven. Beetje gewild, een deal met God maken, een passie opgeven als wisselgeld.
Maarre... hoe is dat boek?
Gebruikersavatar
helma
Berichten: 18756
Lid geworden op: 11 sep 2006, 10:36
Locatie: Veenendaal

Bericht door helma »

Hendrikus schreef:
helma schreef:ja hoor, vandaag een half uurtje gelezen in "Sunroom" door Beverly Lewis

Pianist Becky Owens is stunned when she learns of her mother's life-threatening illness. So the talented 12-year-old makes a deal with God. She promises that she will give up her passionate love for music if God will spare her mother's life.
Lijkt een zeer amerikaans gegeven. Beetje gewild, een deal met God maken, een passie opgeven als wisselgeld.
Maarre... hoe is dat boek?
lenen? :wink:
ik stuur het zo naar je op, pb je adres maar

't is een kinderboek (tiener) dus uit dat oogpunt is het wel een aardig boek. Als haar ernstig zieke moeder haar steeds vraagt of ze wat voor haar wil spelen kan ze op een gegeven moment niet langer haar belofte houden. Als ze alles opbiecht aan moeder legt moeder uit dat de Heere geen voorwaarden aan ons stelt om Zijn wonderen te kunnen doen.
Door het verhaal heen merk je dat het een meisje is die worstelt met de puberteit en alle (al dan niet geestelijke) vragen die daar bij horen, zonder dat ze daarmee bij haar moeder terecht kan. En zeker niet bij haar Amish vader)

Het is biografisch van Beverly begreep ik.
Gebruikersavatar
mentos
Berichten: 461
Lid geworden op: 24 okt 2007, 11:16

Bericht door mentos »

Net 2 boeken meegenomen uit de schoolbieb, onder de les al in het eerste boek begonnen... neem het voortaan elke dag mee...

1. R.C. Sproul, Je geloof verdedigen
Een boek dat argumenten biedt aan ieder die wel eens over de Waarheid van het christelijk geloof discussieert

2. Peter Masters, Een Boek als geen ander
De Bijbel begrijpen
Gebruikersavatar
Hendrikus
Berichten: 16757
Lid geworden op: 10 apr 2004, 09:37

Bericht door Hendrikus »

helma schreef:
Hendrikus schreef:
helma schreef:ja hoor, vandaag een half uurtje gelezen in "Sunroom" door Beverly Lewis

Pianist Becky Owens is stunned when she learns of her mother's life-threatening illness. So the talented 12-year-old makes a deal with God. She promises that she will give up her passionate love for music if God will spare her mother's life.
Lijkt een zeer amerikaans gegeven. Beetje gewild, een deal met God maken, een passie opgeven als wisselgeld.
Maarre... hoe is dat boek?
lenen? :wink:
ik stuur het zo naar je op, pb je adres maar
Dank voor het aanbod, maar: laat maar.
Had inmiddels een paar reviews gelezen op internet.
Gelet op je samenvatting (covertext?) was ik gewoon benieuwd wat voor soort boek het was. Maar inderdaad, 't is een jeugdboek. Da's een andere doelgroep :mrgreen: :oops: 8)
Mariken1
Berichten: 17
Lid geworden op: 24 okt 2005, 22:51

Bericht door Mariken1 »

- De twijfel van Sali door Monaldi & Sorti.
- Terug naar Oefstgeest door Jan Wolkers.
Eiger
Berichten: 61
Lid geworden op: 25 jun 2007, 15:37
Locatie: Steffisburg(CH)

Bericht door Eiger »

"Individual Psychologie" von Alfred Adler
Gott führe uns freundlich durch diese Zeiten, aber vor allem führe er uns zu sich. (D. Bonhoeffer)
Gebruikersavatar
jvdg
Berichten: 12063
Lid geworden op: 12 okt 2006, 14:07

Bericht door jvdg »

Mariken1 schreef:- De twijfel van Sali door Monaldi & Sorti.
- Terug naar Oefstgeest door Jan Wolkers.
a) M&S: Nooit van gehoord, kun je wat meer vertellen?

b) JW: Vond jij dit ook oef....?
Erasmiaan
Berichten: 8596
Lid geworden op: 17 okt 2005, 21:25

Bericht door Erasmiaan »

Ik zag dat er twee heruitgaves zijn van boeken van prof. Wisse. Binnenkort hoop ik die aan te schaffen en te gaan lezen.
Gebruikersavatar
Tiberius
Administrator
Berichten: 33375
Lid geworden op: 12 jan 2006, 09:49
Locatie: Breda

Bericht door Tiberius »

jvdg schreef:
Mariken1 schreef:- De twijfel van Sali door Monaldi & Sorti.
- Terug naar Oefstgeest door Jan Wolkers.
a) M&S: Nooit van gehoord, kun je wat meer vertellen?
Zie hier.
Gesloten