Andere kerk bezoeken?

Gebruikersavatar
Josephus
Berichten: 2935
Lid geworden op: 04 dec 2006, 16:28
Locatie: Randstad

Bericht door Josephus »

mentos schreef:Mijn ouders voelen zich niet thuis in de gemeente in ons dorp. Dit ligt niet aan het 'soort' gemeente, we bezochten voor onze verhuizing hetzelfde kerkgenootschap, maar daar was alles heel anders. Maar omdat we hier wonen, worden we door de kerkenraad VERPLICHT om hier te kerken en niet in hetzelfde kerkgenootschap in een naburig dorp.
Is een zogenaamde 'perforatie' niet mogelijk dan?
Ik wantrouw iedereen die een theologie heeft. Ware theologie ademt en loopt. (Willem Barnard)
Gebruikersavatar
Marnix
Berichten: 13464
Lid geworden op: 21 jul 2005, 13:18
Locatie: Hilversum

Bericht door Marnix »

Zuivere woordverkondiging: ja, geen dwaalleer ofzo. Wel wordt er door de ds. naar gestreeft om over de 1,5 uur heen te gaan. Kinderen worden NOOIT aangesproken door de ds. enz. Die band met de gemeenteleden is er niet, we worden soort van buitengesloten omdat we niet uit dit dorp komen. Het is niet echt iets wezenlijks(hoewel mijn ma wel graag 'meer' wil horen in een preek dan de geijkte termen en zegmaar een standaardgebed van de dominee). Als de ds. 3 bep. woorden zegt in zijn gebed kan mijn zusje van 6 de volgende 5 zinnen opnoemen, zo standaard is het..., maar die zinnen begrijpen? Nee hoor, dát niet...
Tja, ik vind dat goede redenen om af en toe een andere kerkdienst bij te gaan wonen... (vooral dat het zo standaard is dat je zusje mee kan praten maar zo lastig kwa vormen dat ze er niks van snapt) en het buitengesloten worden. Als je echt wordt buitengesloten daar vraag ik me zelfs af of ik uberhaupt in die gemeente zou willen komen. Dat lijkt me namelijk niet de bedoeling van het gemeentezijn, dat je er niet bij hoort als je niet uit dat dorp komt.
Do not waste time bothering whether you ‘love’ your neighbor; act as if you did. As soon as we do this we find one of the great secrets. When you are behaving as if you loved someone, you will presently come to love him."
Plaats reactie